הכינו ממחטות, מסתבר שלזמר הים תיכוני אייל גולן יש נפש רגישה רוויה בזיכרונות ילדות המלווים במנגינות ולחישות של זמר הפופ הנודע של שנות ה- 80 שהלך אתמול (שני) לעולמו ג'ורג' מייקל. גולן השקיע מחשבה ולצד הספדים מצד החברים בהוליווד, מצא הכוכב הישראלי זמן להקדיש קטע אישי לזמר עליו גדל בילדותו.

בפוסט ארוך וקורע לב אותו פרסם ברשתות החברתיות נפרד הזמר הים תיכוני מהזמר הבינלאומי, נזכר ברגעים הכי אישיים שליוו אותו במהלך החיים ומביע בקיאות מרשימה על השינויים שחלו בקריירה של ג'ורג' מייקל וכך פרסם:


 

A photo posted by eyalgolan1 (@eyalgolan1) on


"תמיד, כשהיו שואלים אותי מה החלום המקצועי שלי, תשובתי הייתה שהחלום הגדול ביותר שלי הוא להופיע לצדו של הזמר ומלחין הפופ הבינלאומי ג'ורג' מייקל, באחת מההופעות הבינלאומיות שלו. לצערי, החלום הזה כבר לא יתגשם, אבל ארצה להיפרד ממך במספר מילים:

מאז ומתמיד השירים שלך עוררו בי השראה רבה. אי אפשר להתעלם מהיכולות הווקאליות העצומות שלך וגוון קולך המיוחד. מפעם לפעם המשכת להתחדש ולאמץ לעצמך תדמיות וכיוונים מוסיקליים מגוונים ומיוחדים.

היית אגדה של מוסיקה, קלאסיקה. היה לך קול ייחודי, מדהים ומענג, והוא אהוב עלי כך כך.

כבר בצעירותי הערצתי אותך. התרגשתי כשזכית להצלחה מסחררת בתעשיית המוסיקה העולמית כבר בתחילת דרכך כחבר בצמד "Wham" במהלך שנות ה- 80. הפוסטר הראשון שהיה תלוי אצלי בחדר היה פוסטר שלך. ריקוד הסלואו הראשון שלי היה לצלילי שירך "Careless Whisper" ואפילו העגיל הראשון שעשיתי באוזן היה בהשראתך. תמיד שימשת עבורי מודל לחיקוי.

השינוי שעברת במהלך השנים הוא אחד השינויים המעניינים ביותר שנראו בעולם הפופ. זאת בניגוד לכוכבי פופ רבים אחרים, שהפכו את היכולת להמציא את עצמם מחדש לחלק מהאמירה האמנותית שלהם והדרך שלהם לשמור על רלוונטיות.

מספיד באהבה. (צילום: אלוני מור)
מספיד באהבה. (צילום: אלוני מור)

השינוי אצלך נראה, לטעמי, הרבה יותר עמוק ופנימי. בכל אופן, אלי הוא דיבר וקשר אותי אליך לנצח.

האלבום ״Older״ שיצא בשנות ב- 90 לדעתי מסמל יותר מכל את השינוי המוסיקלי שעברת ושהפך אותך מכוכב פופ בתחילת הדרך - לזמר נשמה עם ביצועים מרהיבים ועמוקים יותר, עם הבעה וחתימה אישית שהיא רק שלך.

עצוב מאוד שדווקא בתקופה זו של חג הכריסמס, השיר שלך "Last Christmas" מתכתב בצורה אירונית ומצערת ביותר עם יום מותך. תמיד אמשיך לשמוע ולשיר את השירים שלך, הם היו ויישארו פסקול חיי וחלק מההשראה ומהיצירה שלי."

קורע לב. אייל גולן (צילום: יח"צ)
קורע לב. אייל גולן (צילום: יח"צ)