כבר כמעט עשור שמיטל דה רזון משחקת אותה בארץ ובעולם. לא רק הלהיטים שלה עם עופר נסים מ-2008 עשו אותה סלב, אלא גם ובעיקר ההשתתפות שלה בריאליטי "אמזונס" לפני כשנה לצד רגעי הרומנטיקה שהציפו את המסך בינה לבין המתמודד אביאל כהן. למרות שהיא נראית רגילה לחלוטין, חיונית וחייכנית היא הסתירה סוד.

אבל נמאס לה להתחבא, להסתיר, לשקר. גם את המקום השני והמכובד ב"אמזונס" היא השיגה מבלי שאף אחד בצוות ההפקה ידע על הסוד שלה. מתברר שהבחורה הבלונדינית החטובה, האמיצה והחזקה שצלחה בגבורה משימות פיזיות וקשות, נאלצת להתמודד באופן יום יומי עם הישרדות משלה.
בראיון חושפני ובלעדי שיפורסם במלואו ב"מעריב סופהשבוע" דה רזון שוברת שתיקה ומדברת על הקשיים שהיא חווה בעקבות חשש למחלה קשה שפקדה אותה בתקופה הטובה ביותר בחייה.

חושפת את האמת לראשונה. מיטל דה רזון (צילום: אלכס ליפקין, סטיילינג: רפאל אייל)
חושפת את האמת לראשונה. מיטל דה רזון (צילום: אלכס ליפקין, סטיילינג: רפאל אייל)

"כבר ארבע שנים שאני נאבקת במצב בריאותי מאד קשה מבלי שאף אחד ידע. אני לא רוצה שירחמו עליי, אני לא רוצה שיגידו יו איזו מסכנה. תרשמי בגוגל מייאסטניה גרביס ואז תביני הכל, זאת מחלת רפיון שרירים קשה מאד".

הכל התחיל יום אחד כשהלכה לסרט עם ידיד, ובאמצע היא התחילה לראות מסך כפול, כלומר שני מסכים במקום אחד, רחוקים אחד מהשני. היא קיוותה שתכנס למיטה לישון בתקווה שזה יעבור והיא תתעורר ליום חדש, אבל זה המשיך. היא לא סיפרה לאף אחד חוץ מאמא שלה שלקחה אותה לסדרה ארוכה של בדיקות.
מה גילו הבדיקות?
" לאחר שהרופא עבר על כל הבדיקות שעשיתי הוא אמר לי שלפי כל הממצאים אני סובלת ממחלת מייאסטניה גרביס. מדובר במחלת שרירים, שבדרך כלל מתחילה בעיניים ואז רואים כפול, ולאט לאט היא מתפשטת לצוואר ולכל שרירי הגוף".
"למה זה מגיע לי?" מיטל דה רזון (צילום: אלכס ליפקין)
"למה זה מגיע לי?" מיטל דה רזון (צילום: אלכס ליפקין)


ויש תרופה או טיפול למחלה?

"צריך לחיות כל החיים על תרופות כי כל השרירים בגוף נחלשים מאד, יש פגיעה משמעותית בשריר. הוא רופא מומחה למחלה והסביר שמערכת החיסון תוקפת את תאי השריר ולכן יש חשיבות בזיהוי המחלה בשלב מוקדם, ואמר שאני חייבת להתחיל במיידי טיפול בסטרואידים שיכבו את מערכת החיסון שלי.היו לזה השפעות רבות ואף אחד מסביבי לא ידע. הכדורים גרמו לי למיגרנות, סבלתי מנפיחות זה היה נורא".

אחרי יותר משנה החליטה דה רזון שהיא מפסיקה על דעת עצמה ליטול את הסטרואידים "ולא אכפת לי אם המחלה תתפרץ" אך הרופא התעקש שתגיע לביקורת קבועה. "לטענתו המחלה כבר הייתה אמורה להתפרץ בגוף, אבל במקרה שלי זה לא קרה, זה נתקע רק בעיניים. 'אבל אם את מסתדרת ככה אז תמשיכי', הוא אמר. ראיתי בזה חדשות טובות. לקחתי חופש ונסעתי לבקר את אח שלי בדרום אפריקה החופשה הזאת עשתה לי טוב. חזרתי לישראל ואז הגיעה ההצעה ללכת לאמזונס".
"קיבלתי צ'אנס נוסף לחיות"
"קיבלתי צ'אנס נוסף לחיות"


דה רזון הצטרפה לאמזונס והצליחה להגיע למקום השני. "שרדתי את כל אמזונס עם כפל ראייה. אף אחד לא ידע: לא ההפקה, לא הרופאים, לא המתמודדים ובטח שלא הצופים. הרי לא הייתי מתקבלת לתוכנית אם היו יודעים. רק אמרתי שיש לי בעיה קלה של ראייה. היו ימים שהייתי הולכת מאחורה בקבוצה ואני רואה גזע עץ כפול, או שני מסלולים, וזה מאד מסוכן".

כיצד היא מנהלת את חייה מאז, מה עלה בגורל הזוגיות שלה עם אביאל כהן אותו הכירה במהלך "אמזונס" ומה הם סיכויי ההחלמה אם בכלל, מחר (שישי)  הריאיון המלא ב"המוסף" של "מעריב סופהשבוע".