אנשים רבים בתעשייה, קולגות ואזרחים היו המומים הבוקר (חמישי) למשמע הידיעה המצערת כי ספיר קופמן פפושדו, מי שהייתה מלכת היופי ב-1984 ודוגמנית צמרת הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בשיא הקריירה שלה, אחרי אין סוף עבודות ופרוייקטים בינהם גם ייצגה את ישראל לראשונה בתחרות מיס אירופה, היא התחתנה עם יואב פפושדו, בנו של איש העסקים אלי פפושדו והחליטה לפרוש מעולם הדוגמנות כדי להתמקד בחיי המשפחה. השניים הביאו לעולם שלושה ילדים בינהם נועה, שבשנים האחרונות הפכה לדוגמנית בעצמה.

שירלי בן מרדכי מלכת היופי לשנת 1988 חברה וקולגה העלתה זכרונות "ספיר הייתה מהדוגמניות הבולטות, המוערכות והמקצועיות שהיו לנו במדינה באותה תקופה. ספיר השפיעה על דור שלם של צעירות שראו בה מודל לחיקוי. מה שאפיין אותה מעבר לאינטליגנציה והנוכחות המרשימה המון שקט, צניעות ואופי. אבידה גדולה קשה לעכל". גם המעצב גדעון אוברזון שעשה פרוייקטים רבים והפקות שונות עם קופמן בזמן שהייתה דוגמנית אמר: "היא פשוט מדהימה, היא מהבחורות שלא רק באו לדגמן, הן גם חברותא, היה לה אופי. כמה שהיא הייתה קטנטונת, נמוכה באופן יחסי לדוגמנית הייתה לה הליכה אצילית, בחורה יפה אין מה להגיד. ראיתי אותה מדי פעם בשנים האחרונות אבל האמת שאני מופתע כי ראיתי אותה לא מזמן באיזה אירוע ולא ידעתי כלום".

ספיר קופמן פפושדו (צילום: נאור רהב)
ספיר קופמן פפושדו (צילום: נאור רהב)


רוני מאנה, חבר של הזוג סיפר "ואו אני מכיר אותה משנת 84, היא הייתה ה-דוגמנית בארץ עם אישיות מדהימה ועם לב ענק. הייתי בין הראשונים שידעו על ההכרות בינה לבין יואב זאת הייתה אהבה מהירה וטהורה. הייתה בינה לבין יואב אהבה אין סופית והיא הייתה אמא מדהימה ואישה נפלאה יום עצוב מאד."

״אני המומה וכואבת את מותה של ספיר ותמיד אזכור אותה באהבה כחברה היפה החכמה וטובת הלב שהייתה. סיפרה איבונה קרוגליאק, שהייתה מלכת היופי לשנת 1990. "הכרתי אותה בערך מהיום הראשון שלי כששפטה בתחרות ולאורך השנים עברנו יחד ימים ארוכים של עבודה וגם הרבה צחוקים וכיף. ספיר תמיד היתה מלאת הומור, שמחת חיים וטוב לב אמיתי. כל כך עצוב״.

עם בעלה יואב פפושדו (צילום: קוקו)
עם בעלה יואב פפושדו (צילום: קוקו)

גם מראיון שנערך בשנת 2008 עם גבי בר חיים במגזין "סגנון" של מעריב עם קופמן פפושדו אפשר לראות שהיא תמיד הייתה אישיות יוצאת דופן, שונה מכל האחרות.  "קופמן-פפושדו, פעם דוגמנית עילית והיום אמא עסיסית במשרה מלאה, היא סופר מודל של שביעות רצון.היא נהגה להבעיר את הפריים במידותיה הלא אופייניות לעולם האופנה. העיתונאים קראו לה "דובשנית", והיא , מצידה, קרעה את המסלול. אחרי שזכתה בתחרות מלכת היופי בשנת 1984, היא לא הפסיקה לתת עבודה. אותו עמוד שדרה מעוצב, אגב, הוא גם מה שהנחה אותה לפרוש בשיא, להינשא לאיש העסקים יואב פפושדו (בנו של אלי פפושדו) ולפרוש לחיים מרופדים בהרצליה פיתוח, פלוס גידול שלושה ילדים והתנדבות ב"מעגל 9", ארגון סיוע לאנשים במצוקה כלכלית. והיא לרגע לא הסתכלה לאחור".

" היו לי הרבה שנים של להיות ספיר הגדולה, מושא ההערצה, שנים שזה רק את ועצמך וגופך והיופי שלך. ובשלב מסוים בא לי לתת למישהו אחר. מישהו שאתה רוצה לתת לו. להיות אמא. מאסתי בהתעסקות היומיומית עם עצמי. אז בסדר, הבנו ותודה רבה. כשבר רפאלי התחילה ואני הייתי בדרך החוצה, אמרו לי: 'ספיר, זהו, קמה היורשת'. לא מזמן שלחה לי חברה תמונה שלי בתחילת דרכי ותמונה של בר, ואמרה: 'תראי כמה זה דומה'. והיא גם לא שלד. זה המינון העדין הזה, שהוא בר רפאלי, שהוא אני, שהוא עובד".

(צילום: גרי אברמוביץ)
(צילום: גרי אברמוביץ)




 

A post shared by Noa Papouchado (@noa_papo) on