שבועיים וחצי חלפו מאז שנכנסו דיירי "האח הגדול" לבית הכי מפורסם במדינה, וכבר יש דיירת אחת שמצליחה לעורר סקרנות, גם בקרב הדיירים האחרים וגם בקרב צופי התוכנית: אנחנו מדברים כמובן על מריה דומרק (21), דוגמנית וכוכבת רשת, שנמצאת במקום הרביעי בדירוג האינסטגרם בישראל עם מיליון ו־200 אלף עוקבים, מיד אחרי גל גדות, בר רפאלי ונטע אלחמיסטר.

"היא שקטה ורגועה אבל יודעת בדיוק מה היא רוצה, וברגע שהיא ננעלת על משהו - זה קורה", אומר עליה בן זוגה זה שבע שנים בועז יוסף (23). "היא מצחיקה, שטותניקית וטובת לב, מאוד פיקחית וחכמה ויש לה דעה על כל דבר, גם אם היא לא אומרת אותה. היא לא אוהבת לבשל אבל אני אוהב, כך שיצא לנו טוב. היא צריכה להרגיש בנוח בשביל להביע. לא כדאי להיכנס איתה ראש בראש, כי כשהיא כועסת אז זה מפחיד, אני תמיד לוקח צעד אחורה. היא סגורה בתוך הקליפה שלה ובבית 'האח הגדול' היא לגמרי לא כמו שהיא בחוץ, ואני בספק אם היא תיפתח כמו שאני מכיר אותה, כי קשה לה. גם אמא שלה התקשרה אלי ואמרה שהיא רואה שקשה לה ושהיא מבואסת בבית".

עם החבר בועז יוסף (צילום: אינסטגרם)
עם החבר בועז יוסף (צילום: אינסטגרם)

ריקודים מאחורי הקלעים


דומרק נולדה בסנט פטרסבורג ברוסיה כבת יחידה לשני הורים רקדנים. בתעודת הזהות בכניסה לתוכנית חשפה כי אמה לא רצתה את ההריון, כיוון שחששה שזה יפגע לה בקריירה, אבל אביה מאוד רצה. עוד סיפרה כי למרות הצהרות אביה, ברגע שהיא נולדה, הוא עזב את הבית וניתק איתן כל קשר ואמה נאלצה לגדל אותה לבד. היא הייתה בת 6 כשהן עלו ארצה, אולם גם פה נאלצה להתמודד עם קשיים כלכלים וחברתיים, בין היתר בשל היותה עולה מרוסיה. בשנים הראשונות שלה כאן ביקשה שיקראו לה מירי.

"היה לה קשה ברוסיה, היא גדלה בלי אבא, סבתא קצת עזרה, אמא כמעט לא הייתה בבית, ילדה בת 4 נשארה לבד לטפל בעצמה", מספר יוסף. "הם חיו בשכונות עוני קשות. גם בארץ היה לה קשה, היא עלתה בגיל 7 והן עברו לגור בבת ים. לא היה להן קל כי בבת ים רדפו רוסים. כשהכרתי אותה היא הייתה מאוד חסרת ביטחון וסגורה, אבל לאט־לאט למדה להיפתח אלי. תמיד היא הייתה נפגעת מאנשים. חלק חושבים שאולי היא אפילו סנובית, אבל זה נובע רק מחוסר ביטחון ובגלל ילדות קשה”.

יש בה כעס כלפי אבא שלה?

"אבא שלה עזב אותן כשהייתה קטנה, זה נגמר רע בינו לבין אמא שלה והקשר ביניהם התנתק. מדי פעם הוא שולח לה מזל טוב בפייסבוק. היה בה כעס בעבר אבל היום כבר לא. הכעס הפך לאדישות".

ואיך הקשר שלה עם אמא?

"הקשר שלה עם אמא הוא מוזר, לא קשר נורמלי של אם ובת כי הן לא מתראות כמעט. שתיהן מאוד אוהבות אחת את השנייה אבל זה לא קשר נורמטיבי בין אמא לבת. צריך לראות בשביל להבין. מריה מאוד עצמאית, היא עושה הכל לבד".

צילום: אביב חופי
צילום: אביב חופי

"כשהייתה נערה מתבגרת היה לנו קשה, לא הסתדרנו, אבל כיום התגברנו על זה ויש לנו קשר אוהב", מספרת אמה של דומרק, אירנה סימניקוב בת ה־49, רקדנית בלט לשעבר וטכנאית מכשירי שמיעה בהווה. "הקשר שלנו נבנה רק בתקופה האחרונה ועדיין דורש עבודה בגלל העבר שלנו, אבל אנחנו מאוד אוהבות אחת את השנייה. מריה אדם סגור מאוד ולא משתפת אותי בהכל. היא אוהבת את הפרטיות שלה".

מה את זוכרת מהילדות של מריה ברוסיה?

"החיים ברוסיה היו קשים. גרנו בסנט פטרסבורג, גידלתי אותה לבד בלי עזרה. כשהייתה בת 3 הייתי נוהגת לקחת אותה איתי לעבודה כדי שלא תהיה לבד בבית. היא הייתה יושבת בשקט ולא מפריעה לי לעבוד, ורוקדת מאחורי הקלעים עם עצמה".

בעקבות העלייה לארץ חל שיפור במצבכן?

"כשעלינו לארץ גרנו בחדרה ובבת ים בשכונה ישנה עם סבתא וסבא. חודש אחרי שעלינו לארץ סבא נפטר. הוא ומריה היו מאוד קרובים וקשורים. אבל אז הכרתי את בן זוגי יעקב, שמאוד עזר לנו, ועברנו לגור בדירה שלו בקריית אונו. זו אומנם דירה צנועה, אבל ברוך השם, אומרים תודה ולא מתלוננים".

את יוסף מריה הכירה כשהם היו בתיכון. “היינו בני 15, למדנו באותו תיכון - בן צבי בקריית אונו”, משחזר יוסף. “היא יצאה עם חבר שלי, וכשזה נגמר ביניהם זה התחיל בינינו. לא הסכמתי לשחרר ממנה”.

היא הייתה יפה כילדה?

“לטעמי היא הייתה יפה תמיד, למרות שהיא אומרת שהיא לא הייתה יפה".

כפרה (צילום: אלעד אדמוני)
כפרה (צילום: אלעד אדמוני)

בלי פורנו

מריה גילתה את עולם הדוגמנות וקצת אחר כך את האינסטגרם, ובמהרה הפכה שם לכוכבת. את הפריצה הגדולה עשתה כשתמונות שלה במדי צה"ל,  בהיותה חיילת כמובן, הפכו לוויראליות והתפרסמו בכל העולם. מאז, הצליחה לצבור מעל למיליון עוקבים, והיד עוד נטויה. "ההיכרות שלי עם מריה הייתה הרבה לפני שהייתי סוכן", מספר עומרי יערי, בעלי סוכנות itm, שמייצג מלבד דומרק גם את עדן פינס, נטלי דדון, אנה זק, עדן סבן ועוד. "הייתי מסדר לדוגמניות עבודות כמו להגיע למקומות ולקבל כסף, וככה הכרנו. לפני שנתיים פתחתי סוכנות והיא עברה אלי".

במסגרת המיתוג שלה אצלו בסוכנות, הוא מספר שהדבר הראשון שביקש ממנה הוא "להפסיק להעלות תמונות פורנו לאינסטגרם".

וזה עבד? התמונות שהיא מעלה באינסטגרם הן מאוד פרובוקטיביות.

"האמת היא שלא. אחרי חודשיים שבהם עבדתי קשה על המייקאובר שלה, התחלתי להציע אותה לתעשיית האופנה. יצאתי לסיבוב פגישות עם כל חברות האופנה בישראל, ונדהמתי לגלות שלמרות שיש לה יותר ממיליון עוקבים, בדיוק כמו לנטע אלחמיסטר, כולם סגרו בפני את הדלת רק כשהזכרתי את השם מריה. זימנתי אותה לשיחת 'יחסינו לאן' ושיתפתי אותה בכך שכל חברות האופנה חזרו על אותו משפט - שכחברה מכובדת וגדולה הם לא רוצים להזדהות עם אחת שמעלה רק תמונות של בגדי ים וישבן".


 

A post shared by MARIA DOMARK (@maria_domark) on


איך היא הגיבה?

"מריה פרצה בבכי ואמרה 'אתה מצפה ממני שאני אייצר תוכן לייף סטייל של חיי נהנתנות ומסעדות יוקרה, כשאני לובשת מותגי אופנה בינלאומיים, אבל זה לא המצב. אין לי כסף לייצר את התוכן הזה, אין לי דרך לתעד חיים כאלה, כי אלה לא החיים שלי. רוב הזמן תמצא אותי בים, כי לים אין דמי כניסה, ובגדי ים תמיד קיבלתי במתנה'. נתקע לי בגרון ולא ידעתי מה להשיב לה על זה. ציפיתי שהיא תבוא ותגיד לי שזה מעלה לה את העוקבים. אבל כשהיא החזירה את הגלגל אלי ואמרה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה, לא ידעתי איך להתמודד".

אז איך בכל זאת הצלחת לשווק אותה?

"התפקיד העיקרי שלנו היה קודם כל להסביר לה שהיא כוכבת ולהעלות לה את הביטחון העצמי. הסברתי למריה שיש המון נשים שמעלות תמונות עם ביקיני, אבל כנראה יש בה משהו מעבר לכך שמשך אנשים לעקוב אחריה. היא צריכה להאמין בעצמה. זאת הסיבה לכך שרציתי שהיא תיכנס לתוכנית ריאליטי - כדי שאנשים ייחשפו לאדם עצמו ולא רק לתוכן שהיא מעלה. ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהישבן שלה שהקפיץ לה את העוקבים. זה מה שהביא לה קמפיינים גדולים. היא הפרזנטורית של רשת נעלי TO GO, מובילה את קמפיין האיפור האחרון של ג'ייד, מדגמנת ל'טוונטיפורסבן', ולכן היא גם קיבלה הצעה לאח הגדול".

בלי פורנו? (צילום: ליאור קסון)
בלי פורנו? (צילום: ליאור קסון)

איך היא הגיעה לכזה מספר של עוקבים?

"אין לה עוקבים מתחזים, יש לה וי כחול וזה אומר שכולם עוקבים אמיתיים. היא עבדה קשה מאוד בשביל להשיג כמות כזו של עוקבים. הכמות גדלה בעיקר כשהיא העלתה תמונות שלה במדי צה"ל שהפכו לוויראליות בכל העולם".

איך היא תסתדר בבית האח הגדול?

"אני מאמין שיהיה לה קשה, בעיקר עם הנשים ובעיקר כי יש לה בעיית ביטחון עצמי. היא ציפתה להיכנס לשם בשביל לקבל פרסום ולשנות את הסטגימה עליה. אני חושב שהכניסה לבית תחשל אותה, ודווקא מפני שהיא כזאת מדהימה היא יכולה לקבל אהדה שלא הכירה והערצה שיכולה להרים לה את הביטחון. מה שיותר חשוב זה הפן הכלכלי. מריה באה מבית מאוד עני, היא חיה עם האמא ועוזרת לפרנס אותה. אמא שלה מקבלת שכר מינימום".

איך היא תבלוט בבית?

"בגדול זה נשמע שטחי להגיד, אבל בשנייה שיהיה שם חם והיא תעלה על ביקיני, רוב הזמן עדשות המצלמות יהיו עליה. אי אפשר להתעלם ממנה כשהיא עם בגד ים. אם היא תודח בשלב מוקדם, זה לא יפגע בה. כי כבר נוספו לה 150 אלף עוקבים ישראלים בשבוע וחצי . אם היא תשרוד כמה הדחות, אז היא גם תיפתח והקהל גם יוכל להכיר אותה ולהתאהב בה".

בינתיים היא התבלטה בתוכנית לא רק בגלל הביקיני, אלא גם ובעיקר סביב הקשר המתהווה עם הדייר ישראל אוגלבו, שכולל חיבוקים, התגופפויות ופלרטוטים. זאת, כאמור, למרות בן הזוג שנשאר בבית.

"היופי שלה הוא גם מגרעה כי בגלל זה אין לה חברות", אומר בן הזוג יוסף.

(צילום: אינסטגרם)
(צילום: אינסטגרם)

יש המון נשים יפות שיש להן חברות.

"אבל היופי שלה הוא מאוד מיני, ולכן היא מרחיקה ממנה נשים אחרות. כולן תמיד מקנאות בה, מפחדות לקרב את בני הזוג שלהן אליה. נשים לא מסתדרות איתה. ולא כי היא רעה או לא נעימה, היא רק רוצה שיתחברו אליה. גם בבית נראה שיש קנאה מצד תמי בגלל הקרבה בינה לבין ישראל, למרות שאין לה בסיס בכלל, כי לא יקרה שם כלום".

איך אתה כל כך בטוח? לא פשוט לראות אותה מתגפפת עם גבר אחר על המסך.

"נכון, זה לא קל, וגם התגובות מהסביבה קשות, אפילו מהמשפחה שלי, אבל אנחנו החלטנו מראש שגם אם היא תתחבר למישהו או אם יהיה לה קשר קרוב לגבר אחר, אני לא אלחץ. זה לא פסול, זה משהו שקורה בבית. אני סומך עליה. ברגע שהבנתי שזה מה שהיא רוצה, אני תומך בה עד הסוף, כי מריה אדם מאוד נאמן. אני מתעלם מהתגובות שהיא בוגדנית ולא אמינה, כי אני מכיר אותה הכי טוב".

אתה לא חושש שהיא תסתנוור מהפרסום ותיפרד ממך?

"היא לא תלך, כי הקשר שלנו חזק. היא מוכרת כבר זמן רב לפני שנכנסה לשם כדוגמנית, יש לה מיליון ו־200 אלף עוקבים, אנחנו הולכים ברחוב ומזהים אותה. אני לא חושב ש'האח הגדול' ישנה משהו, אלא רק ישפר את הקשר שלנו, ואני מאמין שזה יעשה לה טוב לקריירה. היא מקבלת כל הזמן הודעות והצעות מגברים אחרים וגם ממפורסמים בארץ ובעולם, אבל אני לא מפחד כי היא מתעלמת מזה. היא לא בחורה שמסתנוורת מכסף. אני לא צריך להיות עשיר בשביל להיות איתה. היא צריכה אהבה פשוטה".

יש לה סיכוי להגיע לגמר לדעתך?

"היא מצפה לזכות ולקדם את הקריירה שלה. היא גם צריכה את הכסף כי היא באה מבית במצב כלכלי לא טוב. שנינו באים מחוסר ולא לוקחים שקל מההורים. אנחנו משלמים על עצמנו וחולמים להשכיר דירה יחד אם תהיה לנו אפשרות. היא גרה בבניין רכבת בדירה קטנה, שני חדרים וסלון. הבניין ישן מאוד, וגם אני גר בבניין ישן מאוד. אני מאמין שהיא תגיע עד הסוף אם היא רק תרצה".

(צילום: לי את צלמת)
(צילום: לי את צלמת)

הסוכן יערי מדווח כי כבר יש כמה עניינים על הפרק כדי למנף את הפרסום שמביאה ההשתתפות ב"אח הגדול". "כבר סגרתי לה קמפיין לבושם, למותג איפור ולחברת הלבשה. בשבוע הבא ישתחרר סינגל חדש שהיא הקליטה עם נאור אורמיה לפני שנכנסה לבית, וכרגע מתנהל משא ומתן על דואט משותף עם זמר מפורסם מאוד בישראל ששופט בתוכניות ריאליטי", הוא מספר. "מריה למדה משחק. כשהיא היתה במיונים ל'אח הגדול' היא הייתה באודישנים לסדרת נוער גדולה שנקראת 'התחנה' והתקבלה לתפקיד הראשי, אך נאלצה לבחור בין 'האח הגדול' לבין הסדרה. במקביל היא פותחת חזית מול נטע אלחימסטר ופותחת מותג לבגדי ים".