דיירת האח הגדול תמי מונטג נאלצה לפני כשבוע לעזוב את בית "האח הגדול" ולשוב לחיק בנה שון כשבמקביל היא ממשיכה לעשות הכל בכדי לקדם את זיכרון אימה אסתי ווינשטיין ואת הספר שכתבה. בתעודת הזהות שלה בכניסה לבית חשפה מונטג את סיפור חייה של אמה, החרדית לשעבר שהתאבדה לפני כשנתיים ועוררה סערה גדולה במדינה עם פרסום ספרה המגולל את סיפור חייה.

סיפורה הנורא של ווינשטיין שנכתב בספר "עושה כדברו" מתאר את חייה של ווינשטיין, בת למשפחה של חסידי גור שעם יציאתה לשאלה נאלצה בעל כורחה לנתק קשר עם ילדיה. בעקבות הניתוק, בעלה והממסד החרדתי "חסינות גור" היא נכנסה לדיכאון והתאבדה, לא לפני שכתבה את הספר והקדישה אותו לבתה תמי, בתה היחידה עימה שמרה על יחסים וכתבה: "תמי אהובתי, את היית האור בחיי". 

(צילום: אינסטגרם)
(צילום: אינסטגרם)


מונטג יצאה מבית האח הגדול בעיתוי הטוב ביותר לאימה, בשבוע הספר. היות שלא יכלה להיות בטקס הזיכרון לציון שנתיים למות אימה כי שהתה בבית הסגור באותה עת, אמש התייצבה מונטג בשבוע הספר בכיכר רבין בתל אביב וחתמה בשם אימה לכל מי שרכש את הספר. הכניסה של הדיירת לבית האח הגדול והשיחות שניהלה עם הדיירים על אימה, תרמו לפרסום הספר שנמצא בארבעת השבועות האחרונים כרב מכר ברשתות סטימצקי.



בהלוויה של אמה (צילום: אבשלום ששוני)
בהלוויה של אמה (צילום: אבשלום ששוני)