עמוס חלפון הודח אמש מבית ה"אח הגדול" אחרי חודש של שהייה וחזר לחיק אשתו צופית וילדיו. לעומת דיירים אחרים על המסך, הוא פחות בלט ונמנע ממריבות מיותרות, אך עכשיו כשהוא בחוץ הוא לא חוסך במילים ומשתף אותנו מה קרה לו בבית.

"לא ראו ממני כלום בבית כי נכנסתי כשהייתי בשיאם של דברים פתוחים, המצב הזה לא היה נוח לי ברמה האישית ולכן אני החמרתי עם עצמי ונכנסתי ללופ אינסופי של מחשבות והלקאה עצמית. רק ספרתי את הדקות לצאת משם. עברתי תהליך אישי שמנע ממני להתעסק עם כל מה שהתחולל בבית. הנתק הזה מכל הבחוץ חסם אותי מלהיפתח בבית ולא רציתי להיות מעורב בשום דבר בבית, ולכן נמנעתי ממריבות. אבל לא רק מי שעושה בלאגן הוא נוכח בבית הזה. יש לי אישה בחוץ ונכנסתי לא במצב נורמטיבי ולא רציתי לפגוע באף אחד מבני משפחתי. חששתי שכל ויכוח יגרור אותי למקום שאני לא רוצה להגיע אליו"



אתה מצטער שנכנסת?

"לא מצטער שנכנסתי כי הנתק הזה הביא אותי לחשבון נפש וזה הרווח מבחינתי בשהייה שלי בבית, אבל אם תשאלי אותי אם הייתי נכנס שוב אז בשום אופן לא".

מי אתה חושב שראוי לצאת כמנצח?

"הייתי שמח לראות את ישראל ואליאב כל אחד מהם. ישראל הוא בחור טוב והוא עובר סוג של תהליך בבית. גם אין לו שום דבר בחיים בחוץ שנותן לו פוש וכל הכבוד לו שהוא עובר את זה לבד. אליאב הוא ילד טוב, יש לו משפחה טובה ותומכת. אף על פי שלא היו לי שיחות עמוקות איתו, אין אנשים טהורים כמו אליאב בקטע של הניקיון הפנימי שלו ויש לו לב לבן. למרות שהוא מושפע מסביב, ממירב ומכל תולעי העולם. אני מאמין שעכשיו כשהמשחק מתקדם יתחילו מהלכים אסטרטגיים בבית".

על מירב

"מירב תפסה בעלות על הבית, על הדיירים, על המטבח וזה הגעיל אותי. התעצבנתי על עצמי שלא התערבתי במריבות מולה, אבל לא היו לי את הכוחות להרים את הקול ולהיכנס לפינה הזאת. היא משליטה טרור בבית וזה ממש לא נעים"



מי מזוייף בבית?

"לא יכולתי לסבול את המריבות על תשומת לב ואת השיחות המזויפות שאנשים מדברים למצלמות ולא אליי או לאנשים. סימה לדוגמא, לא היה לי שום דבר נגדה אבל הנאומים שלה לאומה היו לי קשים מאוד. אתה מרגיש שאתה מדבר עם בן אדם והבן אדם מדבר למצלמות ולא אליך. וזה חבל".

על אביבית

"אביבית היא הלב של הבית ורואים שיש לה לב גדול היא טובה ומפרגנת ומרימה לכולם, ולא מרכלת ולא מתלוננת ושומרת על פאסון מבלי להצהיר על זה כל פעם מחדש כמו שעושים אחרים. אביבית מודעת לעצמה מודעת לזה שהיא מוחצנת, זאת היא והיא לא עושה חשבון. היא ספגה אש מכל כיוון אפשרי בבית אפילו ממי שהיא חשבה שהיא חברתה הטובה אדל שבגדה בה ולא עמדה לצידה. היא ספגה בשקט הרבה קטעים קטנים גם שלא ראו בטלוויזיה. ולמרות זאת היא מצליחה להסתדר עם כולם וקמה כל בוקר מחדש עם אנרגיה שיא, מפרגנת, מצחיקה ומבשלת באהבה גדולה ותמיד עם חיוך למרות שלילה לפני כן היא ספגה מילים קשות מאד. היא היחידה בבית שאני אשמח להישאר איתה בקשר".

מה הלאה?

"תוכניות שלי הלאה זה לדאוג למשפחה שלי זה הכל. "