לפני יומיים קראתם כאן ב-TMI כי תמונה שהעלתה בר רפאלי לרשתות ורצה גם על שלטי חוצות הביא לתגובות זועמות ברשת וכעת מסתבר שהדוגמנית נכנעה ללחץ הציבורי והסירה את התמונה המדוברת כמו גם שלט החוצות באיילון של הרשת שהוחלף. בסרטון פרסומת החדש לחברת האופנה הודיס, בה משתתפות רפאלי, טהוניה רובל, שמס מרעי אבומוך וסתיו סטרשקו, הן מצולמות כשהן עוטות ניקאב על פניהן עם הכיתוב "איראן זה כאן?" כשבהמשך רפאלי אף משליכה את הניקאב מעל פניה ומשתחררת לצד הסלוגן "חופש זה בסיסי".

הסרטון שיצר תגובות קשות בקרב הגולשים היהודים בעיקר בקרב בעלי דעות ימניות בתקופה כה נפיצה, הייתה תוצאה מתבקשת שהחברה לקחה בחשבון לטובת הבאזז של הפרסומת, אלא שהתגובות הקשות עלו שלב והגיעו ממקום לא צפוי, מנשים מוסלמיות ברחבי העולם שראו בסרטון עלבון כלפיהן וכאקט לא פוליטיקלי קורקט וטענו כי אין לאישה לבנה זכות לדבר בשמן או להילחם בזכותן, כשרוב הנשים המוסלמיות לובשות ניקאב מבחירה תרבותית.

בר רפאלי (צילום מסך)
בר רפאלי (צילום מסך)


נראה כי חברת הודיס פספסה את המטרה החיובית של המסר בקמפיין ובמקום לעודד חופש הפרט יצרה תוצאה הפוכה של כעס גדול בקרב הנשים המוסלמיות. בעוד התגובות הקשות בקרב גולשים יהודים לא הרתיעו את הדוגמנית דווקא התגובות הקשות מצד הנשים המוסלמיות גרמו לרפאלי ולחברת הודיס עצמה להסיר את הסרטון מהרשתות החברתיות וכמו כן הלילה הוסר שלט החוצות בגשר איילון של החברה שהציג את הטיזר המדובר בצילומים אחרים של רפאלי מהסט אך מחברת האופנה טוענים כי מלכתחילה תיכננה החברה להחליף את הפרסום במועד זה.

גם שמס, יוצאת האח הגדול המשתתפת בפרסומת המדוברת העלתה התנצלות בשמה וכתבה "חיג׳אב, ניקאב, או אפילו בלי זה בחירה אישית ובכל בחירה עליי, עליך ועל החברה נופלת החובה לכבד ולקבל ולא לקטלג ולא להיות גזען. אני עם כל אישה באשר היא שתבחר להיות מה שנוח/ נכון לה אך נגד כפייה דתית, חברתית או פוליטית. לא הייתה הכוונה חס וחלילה לא לכבד או לזלזל בשום חברה, מגזר, זרם או דת. הכוונה שבארץ תמיד משוויצים שהם הרבה יותר טובים מהמשטר האירני ועם זאת לא מקבלים אתיופים, ערבים, מוסלמים ואפילו יהודים חרדים! באתי להגיד אחת ולתמיד אם אתם לא איראן בואו תכבדו גם אתנו ואת הבחירה שלנו."

מרשת "HOODIES" נמסר: "הקמפיין החדש שלנו נועד לשמש השראה לכל אחד ואחת מכל דת, גזע ומין לבחור את הדרך שלו ולהביע את החופש שלו בכל דרך שירצה, מבלי לפגוע באחר. הקמפיין הוא כחלק ממגמה עולמית במסגרתה חברות ומותגים לוקחים על עצמם מטרה חברתית גדולה יותר. בחרנו לתת במה לדמויות מעוררות השראה בחברה הישראלית, כולל סתיו סטרשקו, שאמס מרעי אבומוך, טהוניה רובל ומלך זילברשלג. לא הייתה לנו כוונה לפגוע באיש ומאחלים לכל אחד ואחת מכם, לחיות את חייו בדרך שלו ובאופן חופשי לגמרי"