אלינה לוי הזכורה לכם בשמה הקודם אלין, כוכבת העונה השנייה של "האח הגדול" התארסה בחודש שעבר לבחיר ליבה בשלוש השנים האחרונות בן זוגה דור פרי. הצעת הנישואים המרגשת התרחשה במהלך חופשה רומנטית של השניים בלונדון אז שלף פרי טבעת וביקש את ידה של השחקנית.

אלא שכעת מספר שבועות אחרי ההצעה המרגשת מעלה לוי פוסט קשה בו היא משתפת את עוקביה בקשיים שלה להתחתן בארץ כתושבת לא יהודייה. לוי, עלתה מאוקריאנה לישראל בגיל 4 ואחרי שיצאה מ"האח הגדול" התחילה הליך גיור שהופסק על ידי הרבנות בעקבות לימודי המשחק שלה, מה שלא מאפשר לה כעת לקיים חתונה מסורתית בישראל ולשנות בתעודת זהות לסטטוס של אישה נשואה.



לוי שעדיין לא ממהרת לקבוע מועד ליום הגדול בחייה העלתה לרשתות פוסט בו גוללה את הקשים שהיא חווה לפני החתונה. "ידעתי את זה אבל עכשיו זה מרגיש קצת אחרת. בשביל שיהיה לי כתוב בתעודת הזהות ״נשואה״ אני צריכה לצאת מהמדינה שלי, לטוס למדינה שאין לי שום קשר אליה ולהיכנס למשרד עם ראש עיר שאין לי מושג מי הוא כדי שיחתן אותנו. במדינה שגדלתי בה, חגגתי את החגים בה ושירתתי בצבא בה, אין לי את האפשרות לממש זכות כל כך בסיסית. אני מודה שלא חשבתי שזה יכאיב לי כל כך, חשבתי שאני כבר יודעת ומוכנה. אבל פתאום זה מרגיש אחרת.

אנחנו יודעים איך דברים קיצוניים התחילו בהיסטוריה שלנו, כשאדם אחד מרגיש עליון על האחר וממדר אותו רק בגלל הכותרת של סוג הדת שלו. וזה מה שהרבנות עושה כאן- אה את נוצריה? אז או שתוותרי על כל סממן של אישיות בך, תוותרי על הכישרון, על הקריירה, על מי שאת ותעברי תהליך גיור (לאחר שהתבקשתי כמובן לעזוב את מקצוע המשחק) או שאת לא תוכלי לממש פה את הזכות הכי בסיסית של לממש טקס נישואין פורמלי. אני אוהבת את היהדות וחיה את היהדות אבל לצערי פה זה לא מספיק, הדת והמדינה זה אחד. טוסי לך לאחת מהמדינות השכנות ורק במידה ותרצי להתגרש אז בשמחה נגיד לך 'מגורשת, מגורשת, מגורשת' ״.