אתמול בלילה (ראשון) התקיים אחד מהאירועים החשובים ביותר בתרבות הספורט האמריקאית – גמר ליגת NFL – או בשמו הידוע הסופרבול. אז מה לנו ולספורט? למי שיודע ולמי שלא, נזכיר שגמר הסופרבול לא עוסק בכלל בשחקני הפוטבול שמשחקים בו, אלא בשלל הכוכבים שמגיעים להופיע באירועי הפתיחה והמחצית של המשחק.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

כמיטב המסורת, בכל שנה בוחרים מי יהיו הזמרים שיזכו לשיר את ההמנון הלאומי במופע הפותח ולהרים את האצטדיון במופע המחצית המפורסם. השנה הייתה זו זמרת הנשמה, דמי לובאטו, שרק באוקטובר האחרון ביקרה בארץ ונבחרה לרגש את עשרות מיליוני הצופים עם קולה הענק.

מתגעגעים אלייך בארץ. דמי לובאטו (צילום: Kevin Winter, getty images)
מתגעגעים אלייך בארץ. דמי לובאטו (צילום: Kevin Winter, getty images)

את האחריות להובלת מופע המחצית המוגזם והמטורף בתבל, הטילו על שתי הסטאריות הלטיניות, שאקירה וג'ניפר לופז, שהצטרפו לשורה ארוכה של כוכבים שהופיעו בעבר במופע המחצית של הסופרבול, ביניהם ברונו מארס, ג'סטין טימברלייק, מארון 5 ועוד ועוד.

הזמרות הגדולות הצליחו לעמוד במשימה והפציצו במופע שלא ישכח הרבה זמן עם כל הלהיטים הכי שווים שלהן ומספר לא מבוטל של תלבושות.

רק בשבילכן צפינו. ג'ניפר לופז ושאקירה (צילום: Tom Pennington  Getty Images)
רק בשבילכן צפינו. ג'ניפר לופז ושאקירה (צילום: Tom Pennington Getty Images)

 

לופז, שגם ביקרה והופיעה בארץ בקיץ האחרון, צירפה לבמה הגדולה את בתה אמה אנטוני בת ה-12, שביצעה את הלהיט המפורסם של אמה "Let's Get Loud" בעיבוד ישראלי כחול-לבן של המיזם החברתי-מוזיקלי קולולם. בזמן השיר המרגש, האצטדיון הואר בצבעי סגול-צהוב, צבעי קבוצת הכדורסל הוותיקה אל-איי לייקרס, כמחווה לכדורסלן המנוח קובי ברייאנט, שנהרג בתאונת מסוק לפני מספר ימים.

הדיווה ודור ההמשך (צילום: TIMOTHY A. CLARY  Getty Images)
הדיווה ודור ההמשך (צילום: TIMOTHY A. CLARY Getty Images)

כמובן ששום אירוע עטור כוכבים לא יכול לעבור בשקט מבלי שתצא כותרת מרימת גבה. הזוג המפורסם בעולם, ג'יי זי וביונסה, הגיעו גם הם ליהנות מהמשחק ומשלל ההופעות יחד עם בתם הכבר לא כל כך קטנה, בלו אייבי. אלא שבדיוק כשהקהל התבקש לעמוד לשירת ההמנון הלאומי, החליטו השניים להישאר לשבת.

אנחנו מתארים לעצמנו שהקרטרים עשו זאת כדי להפגין סולידריות עם שחקן עבר של ליגת ה-NFL, קולין קפרניק, שכרע ברך בזמן ההמנון בגמר של 2016, כדי לעורר מודעות לגזענות נגד השחורים בארה"ב וסולק מהליגה בעקבות המקרה. ג'יי זי שחתם באוגוסט האחרון על שיתוף פעולה עם ליגת הפוטבול האמריקאית, חטף על כך ביקורות רבות והחליט לצאת באקט שלא ישאיר ספק לאף אחד בנוגע לעמדתו. "כל עוד אנשים נפגעים ומאבדים בני משפחה, אז כן, אני יכול לסבול כמה סיבובים של פרסום שלילי נגדי", אמר ג'יי זי בתגובה למקרה המרעיש אמש. 

הקרטרים בעוד משחק ספורט (צילום: Theo Wargo  Getty Images)
הקרטרים בעוד משחק ספורט (צילום: Theo Wargo Getty Images)