אמש (שבת) הופץ ברשת סרטון גזעני של כוכב הילדים רוי בוי שהציע לילדיו להאכיל מהרכב ילדים בדואים, כאילו היו חיות בגן חיות. הסרטון עורר תגובות נזעמות והמשטרה פצחה בחקירה. לתגובות הקשות מצטרפת גם זוכת האח הגדול תקוה גדעון. גדעון העלתה פוסט והתייחסה לסרטון המחריד:" סרטון שכל הורה עושה לילדים שלו כשהוא לוקח אותם לספארי כשהם עומרים עם האוטו ומאכילים חיות. רק שבסרטון הזה הספארי זה הרחוב והחיות זה שני ילדים קטנים".

"מאיפה מגיע הרוע הזה? הגזענות ותחושת העליונות, איך בן אדם בוחר לחנך כך את ילדיו? ולמה? רואה את הסרטון פעם אחר פעם, רואה את המבט של הילדים שמבינים שמה שנעשה פה הוא לא נכון ולא נעים להם, אבל בכל זאת האבא ממשיך. כל כך הרבה השתנה עם השנים, התקדם, השתדרג מאז המצאת כלי התחבורה לפני 248 שנה, למעט המנגנון האנושי - שנאת חינם. מתחננת שלא תקחו דוגמה מהדבר הדוחה הזה".

סרטון הילדים בפזורה הבדואית (צילום: רשתות חברתיות)

גם השכן והקולגה לבית האח הגדול ניר אבישי כהן, דובר שוברים שתיקה בדימוס, שהשתתף אמש בהפגנה הגדולה, לא חסך וכתב: "הסרטון הזה הציק לי כל הלילה. אין ביכולתי לתאר את תחושת הגועל והבושה כשראיתי לראשונה את הסרטון בו אדם מציע לילדיו להאכיל בדואי, כאילו הם חיות. גזענות טהורה שבאה מתוך תחושת עליונות. אין אף אדם שהוא עליון על אחר, כולנו שווים, האדם הזה בסרטון אינו אחי ואני מתבייש שהוא בן עמי".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ניר אבישי כהן || Nir A. Cohen (@nir.a.cohen) on