אחרי הסרטון הגזעני של רוי בוי, שצולם לפני חמש שנים, מגיע תורו של ישראל אוגלבו. השורד הבולט של העונה וזוכה "האח הגדול", ישראל אוגלבו, סיפר לא פעם איך השירות הצבאי בגולני הציל אותו ממקומות חשוכים ונמוכים שאילולא הצבא היה מגיע לשם. אלא שפוסטים שפרסם לפני כשש שנים עם תמונות שלו כלוחם מורעל בגולני מעוררים מחלוקת.

ישראל אוגלבו ב-''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
ישראל אוגלבו ב-''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

מי שגולל בחשבון הפייסבוק של אוגלבו יוכל למצוא בעברו פוסטים גזעניים ואלימים שפרסם נגד ערבים כמו "צמאים לדם ערבי" או "ותדע כל אם ערביה שהפקידה את גורל בניה בידיהם של הגולנצ'יקים, שיעמדו כמו תמיד במשימה וישספו להם את הגרונות כמו כבשים ברמאדן". בפוסט אחר כתב: "גמר חתימה טובה לעם ישראל, סליחה אם פגעתי ביהודי קדוש או יהודייה טהורה,  חוץ מהחברה של בצלם שפצצתי בשכם שעליהם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".  

כוכב "האח הגדול" ניר אבישי כהן, דוברם לשעבר של ארגון "שוברים שתיקה", הגיב לפוסטים וכתב: "קו ישיר עובר בין אלו משאכילים בדואים לאלו שצמאים לדם ערבי. מדובר בשני גזענים דוחים שמסמלים את הישראלי המכוער, לצערי מדובר בשני סלבס שנערצים על ידי צעירים. גם אני הייתי לוחם בגולני, אבל בניגוד לאותו עלוב נפש התגייסתי כדי להגן על גבולות המדינה, אותה אני אוהב ולא להרוות צמא בדם של ערבים. תתבייש לך אתה לא ראוי להיות לוחם, גזען  מגעיל שלא ראוי ללבוש כומתה".

האח הגדול, ניר אבישי כהן (צילום: אריאל שלום)
האח הגדול, ניר אבישי כהן (צילום: אריאל שלום)