עידן עמדי נואם בכנסת (באדיבות ערוץ הכנסת

אחרי ישראל קטורזה שהצליח לרגש מדינה שלמה, מגיע תורו של הזמר עידן עמדי שהתייצב היום (רביעי) בכנסת למחות למען מצבם הכלכלי של העצמאיים. הזמר והשחקן נשא היום דברים בדיון סוער בוועדת העבודה הרווחה והבריאות בסוגיית דמי אבטלה לפרילנסרים בעולם התרבות, ובהצעת צו הביטוח הלאומי שתסווג אנשי מקצוע בתחום הטכני והאמנותי המועסקים כפרילנסרים בהפקות טלוויזיה, קולנוע והופעות כעובדים ביחס לחוק הביטוח הלאומי.

עידן עמדי (צילום: אביב חופי ורפי דלויה)
עידן עמדי (צילום: אביב חופי ורפי דלויה)

"נגמרו הימים שניקח רק מה שמסכימים לתת. העצמאים זכאים לאבטלה כמו כולם, דורשים לקבל רטרו ממרץ כשהממשלה הפסיקה לנו את העבודה, לא נסכים יותר לקבל פירורים", אמר עמדי והוסיף: "אנחנו משלמים ביטוח לאומי כל השנה ואומרים לנו שזה לא עבור זה, זה עבור דברים אחרים. את העובדים לא מעניין איך זה יקרה ומה יהיה כתוב על הכסף כל עוד הוא נכנס. אולי אנחנו לא מספיק אגרסיביים, אם היינו עושים מרד מיסים ומפסיקים לשלם ביטוח לאומי זה היה קורה".

דבריו יחד עם דברי מנכ"ל "שחם" אור רשטיק , ומנכ"ל איגוד הקולנוע והטלוויזיה, איתמר אביטן הובילו לתמיכה גורפת של שר הרווחה, מנכ"ל הביטוח הלאומי, יו"ר הוועדה וחברי הכנסת. לעומתם משרד האוצר מתנגד: "נוגד כל רציונל ביטוחי". יו"ר הוועדה חבר הכנסת חיים כץ אמר: "עשו מה שצריך כדי לאשר את זה עבור עובדי התרבות וסקטורים אחרים שנופלים בין הכיסאות".

עידן עמדי (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
עידן עמדי (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)