בתחילת השבוע התקיימה בירוחם הופעה של הזמר פאר טסי, אך רבים מהתושבים שהגיעו כדי לצפות באמן שהגיע לעירם וקנו כרטיסים, הביעו אכזכה בגלל אורכה הקצר מאוד של ההופעה - שארכה, על פי מה שכתבו התושבים, פחות מ-40 דקות. מנהל מתנ"ס ירוחם יובל לביא שוחח עם איריס קול ב-103FM על תלונות התושבים ברשת.

 

הכעס שכך או שאתם עדיין כועסים מאוד?
"כעס זה קצת מעל מה שהיה, הייתה אכזבה. הייתה התרגשות גדולה, 2,500 תושבים. זו  הופעה מדהימה עם אנרגיות מדהימות, הוא נתן את כל כולו לקהל והייתה אווירה טובה. ההופעה הסתיימה כמה דקות מוקדם ממה שהיה צריך. בפועל הפער בין מה שסוכם לבין מה שהיה הוא של מספר דקות מועט, על 7 דקות, על שני שירים, לא משהו בסדר גודל גדול". 

"אמנם ההופעה עצמה לא מאוד ארוכה, על כן התושבים היו בשוק שזה פתאום נגמר", הוסיף לביא. "היו כאלה אנרגיות טובות ופתאום נגמרה ההופעה. אני מרגיש שלפעמים יש לנו בחברה לרמוס כל דבר שהוא קצת מתקלקל. אני חושב שהייתה פה טעות, אנו בשיח מול ההפקה ואני מאמין שנגיע איתם להנות ולמציאת פתרון".

"הוא זמר ענק והתושבים עפו עליו. נכון, היה תסכול, הפייסבוק בירוחם קצת געש, ואני מבין את התושבים שהיו מתוסכלים. הבענו בסך הכל הזדהות עם התושבים ואנו מטפלים בעניין".

"לא מכיר את רון אבל נשמח שהוא יגיע אלינו. יש לנו באמת משהו בחברה הישראלית של רמיסה ואי סלחנות, אנו לא במקום הזה. אנו מעריכים את טסי כאמן גדול, יוצר נהדר עם הופעות מדהימות, ופה לא הסכמנו על נקודה אחת ונפתור אותה בדרכי שלום כי זו דרכנו בירוחם".

פאר טסי (צילום: רמי זרנגר)
פאר טסי (צילום: רמי זרנגר)

זה קורה בירוחם בימים אלה?
"אנו לקראת סיכום הקיץ באירועי תרבות, בפעילויות קהילתיות, באווירה נהדרת ובתיירות מתפתחת. מדהיםן לראות שכל מגרש שיוצא למגרש מיד נתפס, וקופצים עליו אנשים. אנשים באמת מגיעים כי זו איכות חיים נהדרת. זה מקום שכיף לגור בו, מזמין את כולם לגור בירוחם".

 מה כן קשה בירוחם?
"זה יישוב קטן והוא מתמודד עם גודל ומרחק מהמרכז, אבל יש גם הרבה מאוד יתרונות. לא נולדתי בירוחם, בחרתי לגור פה ואני מגדל פה את ילדיי ונכדיי, והם נשארים לגור פה מתוך בחירה. אין לנו פקקים, יש לנו כל כך הרבה טוב סביבנו".

תגובת רון שלום למקרה: כחברו הטוב של פאר וכמי שהיה איתו לפני ההופעה ומיד אחריה ברצוני להבהיר כמה דברים. משך זמן ההופעה שסוכם בין עיריית ירוחם למשרד ההפקה של פאר היה 45 דקות ועל כך אין ויכוח. מנהל ההצגה של פאר הכריז לאחר 40 דקות על סיום המופע ככל הנראה בגלל חישוב זמנים שגוי, ופאר ירד מהבמה מבלי לדעת שנותרו 5 דקות לסיום המופע. הסכום היחסי בגין קיזוז 5 הדקות הוחזר במלואו למזמין המופע עיריית ירוחם. אני מוכן להגיע לירוחם ולהשלים להם את השיר בקולי.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm