הביצה רעדה בשבוע שעבר עם הדיווחים על הפרידה הכואבת של צמד השדרנים המובילים אופירה אסייג ואייל ברקוביץ. השניים שהיו פאוור קאפל ב- 15 השנים האחרונות, ברדיו, באתר ONE ובטלוויזיה, פיצלו את דרכם, וכל אחד מהשניים ייאלץ להמציא את עצמו מחדש, מדובר בחתיכת אתגר עבורם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אייל ברקוביץ לא נח לרגע, כבר המשיך הלאה והיום התבשרנו רשמית כי חתם עם הערוץ המתחרה רשת 13, עוד לא ברור מי ימלא את מקומה של אסייג, אם בכלל. בעוד אופירה אסייג על פי השמועות, תמשיך את דרכה בקשת 12, עדיין לא נמצא מי שימלא את החלל הגדול שהותיר אחריו ברקו.

הצמד הכי חזק שהיה על המסך, השלים אחד את השנייה, שניהם שעטו קדימה באותו קו פוליטי, החיבור ביניהם גרם לכל אחד להבליט את השני, לטוב וגם לרע וזה מה שיצר הצלחה מסחררת של הזיווג הזה. ברקו היה תמיד דעתן, חסר גבולות, ששולף מהמותן באותנטיות ככל העולה על רוחו, שלא מצליח להסתיר את רגשותיו גם אם לעיתים חוצה את גבול הטעם הטוב, שמקניט את אסייג שבלטה בצחוק המתגלגל והקולני, ובכך מבלי לשים לב, רק הרים לה. התלבטנו מי יכול למלא את נעליו הגדולות של ברקו, והאם צריך בכלל למלא אותן? או למצוא תוכן חדש לגמרי. לאחר ששאלנו אתכם מי הטאלנט הראוי ביותר להחליף את ברקו, אתם הצבעתם והשפעתם ויש לנו זוכה אחד בולט במיוחד. 

המנצח - גיא פלג
הטאלנט הראשון שחשבנו עליו הוא העיתונאי גיא פלג. גם אתם החלטתם שהוא המועמד המתאים ביותר להיכנס לנעליו של ברקו. לאסייג ופלג קו פוליטי זהה, כך שהם יוכלו להמשיך עם שידורי התעמולה נגד נתניהו, פלג פיקח, רהוט, אמיץ, מקצועי, אבל בשונה מברקו, הוא מתויג יותר כאיכותי, יש שיגידו, מתנשא מעט, פחות עממי מברקו, הוא יודע להיות פוליטיקלי קורקט, ומעולם לא התפוצץ או איבד את הסנטר שלו כשהמצלמות נדלקו, מה שעשוי להוות מכשול, כי אסייג שמשתדלת להיות מאופקת, בלטה כשהייתה בקונטרסט מוחלט לברקו, ולצד פלג, היא תאלץ לתפוס את הצד העממי, וייתכן שזה פחות יחמיא לה. 

גיא פלג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גיא פלג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גם אלירז שדה מסתמן כאופציה ראויה, בדומה לברקו גם הוא יותר עממי, מדבר בשפה של העם, בגובה העיניים, הוא חוצפן ויודע לאלתר, הוא זורם ונינוח אבל בקו הפוליטי יתקלו השניים בבעיות, שדה מזוהה מזה שנים עם דעותיו הימניות , חובב נתניהו, למרות שנראה כי בשנה האחרונה חלה אצלו תפנית בעלילה והוא מתיישר יותר עם גוש מרכז ימין ולא חוסך בביקורת נגד ראש הממשלה. אולי דווקא הגיוון בדעות, יכול להביא קהל חדש לתוכניתם.

אלירז שדה (צילום: באדיבות HOT)
אלירז שדה (צילום: באדיבות HOT)

רני רהב אופציה טובה לא פחות, יכול להיכנס לנעליו של ברקו בקלות, לרדת אל העם, לגעת , לרגש הוא יודע להיות חוצפן תוקפני, וכשהוא כועס זה בולט, הוא לא יודע להסתיר את רגשותיו. מאז המהפכה המשפטית, רני רהב שהיה חברו הטוב של נתניהו,  שינה את עורו, וביקר ללא הרף ברשתות את חברי הקואליציה, וטעויות הממשלה המכהנת , בביקורת עניינית, חכמה, ונוקבת. לעומת הביקורת נגד חברי הקואליציה, שמר איש יח"צ על קו נקי מול נתניהו, ועד כה לא ברור, מי המועמד המועדף עליו לראשות הממשלה.

רני רהב (צילום: יונתן זינדל)
רני רהב (צילום: יונתן זינדל)

אופציה נוספת ואחרונה, קצת הזויה יש לומר, אבל יכולה בקלות להפוך לסוג של קאלט, אהוד אולמרט. הוא מיושר פוליטית עם אסייג, אפילו מוקצן ממנה בדעותיו נגד נתניהו, אבל להבדיל מכל האופציות האחרות, הוא זוכה לביקורת נוקבת חריפה מהציבור ועשוי לפגוע בנתוני הרייטינג הגבוהים שאסייג מביאה לערוץ. בשונה מברקו הוא ממלכתי, ומכובד, יחד עם זאת קשה להתחבר אליו רגשית כמו שקל להתחבר לברקו. הוא לא ייכנס לנעליו של ברקו כי המרחק ביניהם רב, אבל הוא יוכל להביא גוון חדש לאופירה.

אולמרט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אולמרט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)