בחודש הבא להקת ״היהודים״ עתידה לצאת לסיבוב הופעות בארצות הברית, אלא שכעת אנחנו מגלים שבוטלה הופעה אחת בעקבות אנטישמיות. המועדון בו היו אמורים להופיע חברי הלהקה שנקרא ״The Brooklyn Monarch״, החליט לבטל את ההופעה מאחר ושם הלהקה מסגיר את היותם יהודים וישראלים. המועדון הודיע כי הוא חושש לנקוט עמדה פוליטית במצב הפוליטי המורכב. 

היהודים (צילום: פיני סילוק)
היהודים (צילום: פיני סילוק)

ההופעה בוטלה לאחר שכבר נקבע תאריך. על פי דיווח של ערן סויסה, ההודעה לביטול הייתה: ״אני מאוד מצטער, אבל אנחנו לא יכולים לארח אתכם. השותפים שלי חזרו אליי בנוגע לאופי הפוליטי של שם הלקה. אנחנו כמרחב בילוי בניו-יורק מעדיפים להימנע מאירועים או מעשים טעונים פוליטית״. חברי הלהקה המאוכזבים החליטו בכל זאת לקיים את סיבוב ההופעות. הופעה אחת תתקיים בניו-יורק והשנייה בלוס אנג׳לס. 

היהודים בהופעה חיה (צילום: יהב גמליאל פלאש 90)
היהודים בהופעה חיה (צילום: יהב גמליאל פלאש 90)

שיר פינטו מנהל יחסי ציבור של להקת היהודים מסר: "להקת ׳היהודים׳ חווה בשבועות האחרונים גילויי אנטישמיות מהחמורים שיש בלב ליבה של הקידמה האמריקאית - העיר ניו יורק. מצמרר וכואב לשמוע על ביטולי מופעים של הלהקה שיוצרת רוק ישראלי יהודי כמעט 30 שנה, ברחבי ניו יורק- בשל היותם יהודים בלבד. להקת היהודים נושאת את שמה בגאווה ותמיד דוגלת בחופש תרבותי ואהבת האדם. דווקא בתקופה הזו - הלהקה לא נכנעת ויגיעו בגאווה לסיבוב בארצות הברית כנגד כל האנטישמים, ב-30 במאי בניו יורק ו-6 ביוני בלוס אנג'לס."