אמש (שלישי) חנוך דאום היה בדרכו להופעה באילת, בטיסה של ארקיע. שם פגש את הלוחם איתי ויזל, שנפצע ואיבד את ידו בקרב בבית החולים א-רנתיסי שבעזה. דאום שהתרגש מהמעמד, ניגש לכריזה וביקש לברך את ויזל בדרכו ההומוריסטית.

כך אמר דאום בכריזה: "שלום לכל טיסת ארקיע לאילת. יש לי הודעה, אני רוצה שכולנו נברך אדם שנמצא איתנו בטיסה, הוא נפצע בעזה והוא פה איתנו. תרים את היד איתי. אל תתבייש. תודה רבה ששמרת עלינו ותודה רבה לכל החברים שלו שעכשיו ברפיח", כשלבסוף כולם מחאו כפיים.

חנוך דאום (צילום :ארקיע)

אחרי המפגש, דאום כתב ברשתות החברתיות: "במטוס להופעה באילת. בחור צעיר עולה. פרוטזה ביד שמאל. אני מיד שואל: עזה? כן, הוא אומר. איתי ויזל שמו. לוחם גבעתי. נפצע בקרב בבי״ח שורץ המחבלים רנטיסי. שלושה טילי נ.ט. איבד חבר קרוב. אני רואה את המאמץ שלו להסתדר. לתפוס עם הפרוטזה את הכרטיס, לשים את התיק במטען עם יד אחת. דברים שגרתיים לבחור בגילו, שהפכו עבורו לאתגר שלא קל לצלוח. אבל הוא צולח".

עוד כתב דאום: "החברים שלו כבר חזרו לקרבות. הם ברפיח עכשיו. הוא מתגעגע אליהם. נוסע לאילת להירגע. להבין מה קרה, מה יקרה. הזמנתי אותו לבוא להופעה בערב. זו הופעה לגזברים, אבל אין לי ספק שהם ישמחו על האורח. סיפר לי שהוא מתכנן ללמוד פיזיקה. בימים אלה משתחרר מצהל, הוא  בלי יד, על היד השניה עוד יש כוויות, אבל הוא לא מתחרט על דבר. גאה בזכות שהייתה לו להגן עלינו. הוא בוגר. הוא גיבור. והוא והחברים שלו הם הסיבה שבגללה ננצח".

התרגשנו, אבל זו לא הטיסה היחידה שעשתה לנו חם בלב. אתמול בטיסה מיוחדת וחשובה מקרקוב, פולין, חזרו משתתפי ״מצעד-החיים״. בניהם היו אדיר מילר ואמו מריאן מילר שהינה שורדת שואה וגם נאמה בטקס החשוב. בטיסה, היו גם כתבים רבים מפאנל החדשות, שסיקרו את המצעד בו היו השנה שורדי-שואה, חטופים שחזרו מהשבי, משפחות חטופים וחטופות שעוד נמצאים בעזה ומפונים.

אדיר מילר, מריאן מילר (צילום: ארקיע)
אדיר מילר, מריאן מילר (צילום: ארקיע)