העונה הנוכחית של "האח הגדול", התחילה בסערה, ומלבד שפע של דמויות מעניינות ומסעירות, קיבלנו ממש בפרקים הראשונים רומן משולש - שתי נשים רבות על אותו גבר. רומן כזה, הוא לרוב חומר של אמצע עונה פלוס פלוס. ופה אנחנו ממש מקבלים אותו על התו הראשון. הרומן הזה מיצב את שלושת צלעותיו כדמויות מרכזיות בבית. שתיים הרוויחו בגדול והפכו להיות עמודי תווך ודווקא אחד הפסיד את כל הקופה ומצא את מקומו מחוץ לבית אתמול (ראשון).

הכול התחיל בפרידה עוזיאל, הפיה של הבית והדמות שנכנסה לי ולכולם ללב. אפשר לומר שהיא ״הגיבורה״ של העונה. לעומת הגיבורה של העונה הקודמת סתיו קצין, פה מדובר בנשמה טובה שכולם שמחים לאוהב. פרידה שמה עין על תום, הרווק המתבגר, ההוא שהולל, מבלה ולא מצליח להגיע למערכת יחסים רצינית. ובהמשך גם נגלה שהוא לא בדיוק חומר בריא למערכת יחסים.

פרידה עוזיאל (צילום: מיכה לובטון)
פרידה עוזיאל (צילום: מיכה לובטון)

הצלע השלישית היא הדר. הבחורה הדעתנית שנכנסת לאט לאט אבל בדיוק מופלא לנעלים של הכביכול המרשעת, שזו דמות שאני תמיד שמח לאהוב, כי את מי נאהב, את המשעממים? הדר פועלת בקלאס, תמיד תרצה לתת את המילה האחרונה בכול ויכוח בבית (גם שהיא לא ממש חלק ממנו). היא אומנם שקטה אבל חדה מאוד, ולכן היא זיהתה את הניצוץ בין פרידה לתום ופשוט מסתערת ב-200 קמ״ש.

נכון לכתיבת שורות אלו, הרומן נכשל. הדר ותום נפרדו, ואת גורלו של תום כבר גילינו בהדחה של אתמול. עם ישראל מוכיח פעם נוספת שהוא שונא גברים דושים (ומעדיף להשאיר בבית עציצים). אולם הרומן הקצרצר הזה, בנה את הדר כאישה הדומיננטית של הבית - חזקה, חדה, הולכת אחרי הלב - אבל שולטת בסיטואציה. על אף פערי הגילאים, אין ספק שהיא הצלע שמובילה ומחליטה לאן ילך הקשר וכמובן שההתנהגות שלה גם גרמה להרבה כעס כלפיה, דבר שאפשר להבין.

הדר שירי, האח הגדול 2024 (צילום: מיכה לובטון)
הדר שירי, האח הגדול 2024 (צילום: מיכה לובטון)

לעומתה של הדר, ניצבת פרידה שמצליחה להידלק, להראות ניצוצות של אהבה ולשדר פגיעות, ואז אפילו למחול מכול הלב ברגע טלוויזיוני מהמם, בו היא סולחת להדר ואפילו מציעה לה יד לשלום. לפי איך שזה נראה כרגע, אין ספק שהיא תגיע רחוק מאוד! גם טוב הלב, וגם ההומור שהם מנת חלקה והקהל הישראלי כל כך אוהב לשתות, ייקחו אותה לשם.

המפסיד הגדול, שלא כמו בעולם האמיתי לרוב, הוא הגבר היחיד שמעורב בסיטואציה. תום הצטייר כלא יציב, צבוע ובעיקר גבר לא אמין ובסוף הקהל גם שלח אותו הביתה על כך. אגב נראה שזה ממש לא הסוף. בהפקת התוכנית כנראה ממש שמים את הכסף על רומנים משולשים.

תום ברכה (צילום: מיכה לובטון)
תום ברכה (צילום: מיכה לובטון)

בפרק האחרון הודיעו כי לבית תחזור מלאני למברסקי (שנכנסה לבית כדיירת AI זמנית, למשימה סודית), ובעקבות דרישת הקהל היא עומדת לחזור. למלאני הייתה התחלה של ניצוץ רומנטי לכאורה עם הדייר החביב על הקהל עידן (על אף שיש לה זוגיות בחיים האמיתיים), אלא שבזמן שמלאני הייתה מחוץ לבית, עידן פיתח רומן עם אמילי, ובהפקת התוכנית כנראה בונים על רגשות שיתחילו להתעורר לקראת כניסתה השבוע. 

מלאני למברסקי (צילום: רן יחזקאל)
מלאני למברסקי (צילום: רן יחזקאל)