"כשקיבלנו את ההצעה לעשות את ‘הבוזגלוס’, לקחתי את כל המשפחה ושאלתי שתי שאלות ועל פי זה קיבלתי החלטה”, נזכר יעקב בוזגלו, כדורגלן העבר, ואביהם של השחקנים מאור, אוהד, אסי ואלמוג, רגע לפני עליית העונה השביעית של הסדרה הערב ב־yes. “ראשית, שאלתי אם יש למישהו משהו להסתיר ונעניתי בשלילה. שנית, שאלתי: 'אתם מסוגלים להיות אתם?', כשראיתי שכן, אמרתי ‘צאו לדרך’”.

הדוקו־ריאליטי “הבוזגלוס”, שעלה לשידור לפני חמש שנים, עוקב אחרי חייהם של בני משפחת בוזגלו שהוגדרה כ”משפחה הראשונה של הכדורגל הישראלי”: בני הזוג יעקב וחני שהתגרשו לפני כ־20 שנה והתחתנו בשנית, ושלושה מתוך ארבעת ילדיהם שפרשו מעולם הכדורגל. “כשהתחלנו עם התוכנית לא הכרנו את המדיה ברמה הזו”, אומר בוזגלו האב. “חשבתי שכשאתה בכדורגל, כולם מכירים אותך. הבנתי שהכדורגל לעומת החיים הוא בועה קטנה. רק כשיצאה הסדרה, הרגשנו את האהדה, הרגשנו כמה אוהבים את העשייה שלנו, והיום אנחנו מבינים כמה אוהבים אותנו בכל בית”.

היו קשיים עם החשיפה?
“אין ספק שכשאתה מתראיין בשידור ישיר, ואתה אומר משהו שאתה לא חושב עליו, והוא יוצא לא טוב בסוף - זה מכעיס. זה יכול לקרות עם חבר או שכן או כל אחד מהרחוב. החלטנו לצאת, ולקחנו בחשבון שיהיו בעיות, כעסים ומריבות, אבל גם צחוקים ובידור”.
חני: “אנחנו משפחה נורמטיבית”.
יעקב: “לא, אנחנו משפחה נורמלית. אוהד דייק אותי. אנחנו בגיל כזה שאנחנו מסתכלים על המשפחה, והילדים שלנו הם הפנים שלנו. נתנו להם חינוך של כבוד האדם לחברו, לזולת בכלל. נתנו לילדים מה שהם צריכים”.

האמנתם שהסדרה תצליח עד כדי כך?
יעקב: “תמיד האמנו. כשהילדים היו קטנים, אמרתי: ‘תזכרו את השם בוזגלו’. זה לא סתם שם משפחה, זה מותג”.
חני: “זה כיף שאנחנו ממציאים את עצמנו מחדש. בגילנו זה לא מובן מאליו. אנחנו לא יושבים בשקט, אני בעשייה כל הזמן”.



במה יעקב וחני של העונה הזו שונים מיעקב וחני של 2017?
חני: “בעונה הראשונה הייתי מופנמת, קוראים לי תגלית העונה”.
יעקב: “חני הפכה ממופנמת למוחצנת”.

האם בזכות המצלמות יצאו כל מיני דברים אישיים שלא היו יוצאים בלעדי המצלמות?
יעקב: “באופן כללי - ברור, גם אנחנו לומדים מדי יום לשמוע ביקורות. אף אחד לא מושלם. הביקורות נתנו לנו אפשרות להסתכל במראה, ולהבין מה צריך לתקן ולשפר”.
חני: “היום אם אין צילומים, זה ממש חסר”.

היו דברים שהרגשתם שסולפו בעריכה, שיצאו מהקשרם?
יעקב: “זה יכול לקרות, וכל אחד מתמודד עם מה שהוא אמר ועם מה שהוא לא אמר, ושייחסו לו שהוא אמר. אם אתה חשוף - צפה לאש, גם אם לא הדלקת גפרור”.

הבוזגלוס (צילום: אור גפן)
הבוזגלוס (צילום: אור גפן)


באש ובמים
שלל פרשות ודרמות ליוו את שידורי העונות הקודמות של “הבוזגלוס”. אחת מהן הייתה כשהבן, כדורגלן העבר אוהד בוזגלו, פרסם בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא מקיים מערכות יחסים עם שתי נשים במקביל. “כל הסיפור הזה היה לי קשה”, אומרת חני כעת. “לאט־לאט ראיתי שהוא מגובש, אי אפשר להגיד לו מה לעשות. אוהד ילד טוב ואני אוהבת אותו ושיעשה מה שהוא רוצה. היום השלמתי עם זה”.

יעקב: “מסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת. מדובר בילד גדול, למרות שמתייחסים לזה כאילו כל הילדים שלי נולדו בגיל 30 או 40. אוהד עבר שינוי של 180 מעלות. מאז שהיה נשוי - הוא עבר כברת דרך. אם היית שואל את האחים שלו, הם היו אומרים שהוא אב השנה ובעל השנה. אחרי תקופה הוא לקח החלטה שהוא לא רוצה להיות בתוך משפחה, ומה אנחנו יכולים לעשות. למרות שאנחנו לא מסכימים איתו, אנחנו מקבלים אותו ונגבה אותו בכל מה שהוא עושה. אמרתי לו לפני שהוא התגרש שיש שני תנאים שאם הוא יעבור עליהם, לא יהיו לו הורים: שהוא לא משקר לאף בחורה, לכל בחורה הוא אומר מי הוא ומה הוא ומה הסטטוס שלו, ושיש לו ארבעה ילדים, ושהוא לא ילך עם קטינה לעולם. אם אתה שואל אותי, אתם כתקשורת פשוט חיזקתם אותו - עכשיו אחרי הפרסום רודפות אחריו יותר משתי נשים, אז מה רע לו?”.

אז גיליתם על זה מהתקשורת? הוא לא עשה לכם שיחה וסיפר שיש לו שתי בנות זוג?
“אנחנו גם ניזונים מהתקשורת, ורואים דברים שמציירים אותם יותר ממה שהם. אני לא חושב שיש גבר בן 41 שבא לבקש רשות מאבא שלו לפני שהוא מעלה תמונה שלו מתנשק עם שתי נשים”.
חני: “הוא התנשק עם שתי נשים?”.
יעקב: “עם שתי נשים”.
חני: “טוב, היום כולם מתנשקים עם כולם”.
יעקב: “מה אכפת לי אם היה עם שתיים, שלוש או 100. כל עוד הילדים לא עוברים על החוק, אנחנו איתם באש ובמים”.

ברמה האישית, צבט לכם בלב?
יעקב: “זה החיים שלו, הוא ילד גדול, לי אמרו בגיל 15 שאני אחראי למעשיי. יש אבא שיכול לשלוט בבן שלו בגיל 41? הלוואי שאבא שלי היה יכול להיות איתי כשאני הגעתי לגיל 45”.

איך הרגשתם עם הסיקור הנרחב שקיבל האייטם הזה?
יעקב: “אחד הדברים שהכי הכעיסו אותי זה שהתמקדו בזה שהוא היה עם שתי נשים, התנפלו עליו, במיוחד התקשורת. אם אישה חלילה הייתה עם שלושה או ארבעה גברים, היו אומרים: ‘היא רשאית לעשות מה שהיא רוצה עם הגוף שלה’. זה הגוף של אוהד, הוא רשאי לעשות מה שהוא רוצה עם הגוף שלו. אין סימטריה. אם יש אייטם שירים את הרייטינג, אתה מפוצץ ומביא את זה בצורה קיצונית”.

משולש האהבה שהתפוצץ: אוהד בוזגלו מגיב לפרידתה של אלכסה ממנו

אוהד בוזגלו ובת זוגו מריה (צילום: אור גפן)
אוהד בוזגלו ובת זוגו מריה (צילום: אור גפן)


עוד פרשה שעוררה הדים הייתה הסכסוך בין עדי בוזגלו, אשתו של כדורגלן העבר אסי בוזגלו, ובין פאני בוזגלו, גרושתו של אוהד. למרות שבין השתיים נערכה סולחה, בחסותו של יעקב, דווח כי בפרמיירה שהתקיימה לאחרונה לריאליטי הן עדיין נמנעו זו מזו.

לפי הפרסומים, נראה כי הסכסוך במשפחה מסרב לדעוך.
יעקב: “אז התפרסם. בפרמיירה לקחו קטעים, עיבדו אותם ושינו אותם והעמידו אותן באורח של מסוכסכות. המקרה הזה היה לפני שנתיים, ודשנו אותו עד הסוף”.
חני: ”אנחנו משפחה מאוחדת. אוהבים להיות יחד”.
יעקב: “אנחנו על הגלגל. ביקורת תמיד טובה ובונה. גם אם היא לא בונה - היא טובה. אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב. לא סתם אני מנטור להרבה אנשים. אם אני לא מאתר את הבעיה, אין סיכוי שאני אפתור אותה. לכל בעיה יש פתרון”.

פאני אמרה בעבר בריאליטי: “חני נתנה ליעקב לעשות מה שהוא רוצה, ואני לא מסכימה שאוהד יעשה מה שבא לו. אני לא חני”. איך הרגשתם כשהיא דיברה עליכם כך?
יעקב: “אנחנו בני אדם, מטבע הדברים אנשים אומרים דברים. לפעמים יגידו משהו שלא מוצא חן בעיניך. תבחר לקחת מה שמוצא חן בעיניך”.
חני: “פאני גם אמרה שאני אישה של פעם”.
יעקב: “גם אני איש של פעם”.
חני: “אני גם ניסיתי לדבר איתה, שלא יתגרשו, שלא יעזוב. היא החליטה שהיא רוצה להתגרש, היו אמירות כאלו ואחרות”.
יעקב: “פאני הייתה בוזגלו ותישאר בוזגלו, ואמא של ארבעת הנכדים שלנו. היא לא עשתה לאף אחד שום דבר רע”.
חני: “אני לא נעלבתי. אני דור אחד, היא דור אחר, הדור של היום”.
יעקב: “גם היום אני עושה מה שאני רוצה. וחני - שתעשה מה שהיא רוצה. אנחנו אנשים חופשיים לעשות מה שאנחנו רוצים”.

עדי ופאני בוזגלו מסוכסכות (צילום: אור גפן)
עדי ופאני בוזגלו מסוכסכות (צילום: אור גפן)


דור העתיד
לאחרונה יעקב, 65, פרש סופית מעיסוק בכדורגל ומצא עניין בתחום חדש ומפתיע. “התחלתי עם שידוכים, זה משהו שנותן לי הרבה סיפוק והנאה”, הוא מספר. “בחמש השנים האחרונות עזרתי להרבה זוגות צעירים וגם ותיקים, לשמור על הקן המשפחתי שלהם, הרגשתי שאני מחבר בין אנשים. אמרו לי: ‘אם אתה מחבר כזה טוב, למה שלא תהיה שדכן?’. פחדתי מזה כמו מאש, כי זו אחריות לא קטנה. כשאנשים מגיעים אליי, הם מבינים שהם יתקשו לעמוד בדרישות שלי, אני יודע להתעקש על מה שאני רוצה. הרבה אנשים לא מכירים את עצמם ורוצים להכיר אחרים, ובגלל זה הם נכשלים. אני נותן להם זוויות הסתכלות שונות על החיים. רואים אותי הרבה בטלוויזיה, הם מבינים למי הם באים. אני יושב איתם שעה, לומד להכיר אותם, יודע לאבחן מי משקר וכמה משקר, וזה עוזר לי, אני קולט אנשים. גם לא משנה אם אדם הוא עם מוגבלות כזו או אחרת, אפשר למצוא אנשים טובים ומצוינים. אני גם סוכן של חני. אני חייב להיות כל הזמן בעשייה. הבנתי שאם לא אמציא את עצמי מחדש אני אמות משעמום. אני נהנה מכל רגע, פוגש אנשים, זו זכות”.

חני מצדה מקדישה את זמנה לאמנות. “התחלתי לצייר לפני חמש שנים, ואני מציירת כמעט כל יום, גם אני המצאתי את עצמי מחדש”, היא אומרת. “השתניתי בציורים, היום אני מגדירה את עצמי כאמנית אוטודידקטית. אני מסתכלת על ציור ולא מאמינה על עצמי. הסטודיו שלי בבית, ויש קומה שלמה של ציורים. עשו שבע תערוכות יחיד שלי, האמנות עושה לי טוב. יעקב הוא הסוכן שלי, הוא עושה את זה על הצד הכי טוב”.

מה עם הכדורגל?
יעקב: “יש לי עוד שני ילדים מעורבים בכדורגל: אוהד עדיין מאמן, אומנם בליגה ב’ אבל הוא נהנה מאוד, ואלמוג משחק בנס ציונה, ויש את הנכדים שאני הולך איתם, וזה כיף לא רגיל. לא ירחק היום ויהיו לי נכדים שמשחקים בבוגרים”.
חני: “דור העתיד שלנו”. 

הבוזגלוס (צילום: אסנת רום, באדיבות YES)
הבוזגלוס (צילום: אסנת רום, באדיבות YES)