לי ואן אברהמי הצטיירו בתחילת העונה כשתי בחורות מפונקות שלא יגיעו רחוק. מפרק לפרק ראינו את ההתפתחות המטורפת של שתי האחיות שהצליחו למרות הכל - לנצח במירוץ המכשולים הקשה של קשת 12. 

אן ולי אברהמי זכו במירוץ למיליון (צילום: רגב זרקה)
אן ולי אברהמי זכו במירוץ למיליון (צילום: רגב זרקה)

שתי הבחורות שנחשפו מול המצלמות והצליחו לייצר אחווה נשית בתכנית, להראות מה היא אהבת אחיות ולהתמיד - זכו ללא מעט ביקורות על הזכייה שלהן. זאת בעקבות הייחוס המשפחתי, שכן שתי האחיות הן שתיים מ-10 הילדים של רוני דיין, אחד מאנשי העסקים העשירים בארץ. 

הביקורת נגד לי ואן מוכיחה לנו את העובדה שעם ישראל לא מצליח לפרגן לאנשים סביבו ובייחוד לנשים צעירות. כמו שראינו את ההמון קופץ על נועה קירל או אנה זק, לא משנה מה הן עושות, תמיד יהיה לאנשים מה להגיד נגדן ועל חוסר ההתנהגות הראוי שלהן. סביב שתי האחיות שמענו גם לא מעט ביקורת על הנראות החיצונית שלהן, שכביכול מעודדת נערות צעירות להשתמש בהתערבויות קוסמטיות.

לי ואן אבהרמי (צילום :באדיבות קשת 12)

בואו נספר לכם סוד: זה כבר הרבה יותר מיינסטרים ממה שנדמה לכן. כמו לק ג׳ל, כמו צבע בשיער, כמו קעקוע, גם להזריק חומצות ולעשות שינויים קוסמטיים הפך להיות נחלת הכלל. כל אותם האנשים שזועקים אחרי מוסר ויוצאים נגד ״מודל היופי״ לפעמים הם עצמם משקרים בנושא הזה כדי לא להיתפס על חם. 

כאן אפילו לא מדובר על ביקורת בגין ״מודל יופי לא טוב״ או ״חוסר התנהגות ראוי״, אלא פשוט צרות עין כלפי שתי נשים חזקות, ששרדו מירוץ ומשימות קשות ולא ויתרו. אפילו כשאן נאלצה לאכול לבד יותר מ-20 שיפודי בשר לעומת הבחור שלצדה שהתנגד מטעמי צמחונות, סיפרה לי: ״לוותר זאת לא אופציה״. עבור בחורות חזקות כמוהן, ויתור זאת באמת לא אופציה.

אולי היו להן את הכלים ללמוד דברים כאלה בבית, בתור מי שגדלו במשפחה מבוססת, הן ראו את ההורים לא מוותרים וידעו שגם הן לא יכולות. אם יש משהו ששתי האחיות חוזרות ואומרת זה שהכסף של ההורים זה לא הכסף שלהן. משמע, הן מממנות את עצמן. זה סך הכל נורמלי וראוי, שבחורות בגילאי ה-20 לחייהן כבר יצליחו להחזיק את עצמן עם הראש מעל המים ולא יזדקקו לכסף מההורים.

אן ולי אברהמי זכו במירוץ למיליון (צילום: רגב זרקה)
אן ולי אברהמי זכו במירוץ למיליון (צילום: רגב זרקה)

אממה, משום מה, לרבים זה לא נראה ראוי לתת לשתיים את המיליון, מהסיבה הפשוטה שמי שהוליד אותן וגידל אותן הוא עשיר. האם כל הכספים של ההורים יגיעו לאן ולי, שהן סך הכל 2 מתוך עשרה אחים? לא. הן עובדות קשה ויעבדו קשה כדי לממן את עצמן. אין ספק שעזרה התחלתית וחינוך במקום שבו מעריכים ויודעים איך לייצר כסף, יגרום לך לרכוש את הכלים לעשות זאת.

אבל במקרה של המירוץ, זה לא רק חינוך מהבית, אלא בעיקר המון מוטיבציה של שתי בחורות שהצליחו להוכיח לכולם שאפשר אחרת.

לי אברהמי, אן אברהמי (צילום: אינסטגרם)
לי אברהמי, אן אברהמי (צילום: אינסטגרם)