הזמר עידן עמדי פרץ לחיינו לפני 13 שנים בריאליטי ״כוכב נולד״ וזכה במקום השני עם השיר הראשון שכתב ״כאב של לוחמים״, שנכתב בהשראת חוויותיו בצבא כלוחם בחיל ההנדסה הקרבית. אמש (שני) עם כניסת יום הזיכרון, שיתף עמדי בתחילת דרכו המקצועית כזמר ובשיר הראשון שכתב. ״בסוף שנת 2010 אני לומד להיות זמר, בארגז הכלים שלי יש שיר אחד עם שלושה אקורדים ושם שלא משאיר מקום לתהות 'כאב של לוחמים'. זמר עם שיר אחד הוא כמו קוסם שרץ עם אותו הטריק, לעשרות במות".

"רוב הזמן אתה מקווה לשרוד, רק לשרוד. ההופעות הראשונות נקראות הופעות פריצה, זה קורה לפנות בוקר במועדונים, המבלים הם בני גילך, משוחררים טריים, שיכורים שעד לפני רגע רקדו טראנסים, עומדים עכשיו מולי, וצועקים צרחות ודם על המדים. בכל לילה הייתי שותה בעצמי, ומועד עם הגיטרה אל הבמה. כשאלכוהול בדם הכל איטי יותר ועומד", כתב עמדי.

עידן עמדי (צילום: מרווה שרון)
עידן עמדי (צילום: מרווה שרון)

"אני מסתכל עליהם שרים וחושב לעצמי, רק בארץ הזו אפשר לשיר שיר עם מילים כמו אלו ורגע אחרי לקפוץ ולרקוד. הולך לרקוד עם חיילים מתים בלב. מאז חזרתי לכתוב פעם אחר פעם על השכול והאובדן, אבל אין מילים שינחמו את הלב והזמן רק מעמיק את הגעגוע. יהיה זכרם של היקרים שלנו ברוך, אנחנו אוהבים ומצפים לכם בכל יום. הלוואי ואתם מסתכלים עלינו בגאווה מלמעלה״. 

עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)