אם יש משהו אחד שאנחנו הישראלים אוהבים יותר מכל, זה להשוויץ כמובן בהישגים המרשימים שלנו ברחבי העולם. אם בעבר היה מדובר בנחלה ששמורה לתעשיית ההייטק בלבד, בשנים האחרונות דווקא תעשיית הבידור המקומית שלנו היא זו שגונבת פוקוס, כשיותר ויותר כוכבים ישראלים זוכים להכרה עולמית על פועלם בתחומי האמנות. 

אז אמנם התרגלנו כבר לראות את גל גדות צועדת על כל שטיח אדום אפשרי כשהיא מועמדת לפרסים הכי נחשקים בהוליווד, אבל נדמה שבשנה החולפת, עולם הבידור הישראלי ניפץ אינספור תקרות זכוכית בדרכו אל טקסי הפרסים המוערכים ביותר בעולם. מהשחקנית שזכתה רק לאחרונה בפטיבל קאן, לזו שצעדה על השטיח האדום לצד ג'וליה רוברטס ולשני הכוכבים שנבחרו להיות שופטים בפסטיבל הצרפתי. אלה הכוכבים שהתפוצצו השנה בטקסי הפרסים היוקרתיים ביותר בעולם:

View this post on Instagram

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot)

דר זוזובסקי
דר זוזובסקי מעבירה את השנים האחרונות שלה על קו אל איי – תל אביב, כשהיא דואגת לקחת פרויקטים ישראלים ולהישאר בתודעה המקומית שלנו. השנה זה ממש השתלם לה, כי על תפקיד המשחק שלה בסדרה הנועזת של הוט, "קורדרוי", זכתה השחקנית בפרס המשחק הטוב ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומי בקאן. 

View this post on Instagram

A post shared by Dar Zuzovsky (@darzuzo)

רשף לוי ו-"קרתגו"
ואם כבר פסטיבל קאן, אז באותו טקס יוקרתי היתה נציגות ישראלית נוספת שזכתה. את "קרתגו" המוערכת של "כאן 11" יצר רשף לוי יחד עם תומר שני וינץ לוי וזה ממש ממש השתלם להם, כי לא רק שהקאסט צעד על השטיח האדום והנחשק, הוא גם זכה בפרס "הקאסט המצטיין" ופרס "חבר השופטים הצעיר".

View this post on Instagram

A post shared by Reshef Levi (@resheflevi)

רותם סלע וגל מלכה
פסטיבל "סיריס מאניה" הצרפתי נחגג השנה באווירה ישראלית לגמרי. אחרי שבשנה שעברה היה זה יהודה לוי שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל, השנה הגיעה נציגות נשית חזקה במיוחד. רותם סלע וגל מלכה, זכו שתיהן בפרס "השחקנית הראשית הטובה ביותר" על סדרת הלהיט של קשת 12 "גוף שלישי", ולמה זה נראה כאילו שתיהן נולדו וגדלו כל חייהן על השטיח האדום?

View this post on Instagram

A post shared by Rotem Sela (@rotemsela1)

View this post on Instagram

A post shared by (@galmalka)

ניב סולטן
ניב סולטן מבלה את רוב השנה שלה באתונה, רחוק מבעלה מאור שוויצר, כחלק מצילומי הסדרה המצליחה שלה טהרן, ואמנם הגעגועים לשוויצר כנראה קשים מאוד, אבל זה כל כך משתלם לה. השחקנית המוכשרת צעדה השנה על השטיח האדום של טקס ה- "Critic's Choice Awards", שם היתה מועמדת יחד עם שאר הצוות בקטגוריית "הסדרה הזרה של השנה". היא אמנם לא זכתה, אבל תראו לנו עוד שחקנית שצועדת על שטיח אדום לצד ג'וליה רוברטס ומצליחה לגנוב לה ככה את הפוקוס?

View this post on Instagram

A post shared by Niv Sultan (@sultaniv)

מירי מסיקה ואלון אבוטבול
בשקט בשקט, כבשה השנה מירי מסיקה יחד עם אלון אבוטבול את הווסט אנד בלונדון כשהשניים הופיעו במחזמר "ביקור התזמורת" וגרפו אינספור מחמאות. בחודש שעבר התקיים טקס "פרסי אוליבייה" שמחולק מדי שנה על ידי אגודת התיאטרון בלונדון ונחשב למקביל לטקס פרסי הטוני האמריקאי, ואבוטבול ומסיקה היו שניהם מועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר. הם אמנם לא זכו בפרס, אבל למי אכפת מהפרס כשמירי מסיקה צועדת עם ארגזים של סטייל על השטיח האדום וממוטטת אותנו?

קבלו את כבוד השופטים - ליאור רז ויהודה לוי
הם אמנם לא זכו באף פרס, אבל זה ככל הנראה מהסיבה הפשוטה שהם היו אלה שאחראים על בחירת הזוכים. ליאור רז ויהודה לוי נבחרו השנה, כל אחד בנפרד, לקחת חלק בחבר השופטים שבוחר את הזוכים המאושרים. לוי עשה את כחלק מחבר השופטים של פסטיבל הסיריס מאניה ואילו רז בפסטיבל קאן כשהוא משמש בתור יו"ר חבר השופטים. TMI מאוד אוהבים לבקר ולשפוט, איפה נרשמים לשנה הבאה?  

View this post on Instagram

A post shared by Lior Raz (@liorraz)