כוכבת "גולסטאריות" ואגדת הכדורגל סילבי ז'אן יוצאת נגד הזיקוקים והנפצים בחגיגות העצמאות. בפוסט ששיתפה אתמול פנתה לראשי הערים וזעקה את זעקתם של אין ספור נפגעי נפש יוצאי צה"ל, שסוחבים איתם פוסט טראומה מימי שירותם הצבאי, ביניהם גם בנה החורג.

View this post on Instagram

A post shared by Silvi Jean (@silvijean_)

״הפוסט הזה אומנם ירגיש כאילו אני משביתה שמחות ביום העצמאות 75 למדינת ישראל אבל אני החלטתי בכאב גדול לכתוב אותו למען כל נכי צה"ל שסובלים מפגיעות פיזיות ופוסט טראומה. במקרה שלי מדובר בבני החורג והגיבור ששירת בגבורה את צבא הגנה לישראל ואפילו סיים את שירותו בהצטיינות למרות הפציעה הארורה. כמותו עשרות אלפי חיילים שחיים יום יום את האסון, הכאב האימה וחייהם נהרסו״.

״היום במקום להנות מיום העצמאות אני כואבת באישית את השלכות הזיקוקים והנפצים של ליל אמש. זה הילד שלי גם אם הוא חורג. עשרות אלפי משפחות תומכות ברגע זה כמוני בכאב ובחוסר אונים בילדיהם או בן זוגם שחווים כפוסט טראומה את רעשי המלחמה והפיגועים בגלל הנפצים והזיקוקים. אני פונה לכל ראשי העיר, למען כל אלו שחייהם לעולם לא יחזרו להיות אותם חיים, הפסיקו את הזיקוקים ואת מכירת הנפצים. בשבילכם זה סתם רעש ובשבילם זה רעש וריח של מוות. גם להם מגיע להינות מיום העצמאות כמו כל מדינת ישראל״.

זיקוקים ביום העצמאות (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)
זיקוקים ביום העצמאות (צילום: וויסאם חשלמון, פלאש 90)