משרד התרבות בראשותו של השר מיקי זוהר הזמין את הזמר אייל גולן להופיע יחד עם אומנים נוספים בהופעות ברחבי הארץ במסגרת מיזם ״קול העם" במטרה לשמור על אחדות העם. הבחירה בזמר אייל גולן עוררה ביקורות רבות בין היתר גם הולידה את הודעתו המפתיעה של הזמר עברי לידר, שביטל את השתתפותו במיזם, לאחר שנמסר כי היה צפוי לעשות דואט עם גולן.

כעת גם שדולת הנשים לא עוברת לסדר היום ובשני האחרון שלחו מכתב חריף לשר התרבות מיקי זוהר, הקורא לביטול השתתפותו של אייל גולן במיזם של משרד התרבות. במכתב שנשלח נכתב: "אנו פונות אליכם בעקבות הפרסום כי במסגרת מיזם "קול העם" של משרד התרבות והספורט הכולל 17 הופעות ברחבי הארץ, עתיד להופיע אייל גולן. כזכור, במסגרת פרשת "משחקי חברה" שהתפרסמה בנובמבר 2013 נבדקו חשדות לעבירות מין חמורות בסביבתו הקרובה של הזמר".

אייל גולן (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)

עוד נכתב במכתב: "התיק נגד אייל גולן נסגר בפברואר 2014 בעילה של חוסר ראיות מספיקות (ולא העדר אשמה) והוא לא הועמד לדין על המעשים בהם נחשד. ברור כי כתם מוסרי ענק מרחף מעל אייל גולן ומעל ההחלטה להזמינו להופיע באירוע הממומן מכספי ציבור. ברור כי לא ראוי שאדם, שיש נגדו טענות חמורות להתנהגות מינית פוגענית בקטינות וביזוי נשים, יופיע באירוע של ממלכתי הממומן מכספי ציבור. מצופה מכם, כעומדים בראש משרד ממשלתי, להציב רף ערכי בסיסי לאמנים ואמניות המופיעים מטעם המשרד. אנו קוראות לכם להורות על ביטול השתתפותו של אייל גולן במיזם "קול העם" לאלתר. יש די והותר אמנים ואמניות שישמחו להופיע במיזם חשוב זה". 

אייל גולן (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)