לפני כשנה קיבלה הדוגמנית המצליחה עדן פינס יחד עם סופר פארם תביעה בסך חצי מיליון שקלים, לאחר ששיווקה מברשות שיער מעוצבות למתולתלות בחברת הפארם, הנושא את שם המותג שלה. פינס שיתפה את העוקבים כי מדובר בפיתוח מוצר עליו עמלה שלוש שנים. אלא שחברת אנ.ק.אס מעבדות בע"מ והייר אקספרס טענו כי פינס זייפה את מברשת ספציפית מתוך ליין המברשות שלה, שהייתה פיתוח ישראלי שלהם והפרה את זכויות היוצרים של החברה בכל הנוגע לעיצוב המברשת שרשומה על שם חברתם בארץ ובאירופה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עדן פינס. לוהטת (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)
עדן פינס. לוהטת (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

אחרי שנה שהתנהלה התביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבוע שעבר התקבל פסק הדין והשופטת קבעה כי פינס יחד עם חברת סופר פארם יאלצו לשלם 75,000 שקלים לתובעים. כמו כן, על פינס וחברת סופר פארם להוריד לאלתר מהמדפים את כל מברשות השיער ולהשמיד את כל האספקה שהייתה ברשותם. 

התובעים, חברת אנ.ק.ס מעבדות בע"מ מסרו: "למען ידעו ויראו, אסור לקחת מה שלא שלך, לא משנה כמה האדם מפורסם וכמה עוקבים יש לו". 

מרייס ביוטי המייצרת את במוצג fifi נמסר: "לאחר דיונים בבית משפט בהם טענו שהמברשת האיכותית שאנו מוכרים במחיר שווה לכל נפש (49 שח במקום 200 המוצע בשוק), אינה מהווה הפרה של כל מדגם, הסכמנו על מנת לחסוך תהליך ועלויות משפט, שבית המשפט יפסוק לפשרה והסכום שנפסק בסופו של יום הוא פחות מהסכום שנכתב בתביעה. (הוגשה בקשה על סך 500 אלף ש"ח). ביקשנו מבית המשפט ובעל המדגם כי היחידות שכבר יוצרו יתרמו לנשים בסיכון אך נענו בשלילה ונאלצנו לשלוח את המוצרים להשמדה. לצערינו המפסידים הגדולים פה הם הצרכנים".

עדן פינס בריאיון על בן הזוג, הכדורגלן מתיאס נורמן (ריאיון: עידן זקן) (צילום :מערכת TMI)