אריה מליניאק, שמתמודד בחודשים האחרונים עם סרטן אלים, יצא להפוגה מהאשפוז והשתתף בשבעה של אופיר ליבשטיין ז״ל. בין היתר סיפר כי בעוד מספר ימים יעבור השתלת מח עצם, כשהתורם יהיה בנו הצעיר איתי, שנולד לו ממערכת יחסים עם דוגמנית העבר ומארגנת תצוגות האופנה, סמדר גנזי.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מליניאק, רק בריאות.
“מרגיש טוב ומחכה למשחק הכי חשוב שהתאמנתי אליו כל חיי".

> שיראל, בעלת עסק קטן של ג׳חנון, אמא לשתי בנות, בנות 4 ושנה, ריגשה בענק. אם בשם מירי גולדבלט לוי ביקשה להזמין ג׳חנון מהעסק של שיראל, ״ג׳חנון עין גנים״ בפ"ת, לסוללה שבה משרתת הבת שלה, שחר, שגויסה למילואים בתחילת הלחימה. ב־6:30 בבוקר היא הגיעה לאסוף את המשלוח ולתדהמתה שיראל הכינה לה 100 ג׳חנונים, “שיהיה לכל הגדוד", והוסיפה מגשים של ביצים קשות, קופסאות של רסק והמון סחוג ירוק וטרי.

> ועוד מעשים טובים: כ־2,000 חיילות וחיילים חגגו בשישי האחרון קבלת שבת בבסיס חיל האוויר בנבטים, עם הזמר/מנחה גיא זוארץ. ההפתעה הנוספת: אשתו, יעל בר זוהר, שהגיעה עם גיא. מי שהתלווה לפעילות זו הוא איש העסקים רוני אינסאז ורעייתו עזיתה, מבעלי רשת SCOOP, שגייסו עבור החיילים ציוד חסר ומוצרים חיוניים כמו: נעלי בית חורפיות, נעלי ספורט, תיקים, כפכפים, צעיפים, כובעי צמר וגרביים.

יעל בר זוהר וגיא זוארץ  (צילום: אור גפן)
יעל בר זוהר וגיא זוארץ (צילום: אור גפן)

>עיתונאי גלי צה"ל, רמי שני, שהציל כ־30 אנשים במסיבת הדמים ברעים, זכה לכותרות בינלאומיות, ואף הופיע ב־MSNBC, בפריים טיים לעיני מיליוני צופים. את החיבור לרשת הטלוויזיה האמריקאית עשה לו היחצן והמפיק האמריקאי אלדד ירון.

שני, כל הכבוד.
“במלחמה או במקרי אסון מתגלה בדרך כלל המקצוע ‘בת אדם' או ‘בן אדם', ועל כך אוהבים לספר. ככה אני רואה את זה. כלומר יותר מאיפה שסיפרו - טוב שסיפרו, טוב שסופר. אני ממשיך לעשות את העבודה במקצוע השני שלי - עיתונאי".

>אומני ישראל לא מפסיקים להפתיע לטובה, והצל״ש השבועי הוא גם עבור עדן חסון, שנענה לבקשת המשפחה ושר בהלווייתה של ליאל ויינשטיין ז״ל, חיילת בת 19 שהשתתפה בעבר בתוכנית ״הבנים והבנות״ בערוץ הילדים ונרצחה באכזריות במסיבה ברעים.

עדן חסון  (צילום: טל עבודי)
עדן חסון (צילום: טל עבודי)

>גם הדוד חיים נרתם למאמץ המלחמתי והעניק השבוע לילדי הצפון והדרום, במהלך ההופעות שערך להם, את תרומתה של רחל, עובדת בחברת GSK: בובות סרוגות מעשה ידיה.

הדוד חיים (צילום: אושר עדן קשינסקי)
הדוד חיים (צילום: אושר עדן קשינסקי)

הדוד חיים, בובה של סיפור.
“זה מחמם את הלב. אמשיך להיות חלק מצבא השמחה לילדים״.

>ואם כבר בובות, בובת “חיבוקי", שהמציא ויזם הפסיכולוג הראשי של קבוצת עמל ומעבר, ד"ר שי חן גל, ממשיכה לעודד את ילדי הדרום והצפון המפונים לבתי המלון ברחבי הארץ. מדובר בבובת כלב עם עיניים עצובות וידיים ארוכות, שהומצאה במלחמת לבנון השנייה ועודדה עשרות אלפי ילדים ברחבי העולם - ביפן לאחר הצונאמי, במלחמה באוקראינה וגם בטורקיה לאחר רעידת האדמה. ד"ר חן גל והסיירת המובחרת שלו כבר פגשו כמעט 2,000 ילדים במלונות באילת ובים המלח.

>השף שאול בן אדרת משוטט בימים אלה בבסיסים שונים, כשהוא מבשל ממטעמיו לחיילים. חייל מילואים סיפר לשף שתכנן להציע נישואים לבת הזוג במסעדת ״התרנגול הכחול״, אך קיבל צו 8 והדבר לא יצא לפועל. בן אדרת הבטיח לארגן לו הצעה מרגשת ומושקעת בתום הלחימה אצלו במסעדה.

שאול בן אדרת (צילום: ירון ברנר)
שאול בן אדרת (צילום: ירון ברנר)