לאור מצב המציאות החדש והשאלות של הילדים שנותרות לפעמים ללא מענה ומביעות חשש וחרדה הוחלט להפיק מספר משדרים שיסייעו לתווך את הסיטואציה המורכבת לילדים. המשדרים בהשתתפות אמני הילדים האהובים קופיקו, קוגומלו וטל מוסרי שבימים אלו עסוקים בתיווך המלחמה לילדי ישראל ומתגייסים לסדרת משדרים מיוחדת, בהם גם עולות שאלות קשות של ילדים שעד כה לא נאלצנו להתמודד איתם כמו: עזיבת הבית, שכול, מה עושים בזמן אזעקה, אבא/אמא במילואים (לפעמים גם שניהם) רחוקים מהבית, נטישת בעל חיים אהוב. בראיון מיוחד ל-TMI מספר מוסרי על הפרויקט שמפגיש שניים מכוכבי הילדים הגדולים ביותר של ישראל - טל מוסרי וקופיקו, דווקא בחסות האירועים הקשים.

"פה הייתה יוזמה שהיא באמת מרגשת", מספר מוסרי בראיון טלפוני ממש מיום צילומים של הפרויקט. "קופיקו היא דמות כל כך נערצת. אני מכיר את קופיקו עוד מהספר, לפני שהפך להיות סדרה, דמות המציאה תמר בורנשטיין-לזר. יש המון ילדים שמכירים את קופיקו מהמסך, אני מתרגש לפגוש את גיבור הספרות שלי. גיבור כיפי ומשמח". 

השחקן והמנחה טל מוסרי (צילום: נעם בן גוריון מוסרי)
השחקן והמנחה טל מוסרי (צילום: נעם בן גוריון מוסרי)


"כבר אנחנו יודעים שיהיה לזה המשך", מוסיף מוסרי. "כי הכימיה בינינו היא פשוט נפלאה. שילוב של שני כוכבים כמעט נצחיים שגבר גידלו הרבה דורות של ילדים. זו תוכנית שגם אנחנו גורמים לילדים לחייך ולצחוק. מרגיעים את הילדים עם שאלות מהבית. אנחנו מטווחים להם בצורה הרבה יותר נעימה ולא נלחיצה את מה שקורה". 

"חוץ ממני יש מסבירת פיקוד העורף לילדים טלי ורסנו אייסמן. אנחנו גורמים לילדים לשמח ולחייך וגם עונים להם על השאלות, אנחנו רוצים לתת להם את תחשבת הביטחון", אומר מוסרי על שיתוף פעולה ביוזמת נגה ברק מנהלת הזכויות והפעילות של קופיקו. "גם בימים האלו כשהילדים חושבים שאין להם תפקיד, שהתקופה הזו שייכת למבוגרים, יש לילדים תפקיד חשוב, לשמור על עצמם, לעזור בבית ולשמור על שגרה. אנחנו שרים שירים שנבחרו בקפידה 'לא כך כך פשוט להיות כאן ילד' - השיר קיבל פרשנות מחודשת. בפסטיגל הוא נכתב על ידי ילדה בשם יערה שבו. זה לא נכתב בתקופה של מלחמה, אבל כנראה שהיא הבינה כמה זה לא פשוט להיות ילד בישראל ועכשיו השיר מקבל משמעות חזקה. הקלטנו את 'ימים של שקט', 'יהיה טוב', 'יחד' של חלב ודבש וגם קוגומלו, טלי אורן ודילן דרור התארחו, ויש תוכנית שאנחנו מדברים עם חיילי צה"ל, ואו מיקי כוכבת הילדים. תוכנית שלמה שכל כולה מוקדשת לילדים. כמעט ואין היום תוכניות מיוחדות לילדים שנעשות. מפיקים דבר שהוא בשביל הילדים".

טל מוסרי (צילום: צילום מסך קשת 12)
טל מוסרי (צילום: צילום מסך קשת 12)

בנוסף לסדרת הסרטונים עם קופיקו, בשלושת השבועות האחרונים הקדיש מוסרי את ימי לנסיעות והופעות בפני ילדי יישובי הדרום והצפון המפונים מבתיהם. "מהרגש המלחמה פרצה אני ב'צו 8' אני לא יכול להיות בחזית אבל אני בעורף עם הילדים והורים", מספר מוסרי. "אני עובר בכל הארץ כדי להופיע ולעזור ולחבק. אני פוגש ילדים גיבורים שעברו את הנורא מכל ועדיין שומרים על חיוך ואופטימיות. בהתנדבויות, הלב שלך דופק, ויש משהו בכוח של השירים. כשהם פוגשים מישהו שהם אוהבים זה מחזק, הקלישאה של לחזק ולצאת חוזק היא נכונה. ואני עושה כמה שיותר לילדים וגם להורים. בגלל שיש לי 3 ילדים בבית אני יודע מה עוברים הילדים בשעות אלו".

ספר על מפגש מרגש במיוחד? משהו שנגע בליבך.
"הרגע הכי מרגש היה כשבאתי לחגוג בר מצווה, לתומר בן 13, מקיבוץ אור הנר' הוא לא יכול היה לחגוג בקיבוץ כי פינו את הקיבוץ כי פינו את הקיבוץ למלון בטבריה. מאוד היה חשוב לו שאני אגיע, אבא שלו הגיע ממילואים, עזבתי הכל ביום שבת, בשבילי זה צו 8, אמרתי שלום לילדים, כי אני מהבוקר עד הלילה בהופעות והתנדבויות. היום היחידי שהייתי יכול להיות איתם בבית, נסעתי לעלייה לתורה של תומר, פגשתי את ילדי הקיבוץ ואת ההורים, את אבא שלו שהיה שם שעה וחזר למלחמה". 

"לראות ילד גדול, כבר בר מצווה, זה גיל שאנחנו כבר חושבים שאנחנו גדולים, הוא שמח וקפץ והלהב מהמפגש איתי", מוסיף מוסרי. "פתאום היה לי בראש שגם גיל בר מצווה הם עדיין ילדים, בעצם גם החיילים שלנו הם עדיין ילדים. מה זה חיילים זה ילדים שעד לפני רגע ראו אותי בפסטיגל והם לא כל כך הרחוקים מהגיל הזה שהם התלהבו מהצפייה בערוץ הילדים. כשאתה פוגש ילד כזה בבר מצווה, עם החברות והחברים שלו, והמשפחה, זה לא רק להיות איתם שם, ישבתי ודיברנו והם סיפרו לי על מה מה שהם עברו. תמיד לפגוש את האנשים האלו זה מחמם את הלב, לראות  כמה הם אופטימיים ומחכים כבר לחזור. שמחתי לדעת שגם לי יש תפקיד חושב בימי האלו".

טל מוסרי (צילום: פול סגל)
טל מוסרי (צילום: פול סגל)

איך הוא מתמודד באופן אישי עם כל מה קורה עכשיו?
"זה לא קל, בטח כשיש לך שלושה ילדים. צריך לטפל במשפחה וגם בעצמי, להרים את הראש. כי המצב הזה הוא לא קל לאף אחד. הבנתי מהר מאוד שעשייה ונתינה ועזרה במה שאני יכול זה מה שעושה לי טוב. אני מופיע, שר, רוקד, מחבק, עוזר איפה שאפשר. זה מה שעוזר לי להתגבר על הימים האלו".

יש לך מסר למשפחות החטופים?
"אני מתפלל יחד איתם, שכולם יחזרו הביתה כמה שיותר מהר. אני חסר אונים מול איך לעזור להם, והלוואי שיכולתי לעזור. אני מנסה להעלות אצלי ברשתות כמה שיותר תמונות וסרטונים על החטופים כדי לעורר את המודעות לדבר הזה. קרה לנו כעם ומדינה אסון גדול. הוכחנו שאנחנו יכולים גם להתגבר על הדברים הכי גדולים שיש, ונצא מזה חזקים יותר ומאוחדים יותר ושלא נשכח את הביחד הזה ביום שאחרי. החד הזה של הילדים, והלוואי שהוא ישאר גם ביום שאחרי"

יש לך דעה לגבי מה שהמדינה צריכה לעשות עכשיו כדי לשחרר את החטופים?
"קטונתי. אני עושה מה שנאי יכול. אני עוזר וצלם סרטונים, מדבר עם הורים מנסה להרגיע ולשמח. כל פעם שיקראו לי, אני שם בשבילם, זו השליחות".

איך אתה מרגיש עם הביקורת שישראל סופגת בעולם על הפעולות בעזה?
"העולם לדעתי חייב להתפקח, זו מלחמת הטובים מול הרעים, זה מלחמת אור מול בני החושך. אין מה לעשות. ישראל היא הצודקת. וכמו שראיתי לא מזמן. איזה חייל שמתקשר לאבא שלו ואמר 'הצלתי 10 אנשים' ואיש חמאס אומר 'הרגשתי 10 אנשים' העולם חייב להתגייס כדי למגר את הרוע והשנראה, ואת הנאצים האלו. אם לא יעשו את זה עכשיו זה ידיע אליהם ואני מקווה שהעולם יתקפח ויבין איפה הטוב ואיפה הרע".