הזוועות הבלתי נתפסות שחווינו בפרוץ המלחמה, עוררו אמפתיה גדולה ברחבי העולם ותמיכה גורפת ממדינות אירופה המשתתפות באירוויזיון 2024 שהביאו, על פי תחזיות הסקרים, למיקומה של ישראל במקום הראשון בהימורי התחרות שתערך השנה בשוודיה. המדינה הסקנדינבית ניצחה כאמור באירוויזיון האחרון עם "tattoo" של הנמסיס של הישראלים, הזמרת לורין

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎LOREEN‎‏ (@‏‎loreenofficial‎‏)‎‏

אלא שלמרות הסולידריות המועטה שנותנת לנו אירופה בתחום הזה, יש דווקא מי שממש לא חושב שמדובר במעשה אצילי במיוחד. תקוה גדעון, אחת שלא פוחדת להגיד את דעתה ברבים, העלתה סטורי לאינסטגרם בו שיתפה שמאוד מעצבן אותה עצם היותנו מדורגים במקום הראשון בטבלת ההימורים למרות שאין לנו נציג רשמי עדיין: "זה מה זה מעצבן אותי שאנחנו מדורגים מקום ראשון באירוויזיון, כשעוד אין שיר ואין נציג. אנחנו ממש ממש לא אוקראינה. ממש לא. אף אחד לא כבש אותנו, אף אחד לא יכול לכבוש אותנו." 

תקוה גדעון (צילום: איציק בירן)
תקוה גדעון (צילום: איציק בירן)

גדעון כמובן התייחסה למלחמה בין אוקראינה לרוסיה, כשבשנת 2022 טבלאות ההימורים הרימו את השיר האוקראיני למקום הראשון כאות הזדהות, מה שלבסוף גם התברר כתחזית מדויקת, כשהמדינה מוכת המלחמה ניצחה באופן סולידרי. 

עוד הוסיפה הכוכבת: "אמנם אנחנו חווינו משהו שאף אחד לא חווה בעולם, באמת תופת שאין דוגמה... הדוגמה היחידה שיש להביא למה שקרה פה זאת השואה. פעם ראשונה שאני יכולה להגיד שזה שווה ערך לשואה, אבל אנחנו ממש ממש לא צריכים את הדירוג מקום ראשון שלכם, עם כל הכבוד. אנחנו לא מסכנים, חמודים, אנחנו ננצח גם בלי זה. אבל קודם ננצח את המלחמה. ממש מעניין אותי איזה שיר נשלח עכשיו".

תקוה גדעון (צילום: אביב חופי)
תקוה גדעון (צילום: אביב חופי)