כמעט ושכחנו אבל לפני חודש וחצי זכתה יובל מעתוק במקום הראשון ב"האח הגדול", היא כיכבה בכל מדורי הבידור, עד שהגיעה השבת השחורה בשבעה באוקטובר בה התרחש הטבח האכזרי ביישובי העוטף והמבלים במסיבה ברעים. יובל מעתוק עוד לא הספיקה לחוות על ממש את התהילה הגדולה לה זכתה, תהילה שפינתה מקום לכותרות של ימי הלחימה. כעת משחזרת מעתוק את הרגע בו התעוררה בשבת השחורה וגילתה את הזוועות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בכל שישי-שבת אני נוסעת למגדל העמק להורים שלי, לעשות איתם קידוש. אף פעם לא נשארתי בתל אביב בסוף השבוע. התעוררתי בבוקר וקיבלתי המון הודעות 'אל תחזרי לתל אביב'. חברה שלי סיפרה לי שיש מחבלים בישראל. באותו בוקר קובי אחי, לא רצה  לראות טלוויזיה. הוא רצה רק פאזלים, אז לא ידענו בכלל מה קרה. הדלקנו טלוויזיה וחטפנו את ההלם שכולם חטפו", אמרה מעתוק. 

סתיו קצין בראיון בלעדי ל-TMI: "הגעתי למצב שפשוט התמוטטתי"

יובל מעתוק (צילום: ניר פקין)
יובל מעתוק (צילום: ניר פקין)


איך התמודדת איזה תחושות ופחדים עברו בך?
"קודם כל הייתי בהלם, כשראיתי כתב שלהם משדר מהאדמות והקיבוצים שלנו ומשדר מהבתים שלנו, שאנשים בפנים מתחבאים וברקע עוברים מחבלים עם רובים על אופנועים. לפני הפחד היה לי את שלב ההלם להבין מה אני רואה באדמה שלי. באו הרבה תחושות של פחד. שבר אותי לשמוע את האנשים שמתחננים לעזרה, זה שרף לי את הלב. לא להאמין שאת יושבת בסלון בבית שלך ואנשים מתחבאים ומתחננים למגישי החדשות שיעזרו להם שלא ירצחו אותם. היו תחושות מאוד קשות, את רוצה לעזור ואין לך איך. זאת תחושה של חוסר אונים".

איבדת את תחושת הביטחון?
"כשקורה דבר בסדר גודל כזה ואת יודעת שיש לנו את הצבא הכי חזק בעולם, זה מתעתע זה תחושות קשות, לא היינו מוכנים לזה. אני לא מפחדת ואני יודעת שעכשיו לא יכול לקרות דבר כזה, אנחנו מוכנים לכל תרחיש".

צפית בסרטוני הזוועות מהשבת השחורה?
"מצד אחד את רוצה לראות מה בני העוולה האלו עשו ומצד שני זה מאוד קשה לצפות בזה. אני לא רואה סרטונים כי מאוד קשה לי, אבל נחשפים לזה ברשתות החברתיות או חברה שהייתה לידי והסתכלה אז הצצתי. זה סרטונים מאוד קשים לצפייה ואני חושבת שזה חשוב לפרסם ברשתות החברתיות כי ההסברה הכי חשובה שכולם ידעו מה קרה פה. אני אישית לא צופה בסרטונים, אבל חשוב להפיץ אותם לעולם שיראה שעברנו שואה".

יובל מעתוק במטה החטופים (צילום: פרטי)
יובל מעתוק במטה החטופים (צילום: פרטי)


ראיתי שנרתמת, ביקרת חיילים, פצועים ואת משפחות החטופים.
"כבר ביום ראשון התחלתי לנסוע לצפון לבסיסים של חיילים. נסעתי לכל הבסיסים בצפון, היו המון בסיסים שהתחילו כוננות, לקחתי שני חברים ועברנו מבסיס לבסיס לצאת ולראות את החיילים ששמחו לראות אותי וצעקו: 'יו הנה מעתוק'. אני לא מחמיאה לעצמי, את רואה את השמחה שלהם וזה שווה הכל. אחרי הבסיסים התחלתי לנסוע לבתי מלון לבקר את יישובי העוטף המפונים. הבאתי את קובי, אחי התאום, הוא הביא איתו דרבוקה. נסעתי גם לבתי חולים לבקר פצועים, תרמתי לחקלאות של הדרום, איתי לוי הציע לי לבוא יחד עם סטפן לבסיסים ושימחנו חיילים. אני כבר כמעט שבוע נוסעת למטה החטופים בקפלן. זה הכי חשוב בעולם. המשפחות שם צריכות אותנו. עשינו במאהל הפרשת חלה, הבאנו רבנית, המשפחות לשו את הבצק ועשינו תפילות. כל כך חשוב להיות שם, המשפחות כל כך רוצות שנבוא לשם. אין מספיק אנשים, צריכים לבוא יותר. אין מספיק מודעות למשפחות החטופים. הן צריכות את החיבוק והתמיכה וכולם מבקשים שנעלה לאינסטגרם את הילדים שלהם, את המודעות של הילדים שלהם את החטופים כולם, הם רוצים שיראו ולא לעצור עד שהם יחזרו הביתה. בזכות 'האח הגדול' קיבלתי כוח של פרסום ואני לוקחת את הכוח הזה כדי לנצל אותו לטובה ברשת. אתמול פגש אותי אח של אורון שאול שביקש שאעשה סרטון בסטורי. עכשיו זה הזמן שלנו להחזיר לכולם על כל מה שנתנו לי כשהייתי בבית 'האח הגדול'. זה כבר לא ריאליטי, זה החיים האמתיים. חיילים ילדים ומשפחות של החטופים לא לשכוח אותם. גם יצאתי במיזם חדש, מחזיק מפתחות של "יחד ננצח", חולצה, מתלים לרכב ומדבקות, שנמכרים באתר שקוראים לו מעתוק, את ההכנסות אני תורמת לעמותת זק"א".

לא מאוכזבת שברגע אחד נעלמו דקות התהילה?
"לא מעניין אותי התהילה, באמת, בלי התייפייפות. יש פה כאוס מטורף ולא מעניין אותי לא השקות ולא קמפיינים, עכשיו חייבים להתגייס למען כולם. אני הגשמתי את החלום שלי, וגם ניצחתי, אני מחבקת את זה. כולם אומרים 'זה הזמן שלך', לא, לא עכשיו. זה הזמן לתרום למדינה, איך עוזרים, איך מחזירים את החטופים, אני מאושרת שזכיתי והגשמתי את החלום עכשיו אני שמה את זה בצד, המדינה צריכה אותנו. אם היו אומרים לי שתהיה לי בזכות 'האח הגדול' הזכות לשמח כל כך הרבה אנשים, זה שווה לי יותר מכל ניצחון. הכוח לשמח אנשים בתקופה כמו עכשיו שווה יותר מכל זכייה, באמת אני אומרת לך".

איזה טיפים היית נותנת למי שחרד או מודאג?
"אני ממליצה לצאת ולתרום, זה מסיח את הדעת ככה לא יושבים כל היום מול החדשות. ברגע שאנחנו יוצאים ותורמים ועושים משהו למען האחר, תרומה זה סיפוק. העיניים שאומרות לך תודה - זה נותן אנרגיה וכוח. יש אנשים שמפחדים לצאת מהבית אז אפשר לתרום בדרך אחרת, ללכת לשכן מבוגר, מישהו לדאוג לו, כולם נפגעו מהמצב הזה. אנחנו בגיהינום כל אחד יכול לתרום חלק. שבוע שעבר שמתי כל בוקר אוכל לבעלי חיים, יש בעלי חיים שנותרו בלי הבעלים שלהם. שימו אוכל בחוץ לכלב ולחתול זה מספק וזה הטיפ הכי טוב, התרומה זה הסיפוק הכי טוב שיש".

צפית כבר בעונה שלך?
"את האמת שלא ראיתי אפילו לא פרק אחד, בכלל. בהתחלה כשיצאתי הייתי מאוד עסוקה בלהשלים פערים עם המשפחה והחברים וקובי וראיונות, אבל אני ממש רוצה לראות את הפרקים, מעניין אותי. כרגע באמת לא יוצא לי, אני מגיעה כל יום מאוחר הביתה. כן קיבלתי פידבקים מעולים ואני מאוד שמחה עליהם, כי כל מי שמכיר אותי אמר לי יובל היית בדיוק איך שאת. לא שיחקתי אותה מישהי אחרת".

יובל מעתוק, איתי לוי, סטפן לגר (צילום: פרטי)
יובל מעתוק, איתי לוי, סטפן לגר (צילום: פרטי)


עם מי את בקשר מהבית ?
"אני בקשר עם רוב הדיירים, אבל עכשיו בגלל המלחמה אז כל אחד בשלו עסוק בתרומות שלו".

עם סתיו את בקשר? השלמתן?
"עם סתיו לא, אנחנו לא בקשר בכלל. עד השנייה האחרונה בבית 'האח הגדול' הייתי חברה שלה, כשאמרו שהיא במקום השני היא קמה ואני זוכרת שסידרתי לה את השובל של השמלה שהיא לבשה, אבל בשנייה שיצאנו היא הפכה לסתיו אחרת, שלא מקבלת את העובדה שאני זכיתי. היא אמרה: 'יובל זכתה בחסד ובשנאת המן', וגם אמרה שהדיירים לא שמחו שיובל ניצחה הם שמחו שסתיו הפסידה, זה מאוד הכעיס וביאס אותי. אי אפשר לשתוק על הדברים הקשים האלה. המשפט זכתה משנאת המן זה משפט שממש נחרט לי, והיום אני פשוט לא מתייחסת אליה, מזכירה לעצמי שזכיתי והגשמתי את החלום. אין לי מה להיות איתה בקשר. לא חייב, אני גם עוקבת אחריה וראיתי שהיא הורידה לי עוקב. חגגתי את הניצחון שלי במסיבה, הזמנתי אותה והיא לא ענתה ולא באה, לא בכוח. יש להיות חברה ולדגול באהבת חינם אבל אני לא מוכנה שירקו לי בפרצוף".

סתיו קצין (צילום: קורל מזון)
סתיו קצין (צילום: קורל מזון)


מה עם יענקי. יש מצב שזה יתפתח לקשר רומנטי?
"אנחנו בקשר טוב, לא יהיה שום רומן. יענקי הוא כמו אח קטן שלי. אני עדיין רווקה, אין אף אחד גם לא דייטים ולא באופק. עוד לא הספקתי להתפנות בכלל לאהבה, אף פעם גם לא הייתה לי".

כשיצאת מ"האח הגדול" שיתפת שני סיפורים קשים מעברך, על גבר שצילם אותך בעירום ללא ידיעתך והעלה את זה לרשתות חברתיות וגם ביקש ממך לעשות משהו מיני לחבר שלו. למה לא שיתפת אותם בבית "האח הגדול"?
"לא רציתי לפתוח את הסיפור הזה בבית כדי שלא ירחמו עליי. מי שאוהב אותי שיאהב אותי כמו שאני ולא בגלל איזו חמלה כלפי. גם ההורים שלי לא ידעו על זה, ולא רציתי לפתוח בבית עוד לפני שסיפרתי להם, אז אמרתי שאני אפתח אחרי 'האח הגדו'ל כדי לנצח את הגבר שעשה לי את זה".

איך לדעתך כל זה ייגמר?
"זה לא יכול להיגמר עד שהחטופים לא יהיו בבית בריאים ושלמים. זה ייגמר רק כשהם יחזרו הביתה. יש אנשים שלא ישנים. עקרו אותם מהבתים שלהם, צעירים שהלכו למסיבה ליהנות וחטפו אותם. אין דרך אחרת זה לא ייגמר עד שהחטופים יהיו פה, אני כל לילה הולכת לישון וחושבת עליהם, אני ישנה במיטה והם לא, זה לא ייתכן. אני אופטימית. הם חייבים לחזור הביתה עכשיו, לא עוד חמש שנים".

יובל מעתוק, זוכת האח הגדול (צילום: מיכה לובוטון)
יובל מעתוק, זוכת האח הגדול (צילום: מיכה לובוטון)