בעוד שההסברה הישראלית במשבר וישראלים ויהודים בארץ וברחבי העולם מתגייסים ומשקיעים את כל המאמצים האפשריים בחזית הזו, אחד משגרירי ההסברה הבולטים ביותר שלנו הוא דווקא לא יהודי ולא ישראלי, אך ישראל בוערת בקרבו, ממש כאילו הוא אחד מאיתנו.

הלם: אחרי שחיקה את דמותו - השחקן העזתי נגד אלי פיניש
מקומם: אינסטגרם השביתה את החשבון של הכדורגלן מנור סולומון לאחר שתמך בישראל

הכוונה היא לכוכב ההוליוודי נת’ניאל (“נייט") בוזוליק, השחקן האוסטרלי שנמצא בימים אלה בישראל, פוגש את הניצולים, את החיילים, את המפונים, מבקר את הפצועים בבתי החולים, מגיע לקיבוצי עוטף עזה ההרוסים ומשתף עם יותר משלושה מיליון עוקביו באינסטגרם את הזוועות מהזווית הישראלית.

בוזוליק (40), שיש ההוגים את שם משפחתו “בוזוליץ’", הוא נוצרי, ונולד בסידני, אוסטרליה, למהגרים קרואטים. תפקידו הראשון היה בשנת 2002 באופרת הסבון “קרוב רחוק". בהמשך הנחה תוכניות ילדים בערוץ דיסני, שיחק במספר סרטים אוסטרליים ופרץ לתודעה בצורה משמעותית בשנת 2012, עת החל לגלם את דמותו של הערפד קול מייקלסון בסדרת הדרמה העל־טבעית האמריקאית “יומני הערפד". בשנת 2013 חזר לתפקידו גם בסדרת הספין־אוף “המקוריים", ובשנה שעברה חזר לגלם את מייקלסון בסדרה “מורשות".

יומני הערפד (צילום: באדיבות CBS)
יומני הערפד (צילום: באדיבות CBS)

למעשה, כבר בילדותו נחשף למידע נגד ישראל. “בשכונה שבה גדלתי היו לי שכנים פלסטינים מג’נין ודרך העיניים המוסלמיות למדתי על ישראל. כל מה שידעתי על ישראל זה שהיא מדינת אפרטהייד כובשת וקולוניאליסטית שעושה עוול לעם הפלסטיני מאז 1948", הוא אומר. “הכל השתנה ב־2017 כשביקרתי בפעם הראשונה בישראל וראיתי שכל מה שסיפרו לי השכנים שלי היה שקר מוחלט.

ראיתי את היופי והנשמה של הישראלים והיהודים והרגשתי שפה הלב שלי נמצא. הגעתי למסקנה שמדינות האסלאם יהיו מסופקות רק אם הן יביסו את ישראל, שהיא האימפריה החזקה ביותר במזרח התיכון".

“לחשוף את השקר"

בוזוליק, המתגורר בשנים האחרונות בג’ורג’יה שבארצות הברית, ידוע זה מספר שנים כתומך נלהב של מדינת ישראל, והביע בנו תמיכה מובהקת במבצע “שומר החומות". כך שהיה זה אך טבעי מבחינתו לתמוך בנו גם במלחמה הנוכחית. “הגעתי ב־27 באוקטובר לישראל כי רתחתי מהפרופגנדה הפרו־פלסטינית ומחוסר הידע בעולם על הזוועות שקרו בישראל ב־7 באוקטובר", מספר בוזוליק. “ראיתי שברשתות החברתיות רץ הרבה פייק ולכן החלטתי לבוא לישראל כדי להשמיע את הקול שלי ולתעד ולצלם את מה שאני רואה כדי שכל העולם יראה את האמת.

אני רוצה לשפוך אור ולהביא הוכחות לכל מה שאני אומר ברשתות ולחשוף את השקר של הארגונים הפרו־פלסטיניים ותומכי הטרור, והבנתי שמרחוק, מחו"ל, אני לא יכול לעשות זאת. לכן באתי לפה כדי לפגוש את האנשים ולשוחח איתם, לקבל מהם את המידע המהימן ממקור ראשון ולהעביר לעוקבים שלי את התמונה המלאה.

שיחה שחושף אגף המודיעין בין תושב עזה לבין מחבל מארגון הטרור חמאס (צילום :דובר צה"ל)

יש הבדל בין לפתוח את מצלמת הפלאפון ולדבר מהבית שלי על מה שאני מרגיש וחושב, ובין להראות לאנשים בפרצוף את מה שקורה בישראל. הגעתי לנקודה שבה הבנתי שאני לא יכול לשאת יותר את התגובות הפרו־פלסטיניות שמנסות להסתיר ולהכחיש את מה שקרה בישראל בשבת השחורה ההיא".

אילו מראות ראית?

“דבר ראשון, איך שנחתי, נפלו רקטות בתל אביב והלכתי לצלם לעוקבים שלי את הבניין שנפגע. אחרי כן ביקרתי בקיבוץ בארי, פגשתי ניצולים, פצועים, משפחות חטופים, חיילי צה"ל ומפונים, ואנשים שנאבקו בחמאס פנים מול פנים. ביקרתי בבתי החולים תל השומר ואיכילוב, פגשתי את הלוחמים שנמצאים בשיקום וגם רציתי לתמוך בהם.

זכיתי גם לפגוש את ראש הממשלה שלכם לשעבר נפתלי בנט, שעושה עבודה נהדרת בהסברה, ולשמוע ממנו על השקפת עולמו לגבי המצב. פגשתי גם הורים שכולים וניסיתי לתעד מנעד רחב של קולות לגבי המצב בישראל".

עד כמה זה קשה לך מנטלית להיחשף לסיפורים האלה?

“האמת היא שאני מותש. בכיתי בימים האחרונים יותר משבכיתי במשך כל חיי. זה קשה להיחשף למראות האלה".

יש איזה סיפור או מפגש שנגעו בך במיוחד?

“יש כל כך הרבה סיפורים שנחשפתי אליהם. הייתי בר מזל לפגוש היום מישהי בשם ג’סיקה שסיפרה את הסיפור של בן זוגה בן שהציל הרבה אנשים בפסטיבל המוזיקה ‘נובה’ ונרצח. היה להם סיפור אהבה מטורף ועכשיו היא צריכה לבלות את שארית חייה בתהייה מה היה אם לא היה קורה הטבח הזה.

פגשתי איש נחמד בשם רונן שסיכן את חייו והציל אנשים תחת ירי חמאס, פגשתי שוטרים מתחנת המשטרה בשדרות שאיבדה הרבה מחבריה, פגשתי את אנשי החילוץ וההצלה ופגשתי באיכילוב גם את ידין גלמן, הלוחם שנפצע במהלך הקרב מול חמאס בקיבוץ בארי, שהוא גם שחקן מוכשר.

אני פוגש את האנשים האלה, נותן להם את הטלפון שלי ומבקש מהם לשמור איתי על קשר ולספר לי על כל מה שהם חווים. חשוב לי להיות שם בשבילם. פגשתי גם את אנשי זק"א שעושים עבודה מאוד קשה באיתור הגופות. שוחחתי הרבה עם הורים של חטופים והזדעזעתי מהדרך שבה נחטפו לעזה תינוקות, קשישים ואזרחים חפים מפשע וללא יכולת להגן על עצמם".

“רגע תנ"כי"

הסרטונים הרבים שבוזוליק מעלה מהשטח זוכים למיליוני צפיות ותגובות מרחבי העולם, ועושים הסברה מצוינת ואותנטית לישראל, זאת לצד השתתפותו בגיוס תרומות לצה"ל בארצות הברית עוד בטרם עלה על מטוס לארץ. 

“אני שוהה כרגע במלון בתל אביב שבו נמצאים הרבה מפונים מהדרום, ושומע מהם את הסיפורים, זוכה לחיבוק מהם וזה מרגש אותי", הוא מספר. “אני רק רוצה לחבק את הישראלים והיהודים בכל העולם, הסולידריות שלי ושל עוד אנשים שהם לא יהודים או ישראלים ותומכים בכם – היא המעט שאנחנו יכולים לעשות במלחמה נגד הטרור הנוראי הזה.

זה רגע חשוב בהיסטוריה של העולם, רגע תנ"כי של ממש, שחשוב לתמוך בישראל ובעם היהודי. חשוב לי לעודד נוצרים נוספים לתמוך בישראל ואני עושה כל שביכולתי כדי לגרום לכך".

אתה לא מקבל הודעות נאצה וטוקבקים מאיימים בעקבות התמיכה המובהקת בישראל?

“ברור, אני מקבל הרבה איומים על חיי, אבל אני חושב שמי שמאיים עליי ותומך בפלסטינים הוא בור ולא יודע את האמת ולכן אני כאן, כדי להעביר ולהנגיש את הידע האמיתי על מה שקורה פה. רדיקלים כמו חמאס תמיד יהיו, אבל אסור לפחד מהם ואני חושב שמה שקורה בישראל עכשיו הוא נקודת מפנה עולמית: העולם צריך לקבל החלטה אם הוא ממשיך לתת לגיטימציה או זכות קיום לטרור ולארגונים כמו חמאס שיכולים להתפשט כמו וירוס, או שהוא מתנגד להם.

זו השאלה שאני שואל גם את עצמי: אם הייתי בגרמניה הנאצית בשנות ה־40, האם הייתי נאצי? האם הייתי שותק? או האם הייתי מתנגד לנאצים ומגן על זכות הקיום של העם היהודי? זו אותה הסיבה שהובילה אותי אליכם לישראל. אני אוהב אתכם. אני לא מפחד לאבד עוקבים. העובדה שרבים מבני הנוער באמריקה תומכים ומעודדים את חמאס זה הנדוס תודעה ו"הסברה" טובה של הפרו־פלסטינים. הרי לבני נוער אין ידע, ולכן חשוב לא לאבד את הקול שלהם לטרור".

מה אתה אוהב בישראל?

“בראש ובראשונה את הרוח. הרוח היהודית יוצאת מן הכלל ואי אפשר שלא לאהוב אותה. אין אף אומה בעולם שיש לה את הרוח הנהדרת הזו של העם היהודי. אף אומה אחרת לא יכולה לקום מאסונות כאלה כבדים לאורך ההיסטוריה ועדיין לתפקד כעם חזק ומאוחד. ההתאחדות של העם היהודי נגד דעת הקהל העולמית שלא תמיד בעדו היא אדירה וחזקה ואני תומך בעם היהודי במיליון אחוזים.

כשאמרתי לאמא שלי שאני מתכנן לבוא לישראל, היא אמרה לי שאולי זה לא רעיון כל כך טוב כי מסוכן עכשיו בישראל ואני קרוב לוודאי אקבל איומים על חיי, מה שבאמת קורה, אבל שאלתי אותה: אם היא הייתה נולדת יהודייה או ישראלית והייתי הבן שלה שנחטף לעזה, מה היא הייתה רוצה שאדם כמוני, שאינו יהודי או ישראלי, יעשה? כשהסברתי לה את זה היא ישר אמרה לי: ‘לך’".

בוזוליק חדור מטרה להעביר לי את אהבתו לישראל. בסוף הראיון הוא יוצא לפגוש פצועים בבתי חולים ובני משפחות של החטופים, כדי לתמוך ולעודד. 

הכוכב, שיצא בעבר עם הדוגמנית הישראלית עדן בן זקן (לא הזמרת), עד שנפרדו בשנה שעברה, מככב מאז הגעתו לישראל גם במדורי הרכילות פה, לאחר שנראה צמוד לכוכבת הרשת והדוגמנית הישראלית ליה נגה (21). 

“מאז ה־7 באוקטובר הקמתי יחד עם שותפי דניאל לוקסנבורג חברת מדיה ברשתות החברתיות שמטרתה לספק תכנים שמראים את היופי של ישראל ואת האמת לגבי המלחמה הזו ובכלל מה שחווה העם היהודי, והמטרה שלנו היא להיאבק בפרופגנדה הפרו־פלסטינית ובתומכי הטרור", הוא אומר. "אני רוצה לחזק את הישראלים ואת היהודים בכל העולם ומשוכנע שיחד ננצח".