אבי נשר, בכיר במאי הקולנוע הישראלי, עובד על סרט על השבת הנוראית של 7.10. כרגע הוא בשלב מאוד התחלתי של איסוף עדויות.

נשר, החלטת לחזור בך מההכרזה שצילמת סרט אחרון ודי?
“אני כרגע בצפון אמריקה עם הסרט ‘גן קופים׳. יש כאן דאגה עצומה וכאב גדול נוכח מה שקורה בארץ, ופחד גדול מפני גלי אנטישמיות מאיימים ששוטפים את היבשת כולה. ההקרנה החגיגית של הסרט בפסטיבלים היהודיים כאן מייצרת עבור הרבה קהילות יהודיות ערב שבו אנשי ונשות הקהילה יכולים ויכולות להתכנס כגוף אחד, להרגיש שלא אלמן ישראל, ולחזור על המנטרה של כולנו: ‘אנחנו ננצח׳. הדבר היחידי שאני עובד עליו עכשיו הוא חיזוק הרוח״.

אבי נשר (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
אבי נשר (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)

> ביום שבת האחרון, באחד הדיונים האין־סופיים על מלחמת חרבות ברזל, העלתה הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, את הדילמה הקשה: האם לגיטימי לחגוג יום הולדת לבעלה בימים קשים אלה. התשובה: ״החלטתי שהחיים נמשכים וחגגנו לו״.

ליאל, איך חגגתם?
״בצנעה, במסעדה״.

דפנה ליאל (צילום: מרק ישראל סלם)
דפנה ליאל (צילום: מרק ישראל סלם)

> בימים אלו חורש את הארץ הפודטראק של השף חיים כהן ועוצר לפנק את חיילי צה"ל, מפוני הדרום וכוחות הסיוע והביטחון במגוון מטעמים מעשה ידיו. מאחורי היוזמה עומד ארגון CAM, “התנועה למלחמה באנטישמיות", שהקימה בימים אלו קרן חירום לסיוע לארגונים וליוזמות הפועלות למען נפגעי 7.10.

הדס בר ארז, השף חיים כהן ויגאל ניסל (צילום: יח''צ)
הדס בר ארז, השף חיים כהן ויגאל ניסל (צילום: יח''צ)

> איש העסקים ובעלי רשת שיווק השקמה, רמי לוי, יזם פעילות לעידוד מצב הרוח של המפונים מאזור הנגב המערבי. צוות של הרשת בליווי שר פיטנס, הפרזנטורית של המותג הפרטי בסושיאל, הגיעו למלון בת"א, חילקו ממתקים לילדים וציוד כושר למבוגרים, ושר גם ערכה אימון כושר ופעילות יוגה להפגת המתח.

> ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג׳ונסון, וראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, סקוט מוריסון, ביקרו במרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין בבית הכרם בירושלים, בליווי ח"כ דני דנון. ליאורה רובינשטיין, המנכ"לית, סיפרה על קמפיין גיוס תרומות שנועד לענות על הצרכים שהתרבו בתקופת מלחמת חרבות ברזל.

בוריס ג'ונסון (צילום: טל שובל)
בוריס ג'ונסון (צילום: טל שובל)

> ד"ר להבית אקרמן החליטה לתמוך בחקלאי הדרום וגייסה לימי קטיף מרוכזים את צוות עובדיה, מכל שלוש הקליניקות שבניהולה. היעד: משק שדה ניצן. המטרה: קטיף מנגו, כולל שינוע הפרי למרכז הארץ, אריזתו ומכירה בביתה של ד"ר אקרמן בגבעת שמואל.

ד''ר להבית אקרמן למען חקלאות תושבי העוטף (צילום: יח''צ)
ד''ר להבית אקרמן למען חקלאות תושבי העוטף (צילום: יח''צ)