הזמרת המצליחה בעולם טיילור סוויפט הפתיעה בשישי האחרון כשנצפתה יוצאת ממופע סטנד אפ בניו יורק שכל הכנסותיו כתרומה לתושבי לעזה, כשהיא מלווה בחברותיה הטובות סלינה גומז, זואי קרביץ, קארה דלווין ואניה טיילור ג'וי. סוויפט ששמרה עד כה על שתיקה מאז פרוץ המלחמה, ולא נקטה באף עמדה, הבהירה את עמדתה כשבחרה להגיע להופעה המדוברת שתרומותיה לתושבי עזה. הדבר עורר סערה גדולה בקרב המעריצים והמעריצות של טיילור סוויפט בישראל. 

קבוצת פייסבוק של מעריצי הזמרת, המונה כאלפיים חברים, לקחו מאוד קשה את הדיווחים והיא הוצפה בתגובות זועמות ומעורבות. רבים מהחברים בה שקלו למכור את הכרטיסים שרכשו לסבב ההופעות הקרוב שלה באירופה, מדובר בכרטיסים שנלחמו חודשים מראש להשיג. חלקם נרכשו במאה דולר לכרטיס אחרים ב-700 דולר. אחרים קראו להחרים את שיריה: "נחרים את ההקלטות החדשות שלה ונקשיב רק לגרסאות הישנות".

טיילור סוויפט (צילום: רויטרס)
טיילור סוויפט (צילום: רויטרס)

מעריצים אדוקים שהתקשו להאמין כי הזמרת האהובה עליהם לקחה את הצד הלא נכון במפה וניסו לתרץ את זה במגוון טיעונים, כשאחת התגובות שבלטו הייתה: "מה אתם רוצים? המיסים שלה ממנים את המלחמה הזו בכספי הסיוע האמריקאי". אחרים טענו כי סוויפט הגיעה למופע כי כיבדה את הזמנתו של הסטנדאפיסט ולא ידעה שהאירוע פוליטי או כי היא בכלל לא נכנסה להופעה, ועברה לרגע ורק צילמו אותה יוצאת, יש שכתבו כי "זאת פשוט בורות והיא לא מכירה בכלל את הסכסוך הישראלי פלסטיני".  

מעריצים ניסו לנתח את הצעד בו נקטה והסבירו כי בחבורה הקרובה שלה נמצאות חברות פרו פלסטיניות, ביניהן האחיות ג'יג'י ובלה חדיד, כך שהיא ידעה בדיוק מה היא עושה. יחד עם זאת הרבה מהמקורבים לה ברמת ההפקה הם פרו ישראלים. אחת המעריצות שמרה על נאמנותה לסוויפט וכתבה: "אם יש פה מישהי שכל כך כועסת שהיא מכונה למכור את כרטיס ההופעה שלה באמסטרדם אני מוכנה לעזור לה".

מעריצה נוספת מסרה ל-TMI את תחושות האכזבה הגדולה: "למלחמה באוקריאנה היא לא הגיבה ולא התייחסה היא מאוד בררנית ומנסה תמיד להיות מאוד נייטרלית ולא להתייחס לנושאים מעוררי סערה ומוזר שדווקא למלחמה בישראל היא כן התייחסה. אם היא כבר כן נוטה להתייחס זה רק על זכויות בתעשייה וזכויות נשים".

טיילור סוויפט (צילום: צילום מסך)
טיילור סוויפט (צילום: צילום מסך)