בשבועיים האחרונים עלתה תכנית לילה חדשה בישראל שמנסה להקליל על המצב הקשה שכולנו נמצאים בו, "הלילה עם תם ויעל". תם אהרון ויעל פוליאקוב ביחד מארחים תכנית לייט-נייט ועושים את זה בחיננות. אתמול בערב הם אירחו את האחד והיחיד, מושיק גלאמין, שרק לפני חודש נצפה מגן על רבקה מיכאלי ועל כך שמתנדבת בארגון ״בצלם״. אולי זאת הסיבה שזה לא מאוד הפתיע אותנו שהוא משיק חבר חדש, בן זוג מן המניין, ערבי ישראלי, כך הוא הגדיר אותו. 

אנחנו לא יודעים אם זאת הסיבה שלא מאוד הופתענו, אבל עדיין היינו המומים. מושיק גלאמין, האיש והגלאם, משיק זוגיות חדשה באישון ליל וכמעט אף אחד לא שם לב. בראיון ליעל ותם הוא מספר: ״אני מתרגש להיות פה, יש לי דפיקות לב״. קצת אחר כך יעל לא יכולה להתאפק ומתפרצת: ״אני רוצה שתגיד מילה על החבר הערבי״, ומשם זה כבר נפתח וזורם. 

גלאמין מתאר את הבן זוג החדש באופן כמעט מושלם: ״כן, יש לי בן זוג, אנחנו זוג מעורב ואנחנו לא מדברים על זה הרבה בכלל, כי זה לא רלוונטי״. יעל ממשיכה ומפרגנת ״יוסוף הוא מדהים ואתם נקלעתם לדבר שהוא מטורף״, ומשם תם שואל את שאלת השאלות: ״זה מביא מתחים לזוגיות?״. 

מושיק גלאמין פותח הכל אצל תם ויעל (צילום :באדיבות רשת 13)

גלאמין עונה בצורה הישירה ביותר: ״אני חושב שזה (המלחמה) מביא מתחים לכל זוגיות. כשבן אדם נמצא בעצבים, חרדה, פחד, אימה זה לא יכול לעשות טוב לשום מערכת יחסים שיש לו. וגם לנו בהתחלה היה קשה, אבל איכשהו דווקא זה הצליח לחזק אותנו אפילו יותר. הוא בן אדם מדהים, והוא עושה לי רק דברים טובים, כאילו כל התקופה הזאת באיך שהוא עוזר לי לעבור אותה, כי הייתי גמור, בשבועיים הראשונים הייתי מפורק״. 

והוא ממשיך: ״זה קשה. בכלל אם פותחים סוגריים, להיות ערבי ישראלי זה לא פשוט, לפני ה-7 באוקטובר זה היה קשה וגם אחרי. למרות שאנחנו רואים שהערבות והשיתוף פעולה והחיים המשותפים הופכים אותנו באמת למקשה אחת, לעם אחד. כולנו חווים את אותו הדבר בסוף״. תם לא יכול לפספס ושואל אותו על הקהילה: ״אתה מרגיש שיש יותר קבלה של הקהילה עכשיו?״. מושיק עונה בתקיפות: ״בוא לא נשכח מה היה לפני חצי שנה״, אבל ממשיך באופטימיות: ״עכשיו אנחנו רואים הצעות נישואים של להט״בים במדים וחתונות להט״ביות, ויש אנשים שהקריבו את חייהם למען המדינה והם היו מהקהילה הלהט״בית, ולכן זה הופך את זה למובן מאליו שאנחנו חלק מהעם הזה. ושום דבר כבר לא יהיה כמו שהוא היה עד עכשיו, ונחכה לראות מה יהיה אחרי שנעבור את הסיוט הזה. אנחנו אופטימיים, יהיה טוב״. גם אנחנו מקווים מושיק, גם אנחנו. 

מושיק גלאמין (צילום: רפי דלויה)
מושיק גלאמין (צילום: רפי דלויה)