עם פרוץ המלחמה, כוכב "הישרדות", טל מורד, עלה על מדים והתייצב בשירות מילואים בצה"ל. מורד נכנס לעזה ונמצא שם כבר חמישים ימים בהם לא ראה את הבית. בסוף השבוע האחרון יצא הכוכב להתרעננות וכעת הוא כבר נמצא בדרכו חזרה לרצועה. רגע לפני ששוב יתנתק מהניידים והתקשורת, מורד מציין ארבע שנים למותה של אמו, ומשתף כי איבד חברים טובים שנלחמו לצדו בעזה. 

"50 יום בתמרון בעזה, 4 שנים לאמא. אמנם זה לא סיכום כי בזמן שאני כותב לכם אני בדרך חזרה לצוות שלי במקום בו אנחנו נלחמים ומתקיימים כבר 50 יום. אני לא יכול לתאר את התחושות במילים כי זה לא מתעכל לי עדיין. התקופה האחרונה בשבילי היא מכלול של המון מחשבות וחוסר וודאות. לצד זה חשוב לי לציין את גודל השליחות ושאני עושה את הנדרש ממני בלב שלם וברצון עז. בין אם זה כלול בכך שצריך לשים את החיים שלי בצד ולעשות את זה לאורך זמן ארוך ככל שאדרש. אני קם כל בוקר לרולטה של רגשות", כתב מורד במילים חשופות.

עוד, הוסיף בכאב: "איבדתי חברים, אחים שלי לנשק נפצעים והאחריות שמצופה מאיתנו דוחפת אותנו לשיא לאורך כל הזמן. הרבה מהמחשבות שלי עסוקות במשפחה שלי. הרבה בני משפחה שלי נלחמים איתי במקביל ואחי טום שנמצא מההתחלה בתמרון ונלחם כמו גיבור. והיום שציינו 4 שנים לאמא וראיתי את המשפחה שלי אחרי כמעט חודשיים שלא נפגשנו, קיבלתי חיוכים וחיזוקים ממנה. זה רק גורם לי להבין כמה זה מחזק אותי וכמה אני חזק ואם יידרש ממני להיות בעזה גם שנתיים אני אעשה את זה מאשר שאחיינו יהיו עם פני הרוע עוד דקה נוספת. אני אוהב אתכם, תישארו חזקים. מקווה עבורנו לימים מחוזקים יותר והתחלות חדשות". 

טל מורד על הפרידה ממאיה קיי (צילום: מערכת TMI)
טל מורד על הפרידה ממאיה קיי (צילום: מערכת TMI)