אם בטעות היה ספק, אז מאז השבעה באוקטובר, הוכח חד משמעית כי הנשים שוות ערך לגברים גם בזמני מלחמה, ויכולות לתפקד כחיילות חי"ר מקצועיות שלקחו חלק משמעותי בחזית. עוד הוכח, כי כיתות הכוננות הוא נושא בוער על סדר היום, המהווה שכבת הגנה ראשונית עד הגיעם של כוחות בטחון רחבים, צבאיים ומשטרתיים. 

עד שהעבודה בתעשייה תחזור לשגרה, הדוגמנית עומר נודלמן החליטה לנצל את הזמן הפנוי, לקחת את זה צעד קדימה ולהתרחק מהדימוי הנוצץ והזוהר עליו בנתה קריירה. נודלמן החליטה לקחת חלק בהגנה של מקום מגוריה והתנדבה לכיתת הכוננות. היא לא הסתפקה בעבודות תיאום בכיתה, והחליטה להתחמש ולהוציא רישיון לנשק. הדוגמנית שיתפה תיעוד שלה יורה במטווח וקולעת במרכז המטרה, ונראה שזה רק עניין של זמן עד שיתפרו עבורה תפקידי מפתח בסרטי אקשן.  

עומר נודלמן במטווחים לקראת הוצאת רישיון נשק (צילום :צילום מסך אינסטגרם)

נודלמן, היא לא היחידה שמתגייסת לטובת כיתת הכוננות של מקום מגוריה. בחודש אוקטובר עלה לכותרות הראפר יואב אליאסי. הלוא הוא הצל, כשהורים רבים דיווחו בבהלה שהוא מסתובב בבית הספר של ילדיהם עם נשק ומחסנית ב'הכנס'. הצל עשה זאת כחלק מכיתת הכוננות העירונית אליה התנדב, אולם לא כולם ראו זאת בעין יפה. מי שתקפה אותו באופן פומבי, היא סגנית ראש עיריית תל אביב ציפי ברנד, שאמרה ל-TMI: "לא ידוע לי על נוהל או התרעה שמצדיקים שמישהו, גם אם הוא בכיתת כוננות, יסתובב כך בשער בית ספר. מעבר לבהלה זה גם עלול להסתיים חלילה בפליטת כדור".

יואב אליאסי, הצל (צילום: אור גפן)
יואב אליאסי, הצל (צילום: אור גפן)