השם ליבנת אורינובסקי אולי לא אומר הרבה לרובכם, אבל אם אתם נמצאים קצת בטיקטוק, אין סיכוי שלא נתקלתם לפחות בסרטון אחד של אחת הדמויות הכי ויראליות ברשת בתקופה האחרונה. אורינובסקי בת ה-23, מגדירה את עצמה כמשפיענית, יזמית ומרצה לבעלי עסקים אשר רוצים להגדיל את קהל העוקבים וההכנסות שלהם, ובתכנים שהיא מעלה לרשתות החברתיות, מתפארת בסגנון החיים הגבוה שהיא חיה, מציגה דירה בשווי עשרות אלפי שקלים בחודש בה היא מתגוררת עם בן זוגה, סולדת משכירים ולא מתביישת לדבר על זה (עוד נגיע לשם) ובעיקר, יוצרת תוכן במודעות מלאה לרעש שהוא הולך לעורר, לטוב ולרע. 

בשיחה עם TMI היא מדברת על סרטון השכירות שיצר הכל ולמה אין לה טיפת חרטה על מה שאמרה שם, על בן הזוג העשיר שרצה לגור בדירת פאר ("מבחינתי לגור באורווה"), הנתק מההורים ("רצו שאלך במסלול של לימודים-צבא-תואר. לא עשיתי את זה") ולמה היא מוכנה להראות לעוקבים שלה כמעט את כל החיים שלה בצורה חשופה, גם אם זה כרוך בלצלם את עצמה תוך כדי התקף חרדה ולהעלות לרשת.

ליבנת אורינובסקי (צילום: אלון וקנין)
ליבנת אורינובסקי (צילום: אלון וקנין)

ראיתי שכבר הספקת לפרסם בסטורי שביקשתי לראיין אותך עוד לפני שדיברנו בכלל. כמה את חיה את זה? את השיווק והפרסום העצמי?
"זה 24/7. הרבה אנשים תמיד שואלים אותי – 'מה זה כל החיים שלך? אין לך תחביבים?' ואני תמיד אומרת – 'מי אמר ששיווק תוכן זה לא תחביב, ולנגן על כינור ולרקוד זה כן?' אני הייתי מספיק חכמה כדי להפוך את התחביב שלי לעסק ומה שמייצר לי כסף. זה מעסיק אותי לגמרי 24/7.

יש לי ממש קהילה של אנשים שהם גם לקוחות שלי - אנשים שבאים להרצאות שלי וקונים ממני קורסים. אני משתפת אותם בכל מה שקורה בחיים האישיים שלי בכל רגע נתון. אגב לא רק דברים טובים ושמחים. אני מצלמת את עצמי בוכה במצלמה, בטח יצא לך להיתקל בסרטונים שלי בוכה. יצא לי לתעד את עצמי לסטורי בזמן שאני חווה התקף חרדה. זה הערך המוסף שלי כמשפיענית, לא רואים רק הצלחות, אלא גם את הדרך הקשה".

אורינובסקי אולי בונה קהילה בדרך קשה, אבל סרטון אחד ספציפי קנה לה תהילה בטיקטוק. בפודקאסט בו התארחה, סיפרה היזמית כי בתור עצמאית, אין לה חברות שכירות. "ברגע שהפכתי להיות בעלת עסק, חתכתי את כל השכירות. על מה שכירות מדברות? 'תראי את השמלה שקניתי, איזה לק לעשות החודש?' על מה שכירות מדברות? 'ואי הבוס שלי עצבן אותי היום, אני מתה להתפטר'. אבל את לא עושה את זה. אני באמת מתה להבין על מה הן מדברות?", אמרה אורינובסקי בראיון שהתפוצץ ברשת. הסרטון הקצר עם האמירות השנויות במחלוקת, עורר סערה גדולה וגרר ביקורות רבות על התבטאויותיה, אבל גם יצר את "טרנד השכירות", בו רבים העלו סרטוני פארודיה על הסאונד הוויראלי.  

@today_and_before #תייגו שכירים #שכירות #שכירים #ליבנתאורינובסקי #ליבנת #סערה #היוםולפני #טודייאנדביפור ♬ original sound - היום ולפני - Today And Before

בואי נדבר על סרטון השכירות. הבנת מה הוא הולך לייצר תוך כדי שצילמת את הפודקאסט?
"שאני הולכת להתראיין בפודקאסט, אני לוקחת בחשבון בראש שלי שאני צריכה לייצר תכנים. זה לא רק פודקאסט של 50 דקות, אלא אני לוקחת בחשבון שיחתכו ממנו קטעים קצרים. עכשיו, זה המקצוע שלי, אני מלמדת ויראליות, אני מלמדת יצירת תוכן. אז לפעמים תוך כדי שאני מדברת, יש לי בראש 'אוקי אוקי, זה קטע גם לסרטון'. אז כמובן שהחלק של השכירות, היה אחד מהקטעים האלה שאמרתי שאחרי שאני אסיים את הפודקאסט וישלחו לי את החומרים, אני אהפוך את זה לסרטון. ידעתי שזה יתפוצץ, האם עד לרמה כזאת? לא. לא תיארתי לעצמי שלסרטון הזה יהיו יותר מחצי מיליון צפיות ושהוא יהפוך לטרנד ואנשים יעשו לו מלא סטיצ'ים. זה הפתיע אפילו אותי, אני חייבת להגיד". 

לא היה לחץ מהתגובות השליליות שיגיעו בעקבות האמירה הזאת? שאולי הפרסום הזה יבוא דווקא לרעתך.
"אין לי חששות כאלה. אני מומחית שיווק, זה המקצוע שלי. המקצוע שלי זה לדעת איך להפוך חשיפות לכסף, איך לייצר מצפיות לקוחות. אולי אדם שהוא לא מומחה בזה, כמו לדוגמא מאמנת כושר שלא למדה שיווק ולא מכירה ופשוט אומרת מילים מול מצלמה, אז שם אולי יש חששות. אבל שאתה מגיע מתוך אסטרטגיה ומתוך שיטה ומתוך מקום שאתה מכיר את כל פסיכולוגיית האדם, ואיך אנשים עובדים ומה אתה יכול לייצר אחר כך, אז לי לא היו חששות כאלה. הפוך, השבועות האחרונים היו מהמטורפים בחיי, זה פשוט נהיה טירוף וכמובן שזה עשה לי רק טירוף לעסק. התוצאות כבר מדברות".

ראיתי הרבה תגובות שאומרות – היא רוצה להסתובב עם אנשים שיש להם אורח חיים שהיא שואפת אליו ומאמינה בו וזה בסדר. אבל, מה שהפריע זה הזלזול בשכירים. שלשכירות כביכול אין באמת נושאי שיחה. מה היית אומרת על הטענות האלה?
"שאני הייתי שכירה פעם, זו הסיבה שאני אומרת את הדברים האלה. אני יודעת איזה בן אדם להיות שכירה הביא אותי, ואני יודעת איזה בן אדם העסק הביא אותי להיות. למה אני כל כך מתלהבת מבעלי עסקים בעצם? כי הם יכולים להרשות לעצמם דירה ב-20 אלף? לא, זה לא מלהיב. תאמין לי, אני גרה בדירה הזו כי הבן זוג שלי, חשוב לו האיכות חיים הזאת. אני בגיל 22 אמרתי לו, מבחינתי בוא נעבור לגור באורווה, אני את הכסף שלי רוצה להשקיע". 

טוב, אבל את יודעת שעכשיו את לא יכולה יותר לדבר על לק בפומבי כן?
"אתה יודע, זה מצחיק. שאני הייתי שכירה, זו הייתה הסביבה שלי – סביבה של נשים שמרוויחות כמה אלפי שקלים כמוני, והסביבה אז, עם כמה שאנשים מרוויחים מעט, קלטתי שהם מוציאים יותר, כי הם בעצם מנסים לפצות על זה שהם אולי לא נהנים בעבודה או לא מרגישים שהם מממשים את עצמם. אז כל היום השיחות היו על מה קונים ומתי טסים לחופשה ואיזה לק עושים, וכל מיני דברים שאני אומרת – בואנה, היום חברות שלי עושות מאות אלפי שקלים, אפילו מיליונים ולא מדברות כל כך הרבה על הוצאות, כי לא צריך את זה. הגשמה עצמית ממלאת אותך, מבין כמה זה מטורף?".

אולי בגלל שהן לא צריכות לדאוג להוצאות, כי יש להן מספיק כסף בשביל זה?
"לא מהבחינה הזו. אין את הצורך כל הזמן למלא את עצמנו בדברים חומריים, כי יש לך הגשמה עצמית שאתה באמת מרגיש משמעותי בעולם, ברמה הכי עמוקה שיש. תחשוב שאני מפרנסת אלפי בעלי עסקים, אז בזכות המשמעות המטורפת שאני מרגישה, אני לא צריכה את כל הדברים האלה. זה לא לחיות מסופ"ש לסופ"ש כמו שהיה שהייתי שכירה. אני הייתי יוצאת למועדונים חמישי, שישי, שבת פלוס יום בשבוע. שתבין כמה חיפשתי לברוח כי לא אהבתי את החיים שלי, אז אני מדברת מהמקום הזה תמיד, שהייתי שם ואני מכירה את זה".

את מדברת המון גם על הנתק מההורים שלך, אפשר לשאול למה אתם לא בקשר?
"אני מדברת על זה מלא, כי זה באמת סיפור עמוק, אבל אני יכולה להגיד לך בכללי שלא הסתדרתי עם ההורים רוב הילדות. מאז שהפכתי לנערה מתבגרת התחילו הרבה חיכוכים בינינו, שהם רצו שאני אלך במסלול הרגיל - שאני אסיים בית ספר ואז אעשה תפקיד משמעותי בצבא, ואחרי הצבא פסיכומטרי ואז תואר ועבודה בטוחה, ואני הייתי במסלול ההפוך לגמרי – לא הייתי תלמידה מצטיינת, קיבלתי פטור מהצבא, לא עשיתי תואר, לא פסיכומטרי, כל מה שהם רצו שאני אהיה, אני לא. בגיל 18 היה ברור שאני יוצאת מהבית ועברתי לגור עם שותפה. זאת תקופה מעניינת שאפילו לא ידעתי איך לשלם חשבון חשמל, ולמדתי איך להיות עצמאית מאפס".

אנשים מתחילים להכיר אותך ברחוב כבר. מוכנה לחטטנות שמגיעה עם החשיפה?
"אני יכולה להגיד לך שאמנם תיעדתי את זה לרשתות עכשיו, אבל כבר שנים מזהים אותי ברחוב וכבר שנים יש את החטטנות הזו, זה לא באמת חדש לי. עכשיו זה פשוט הגיע בעוצמות קצת יותר אחרות. אני כן רגילה לזה שמזהים אותי, אבל עכשיו נראה לי שזה יהיה בעוצמות יותר גבוהות. אני משפיענית כבר שנים, כן? חשוב להגיד את זה. הרבה אנשים נחשפו אלי דרך הטרנד, אבל קהל של אנשים שמתעניינים בעסקים והתפתחות אישית, מכירים אותי כבר שנים". 

ליבנת אורינובסקי (צילום: אלון וקנין)
ליבנת אורינובסקי (צילום: אלון וקנין)