הדיווחים על הפרידה של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' אחרי 18 שנה, היכו בתדהמה את הביצה. הפאוור קאפל שכ"כ מזוהים כאחד הצמדים החזקים בתעשייה, התפצלו אחרי שנים של עבודה משותפת ברקו הודיע על הפסקת תוכניתם הטלוויזיונית בקשת 12 "אופירה וברקוביץ", וביקש להתיר את החוזה שלו עם קשת, כמו כן הם גם סיימו את ההגשה המשותפת בתוכנית הספורט ברדיו תל אביב, וברקו אף פרש מ- ONE
כולם סקרנים לדעת מה גרם למשבר הגדול בין השניים, שהוביל עד לכדי פרידה מקצועית, אבל לא צריך להיות בסוד העניינים בכדי להבין שאנשים מהסוג שלהם, שהם מאוד מוחצנים, אותנטיים וחזקים, לעיתים בצורה מעט בוטה, ימצאו במהרה את עצמם בבוא הימים בסכסוך מתוקשר, זה היה רק עניין של זמן עד הפיצוץ הגדול, שאכן הגיע.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הנה כמה פרטים שלא ידעתם, מקורבים בתעשייה דיווחו כי ברקוביץ ואסייג כבר מזמן לא חברים טובים, הפיצוץ בין השניים הוא תוצר מתגלגל וממושך של תקופה ארוכה של ריחוק. למראית עין הם שידרו עסקים כרגיל, אבל חברות אמיתית לא הייתה שם באמת, אלא מתח בלתי פוסק. למרות שהחברות ביניהם גוועה עם הזמן, הם החליטו להמשיך בזוגיות מקצועית ששירתה את שני הצדדים ואת כיסם.

בתחילת המלחמה, הוגשה לשניים הצעה להגיש תוכנית טלוויזיה מותאמת למצב, אלא שברקוביץ סירב וטען שזה זמן לאחדות ולא לוויכוחים ודרמות כפי שמוגשים באופי תוכניתם. למרות פניות חוזרות לברקוביץ מטעם הערוץ, הוא נותר בסירובו והתעקש שזה לא זמן מתאים. אסייג מצידה , לא יישרה קו עם ברקו, והסכימה לשדר בקשת 12 עם פרטנרים מתחלפים. מקורבים  מסרו כי הסכמתה של אסייג להגיש בלעדיו הוסיפה עוד מתח ליחסים ביניהם שכר היו גם ככה מתוחים. 

במקביל מסרו גורמים בתעשייה שברקו הוביל לפיצוץ הגדול ברדיו ולפיצול הסופי של השניים כשכל אחד מהם החל בתקופת המלחמה להגיש תוכנית רדיו לבדו. כשהודיעו לברקוביץ מטעם קשת 12 שהם חייבים לחזור עם תוכנית הדגל שלהם , הוא הודיע שהוא מסיים סופית את ההתקשרות ואת הגשתו בתוכנית, וביקש לבטל את החוזה שלו עם קשת. עוד נמסר לנו על ידי גורמים בתעשייה כי ברקוביץ , אחד הטלאנטים המחוזרים בתעשייה ,כבר קיבל לא מעט פניות והצעות מהערוץ המתחרה רשת 13, אך מקורביו של הטלאנט, מכחישים שאלה הם כוונותיו.

אופירה אסייג במונולוג בפתח התוכנית "אופירה וברקוביץ'" (צילום: קשת 12)

רקע הפיצוץ ביניהם הוא אישי וסודי, הם שומרים זאת לגמרי לעצמם בסודיות מוחלטת, אבל גם נוהגים בכבוד אחד כלפי השני, ואף אחד מהצדדים לא מטנף או מתלכלך על האחר, גם עכשיו אחרי שהדיווחים על הפרידה נחשפו בתקשורת.

גורמים בתעשייה מנסים להבין מה עובר על ברקוביץ' שלקח החלטה כה דרמטית בקריירה שלו ומוכן להפסיד מקור פרנסה הגון וטוב, בטלוויזיה, ברדיו וגם ב one.  אך כאמור, אין מה לדאוג לכדורגלן בדימוס, שימצא במהרה את מקומו בתעשייה, כי הוא היה כאן לפני עם קריירה מפוארת והוא יהיה גם אחריה.

ברקוביץ' תמיד היה בפרונט מבין השניים ובלט מבין שניהם, היציאות האותנטיות שלו, לעיתים השנויות במחלוקת, גררו שיח וכותרות חמות בתקשורת והביאו לנתוני רייטינג מוצלחים לשניים. ואילו אסייג הייתה זאת שעבדה קשה לפני כל תוכנית, למדה את החומר כמו תלמידה טובה,  וגם חטפה לא מעט עקיצות ואש בשידור מצידו של ברקו. מה שיצר בין היתר את השילוב המנצח שלהם כצמד.

בעוד גורמים בתעשייה מנבאים כי ברקו יוכל להמשיך בתעשייה גם בלעדיה, ולקצור פירות והצלחה גדולים, אסייג שמזוהה בפרונט רק כחלק מהצמד הזה, תאלץ להמציא את עצמה מחדש. לא שצריך לדאוג לאישה כמו אסייג שידה בכל, וקולה תמיד נשמע ויש לה מה לומר, אבל גם לאישה מצליחה וחזקה מהסוג שלה, צפוי אתגר לא פשוט בבניית מותג חדש משל עצמה.