זוכת העונה האחרונה של "האח הגדול", יובל מעתוק הגיעה לפודקאסט של TMI "פולואו יו" עם אביחי קרבצ'יק ומיקי לוין וסיפרה מה עשתה עם כספי הזכייה, איך היחסים שלה עם המקום השני סתיו קצין ועל הפעילות החברתית שלה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". "אני מאוד פעילה. איפה שאפשר לעשות טוב, אני עושה, בבסיסים ובפצועים ובניצולי "הנובה". כרגע אני מתמקדת במשפחות החטופים ומשתדלת כל יום ללכת לכיכר, שאני קוראת לה כיכר השבים. אני מאמינה שמחשבה מייצרת מציאות וכולם צריכים לחזור הביתה", סיפרה מעתוק על פועלה מאז פרוץ המלחמה. 

אחרי שזכתה במיליון ש"ח: זה מה שיובל מעתוק תעשה עם הכסף (צילום :מעריב)

"לשבת שם ולשמוע את הסיפורים שלהם, זה מאוד מעניין. הייתה קבוצה של בנות שהביאו לי אהבה, באתי לחזק אותן ויצאתי מחוזקת מהאהבה שלהן. זה לא קלישאה. הן סיפרו לי איך הן ניצלו, הן יצאו מהמכוניות הראשונות, היו מחבלים מכל עבר והן שמו גז והתכופפו. הן הגיעו ליישוב פטיש וראו את המחבלים רצים לעברן, מישהי נכנסה לתעלת מים וראתה את הנעליים של המחבלים", הוסיפה מעתוק על סיפורי הניצולים. 

עוד הוסיפה מעתוק: "אנשים אמרו לי 'יואו איך שזכית יש מלחמה', וזה לא מעניין אותי - לא התהילה ולא הפרסום. קיבלתי כוח גדול והשתמשתי בו לטובה. בשבת הנוראית הייתי במגדל העמק, הייתה אמורה להיות הופעה של ברונו מארס וקיבלתי מלא טלפונים בבוקר 'אל תחזרי לתל אביב'. לא הבנתי מה קרה. חברה שלי העירה אותי ואמרה: 'יש חבלים בישראל'. הזדעזענו כמו כל המדינה".

יובל מעתוק במעמד קבלת צ'ק הזכייה  (צילום: יח''צ רשת 13)
יובל מעתוק במעמד קבלת צ'ק הזכייה (צילום: יח''צ רשת 13)

"כמו שנכנסתי ל'האח הגדול', ככה יצאתי. הזיכרון שלי נפגע כי אני לא זוכרת כלום. יוצאים מ-104 ימים בבית סגור ונופל הרבה מידע. אני רואה אנשים ואני לא זוכרת אותם. הרבה אמרו לי 'נראה שחגגת שם כל יום', אבל זו חוויה קשה. ניסיתי 8 שנים להתקבל ובסוף התקבלתי וזכיתי. זה הזוי מבחינתי, לא דיברתי על לזכות".

"קיבלתי את הכספים. ידעתי שיהיה רעש טוב ברשת אז הלכתי לשם עם החולצה של החטופים. אבא שלי מטפל לי בחשבון בנק. אני מחכה שיירגע המצב ואני רוצה לתרום למקום שבו אחי התאום קובי נמצא ולעמותת אקים בה התנדבתי. לא מעניין אותי חו"ל. אני עם שתי רגליים על הקרקע. אני מאמינה שאשקיע בבית, זה מה שהרבה מכוונים אותי", סיפרה מעתוק על כספי הזכייה.

יובל מעתוק (צילום: צילום מסך רשת 13)
יובל מעתוק (צילום: צילום מסך רשת 13)

כשנשאלה אם יש אירוע בבית הסגור שחוזר לה בפלאשבק, ענתה מעתוק: "חגגו לי ולקובי יום הולדת. זה הפרק היחידי שראיתי. זה היה משהו שהמון אנשים אמרו לי שבכו כשראו את זה". כשנשאלה עם מי היא בקשר ועם מי לא, ענתה מעתוק: "עם סתיו אני לא בקשר. הייתי איתה בטוב עד הרגע האחרון. היו המון סיטואציות שהרגשתי חברה של סתיו. הייתה פעם אחת שדיברו אליה לא יפה ובכיתי בשבילה. חברים שלי שמחו שניצחתי, הם לא שמחו שהיא הפסידה. אני וסתיו יכולנו להיות חברות אבל יום אחרי הגמר היא לקחה את זה קשה שהיא לא ניצחה. ראיתי שכל התומכים של סתיו כותבים שניצחתי בחסד ולא בזכות".

"זה מבאס ומאכזב. אני לא שופטת אותה אבל כן. אני באמת חושבת שהייתי חברה שלה, אבל מהיום שאחרי היא הכפישה אותי ואמרה שזה 'מכור' וזה לא נעים לשמוע. אני חושבת שהייתי החברה היחידה של סתיו. ברגע שנשארות שתי בנות בסוף, זה אוטומטית מחבר. אחרי מה שקרה במדינה, הכל מתגמד, תחזירו את החטופים הבייתה ואחרי זה נדבר על כל מה שצריך. אף אחד לא יהיה אותו בן אדם, כולנו קיבלנו פרופורציות". 

יובל מעתוק במטה החטופים (צילום: פרטי)
יובל מעתוק במטה החטופים (צילום: פרטי)