הסטנדאפיסט גיא הוכמן עלה בסוף השבוע לכותרות לאחר שפרסם סרטון "הומוריסטי", בו הוא מתעד חורבות מלב עזה, תחת הכותרת "בלוגר תיירות בעזה". בסרטון המדובר, נראה הוכמן כשהוא מסייר בין ההריסות וקורא למקום "מלון גוש קטיף", ומספר בפארודיה על "המלון" בו הוא שוהה: "אז זה החדר שלי, המלון סופר פינק אותי. בוודאות האדריכל ערבי וכמובן מטבח ערבי-נאצי עם תנור לשריפת אנשים, וכל התענוג הזה כמובן בחינם - קוד קופון Free Palestine. וגולת הכותרת שלנו, הנוף הפסטורלי עם הדגל הסופר-כחול-לבן, כדי שכל הנאצים לא ישכחו מי הסופר-בעל-בית פה".

הסרטון כצפוי, עורר סערה גדולה בקרב גולשים רבים שטענו שהוכמן מסב לישראל נזק עצום בהסברה העולמית. בין התגובות נכתב: "מה קורה דובר צה"ל, גיא הוכמן נכנס לעזה לעזור לפרופגנדה של חמאס ולייצר חומרים לבית הדין בהאג?". בהמשך נודע, כי הקומיקאי נכנס לשטח עזה באישור סגן מפקד חטיבה שאין בבעלותו לחלק התרי כניסה לשטח הרצועה, ואילו לאחר מכן, גורמים צבאיים הבהירו כי מדובר במעשה חמור שגורם לנזק בין לאומי.

והנה כעת, למרות הסערה הגדולה מכיוונו, זכה היום (ראשון) הוכמן לכבוד מרשים במיוחד על פועלו להרמת המורל בזמן המלחמה. הקומיקאי קיבל שיחה מכלת פרס ישראל מרים פרץ, שהודיעה לו כי הוא נבחר לקבל את "אות גיבורי העורף של ההסתדרות הציונית בישראל". בשיחה שהעלה הוכמן לרשתות החברתיות, נשמעת פרץ כשהיא אומרת: "התקשרתי לבשר לך שאתה נבחרת לקבל את אות גיבורי העורף של ההסתדרות הציונית בישראל. אני כיו"ר הועדה אומרת לך, שכולנו חשבנו שאתה פשוט מעלה את המורל של העם הזה. אני כל כך מתרגשת. הילדים שלי נמצאים על גבול לבנון והם שומעים אותך והם צוחקים, והלב שלהם מתמלא בהתרגשות. אני יודעת שעזבת את אשתך בחודש תשיעי ורצת לעזה ושימחת, אין כמוך גיא אין כמוך. אני הכי גאה בך בעולם, חיבוק גדול".