מנהל בית הספר "גימנסיה הרצליה" בתל אביב, זאב דגני, הצליח לעורר זעם גדול בקרב שומרי המסורת, לאחר שמנע הנחת תפילין שנעשתה בכניסה לבית הספר. הזמר קובי פרץ - שומר מסורת הדוק, כל כך זעם ששיתף אתמול (שלישי) קריאה ברשתות החברתיות לצאת להפגין. "לאור הסרטון החמור שראינו היום עם מנהל בית ספר נאלח והזוי, אנחנו מגיעים לשם מחר עם כמות של תפילין לכל בית הספר. מה שהיה כבר לא יהיה", כתב פרץ.

קובי פרץ על הקשיים הכלכליים במלחמה: "ה' ירחם אין הופעות"

קובי פרץ, חיים גוזלי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קובי פרץ, חיים גוזלי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בעקבות קריאתו של פרץ, מאות תלמידים מוחים כעת מחוץ לבית הספר וחוסמים את הכבישים. אל קובי פרץ הצטרפו גם הכדורגלן בדימוס איציק זוהר ואיש אומנויות הלחימה חיים גוזלי, להפגנה נגד מנהל בית הספר וכאקט מחאתי עזרו לתלמידים להניח יחד תפילין בשער בית הספר. איציק זוהר מסר בתגובה ל-TMI: "לא באתי להפגין נגד שום דבר, אלא בעד המסורת היהודית ובעד הזהות היהודית ורפואה שלמה לכל פצועי צה"ל, שיחזרו בשלום הביתה כל החטופים ומי ייתן ותהיה פה אחדות בסופו של דבר". 

קובי פרץ בהפגנה בבית הספר "גימנסיה הרצליה" (צילום :באדיבות אורי צרור יחסי ציבור)

עוד בלט במקום חבר הכנסת אלמוג כהן ממפלגת "עוצמה יהודית" שהצטרף לחגיגה, אבל הופתע כשחטף ביקורת נוקבת מהתלמידים שצעקו לו: "בושה. אתה בא לפה לעשות פוליטיקה - לך תנהל את המלחמה, תתבייש". כזכור, לפני כחודש כהן התראיין באולפן חדשות 12 אחרי דיון על חוק עונש מוות למחבלים, במהלכו אמר שאין למשפחות החטופים מנדט על הכאב. מיד לאחר הדיון באולפן כהן לא חש בטוב, הקיא בשידור ומצוקתו נשמעה היטב ברקע על המסך, בזמן שהמגיש ירון אברהם שוחח עם כתב הצפון. 

איציק זוהר, חיים גוזלי (צילום: פרטי)
איציק זוהר, חיים גוזלי (צילום: פרטי)

איציק זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
איציק זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)