השחקנית והזמרת אליאנה תדהר, שמצפה לבן בכור ביחד עם בן זוגה לי בירן, הצטלמה לקולקציית הקיץ של דלתא, כשהיא בהריון מתקדם של חודש שמיני. על סט הצילומים תדהר ענתה על שאלות TMI וסיפרה על הדיסוננס בין השמחה שלה לעצב המדיני, על מפגש עם אחד החטופים שהשתחרר מהשבי והאם יש לה התקפי בכי מההורמונים של ההיריון.

"יש לי אפס סבלנות": אליאנה תדהר על השינוי שהביא ההריון (צילום :יח"צ)

חודש שמיני. איך את מרגישה?

"בסדר, ברוך השם. האמת שאני עומדת המון, ואני משתדלת לשבת, ככלל, כמנטרה. זה ימים שאני מרגישה לאט לאט להאט. זה לא קל, אנחנו קמים בבוקר ואנחנו האנשים הרגילים שאנחנו ואז אנחנו נזכרים שיש פה עוד מישהו לשמור עליו". 

איך ההורמונים? התקפי זעם? בכי? 
"אין לי יותר מדי דברים כאלה. יש משהו מדהים שקורה והרגשתי אותו מהתחלה. אני לא יודעת אם זה הורמונים או סטייט אוף מיינד. יש קאט לבולשיט, בהכי אמיתי שלו. אם אני לא רוצה להישאר איפשהו, אני הולכת. אני לא עושה מה שלא בא לי, וזה מדהים. יש לי אפס סבלנות למה שלא מתאים ואני מאחלת לי את זה גם אחרי". 

להיות בהיריון בתקופה כזאת בטח מעלה הרבה שאלות.. לאיזה עולם את מביאה את הילד שלך.
"לכולנו פה יש הרבה שאלות עכשיו, בלי קשר להריון. אני מרגישה שבמקרה שלי ההיריון הזה שומר עליי ובמקביל קורה במדינה שלנו הדבר הכי נורא בעולם וקורה בתוכי הדבר הכי מדהים בעולם. לפעמים זה דיסוננס שקשה להכיל אבל החיים לפעמים זה במה אתה בוחר להתמקד. יש רגעים שאני נוסעת לים המלח, לחתונה, להלוויה ורגעים שאני חושבת באיזה צבע אצבע את החדר של הילד שלי".

אליאנה תדהר (צילום: דור דימנט)
אליאנה תדהר (צילום: דור דימנט)


מה היה הכי קשה לך בתקופה הזאת?
"אני לא זוכרת איזשהו קושי, היה קשה בלי קשר, ההסתרה של ההריון לא הייתה פקטור. בשלב שממש התחילו לראות ונסעתי למלונות ולבשתי חולצה מכופתרת כדי שלא יראו, היינו צריכים לספר, אבל זה לא שהיה לי דחוף". 

בהתחלה נמנעו מלהביע ביקורת על הממשלה ועל מקבלי ההחלטות, ונראה שמשהו נפתח לאט לאט ויותר ויותר אומנים מרשים לעצמם להביע את דעתם. מה הדעה שלך?
"אי אפשר להתעלם מזה שיש פה בור באמון של כולנו בהנהגה. פגשתי חטופים שחזרו מהשבי ויצא לי לשאול אחד מהם 'אתה מטופל?'. הוא ענה לי 'עדיין לא, אני מרגיש שאני עדיין בתוך זה', וזה המצב של המדינה. זה לא כמו שאומרים בחדשות 'לא מדברים על פוליטיקה' ואז כן מדברים על פוליטיקה. אני חושבת שצריך לעשות זום אאוט כדי להתמודד עם הקושי". 

אליאנה תדהר (צילום: דור דימנט)
אליאנה תדהר (צילום: דור דימנט)