- ראשון השבוע: לירון אהרון, האחראית על השיקום של רבים מהחטופים בבית החולים שיבא, באה לעוד יום עבודה ומגיעה למסיבת הפתעה ליום הולדת שהפיקה לה לא אחרת מאשר מייה שם, שגם הביאה את הזמר רותם כהן, שמיד התגייס באהבה למשימה. 

מייה שם (צילום: דוברות מטה המשפחות)
מייה שם (צילום: דוברות מטה המשפחות)

- בשישי שעבר בסינמטק ת"א נערכה בכורה ישראלית לסרט "הכתובת על הקיר". בין הנוכחים: אלכס אנסקי, המשחק בסרט, המפיק נחום סלוצקר והמלחין ברוך ברלינר, שהמנגינה החדשה שכתב לתפילה "אל מלא רחמים" חותמת את הסרט. לפני הסרט ציטט אלכס אנסקי מספר דניאל את הכתובת שנכתבה על הקיר באמצע משתה בלשאצר.

מימין: ברוך ברלינר, אלכס אנסקי ונחום סלוציקר (צילום: יח''צ)
מימין: ברוך ברלינר, אלכס אנסקי ונחום סלוציקר (צילום: יח''צ)

- אסון 7 באוקטובר לא פסח גם על הזמר והמשורר דודו אלהרר. אחיינו האהוב, מאיר אלחרר ואשתו ליז, נרצחו במתקפה האכזרית בביתם בקיבוץ חולית. סיפור הגבורה של ליז אלחרר, 45, הובלט אחרי שהחביאה את בתה עדי בת ה־7 בארון בזמן שהמחבלים השתלטו על הקיבוץ, חסמה את הדלת בגופה בזמן שהיא גוססת ובכך הצילה את בתה.

דודו, משתתפת בצערך. איך זה קרה?
"בבוקר שבת נרצחו מאיר וליז בביתם בקיבוץ חולית, כשבתוך ארון הבגדים התחבאה בתם, עדי הקטנה. סיבת הירצחם - יהדותם. על המכה שקיבלנו, אין מילים להכביר. כל נקבובית בגוף המשפחה נאטמה להלם מוחלט, וכמונו גם במשפחות רבות. אנחנו לא נתארגן למבצעי מחאות, הפגנות ותביעות. אין מה לתבוע, הנרצחים כבר קבורים. משאלה אחת לנו - להביא את יתר הנרצחים לקבר ישראל. ובקשה מממשלת ישראל היהודית: בל יהא קורבנם של יהודים אלה לשווא".

דודו אלהרר (צילום: מירי צחי)
דודו אלהרר (צילום: מירי צחי)