מחר (שלישי) ייערך הגמר הגדול של "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, ושם ייבחר הנציג הבא של ישראל באירוויזיון. בין השיחות והלבטים שנערכים על שולחן השופטים והמצביעים, האם בימים אלה של מלחמה, עדיף לשלוח נציג אותנטי שמייצג את הישראליות כמו גם בחירת השיר, עם מילים בעברית על מנת לשדר רוח לאומית בימי המלחמה.

אלא שכעת המפיק סתיו בגר, מיוצרי השיר "TOY" של נטע ברזילי שהביא לניצחון באירוויזיון 2018, מסכם את משנתו ודעתו על בחירת הנציג הישראלי והשיר לאירוויזיון. בפוסט ארוך שפרסם אמש  הוא מוציא לגמרי את הפיינליסט דור שמעון מהתחרות, כי לטעמו לא נדרש שום מבצע אותנטי, ושמעון כאמור יושב על משבצת מוזיקה ישראלית אותנטית. הוא נשאר בבחירה בין שלושת הפיינליסטיות: עדן גולן, מיקה משה ואור כהן, וגם לא חוסך בביקורת מהשופטים שלוקחים את הבחירה ל"כיוון לא נכון", לדבריו.

סתיו בגר, אחיינו של מני (צילום: שי תמיר)
סתיו בגר, אחיינו של מני (צילום: שי תמיר)

"אני מתקשה להבין את המחשבה שחייבים השנה בגלל המצב לשלוח משהו שיהיה אותנטי, משלנו. זאת מחשבה מצומצמת שנותנת רוח גבית לעצמנו בתוך עצמנו. בדיוק כמו לעשות הסברה בעברית. את מי זה משכנע? הכוח הכי גדול בתקופה זאת זה לשלוח מישהי מקצוענית ברמות כאלו, שפשוט תיתן בראש בקטע קיצוני. כמובן שהבחירה של השיר חייבת להיות מדויקת וחדה מבחינת הסגנון והמסר. לחשוב על שיר זמרת שיהיו ישראליות זאת התעסקות פשוט לא נכונה", כתב בגר.

דור שמעון (צילום: תומר בן יוסף)
דור שמעון (צילום: תומר בן יוסף)

"צריך לשלוח השנה משהו שיהיה וואו מכל בחינה. את הלאומיות והישראליות נפגוש בחגיגות של המקום הגבוה שנגיע אליו על אפם וחמתם ולא בזה שנשלח נציג ושיר שגורמים לנו להרגיש טוב עם עצמנו בישראליות, שבכל סיטואציה אחרת לא היינו מדמיינים לשלוח. האירוויזיון הפך בשנים האחרונות לתחרות פופ, מייצרת להיטים וכוכבים, וזאת הזדמנות מדהימה להראות לעולם את ישראל החדשה, העדכנית, שנותנת בראש. השיח כמו שהוא מתנהל כרגע את מי ומה צריך לשלוח, הולך לגרום לנו לשלוח משהו שיביא אותנו למקום נמוך ויגרום לנו לחשוב שהנה כולם אנטישמים, לא היה לנו סיכוי".

נטע ברזילי  (צילום: ערן לוי)
נטע ברזילי (צילום: ערן לוי)