מנחת "האח הגדול" לירון ויצמן, יצאה בחודשים האחרונים להפוגות ארוכות מהמסך מאז פרצה המלחמה, למעט הבלחות קטנות של הגשה בזמן מלחמה בשידור חי עם גיא זוארץ. בזמן הזה נותרה המגישה לבדה בבית עם הילדות, כאשר בעלה אורי סמית נקרא למילואים ונלחם בקרבות בעזה. סמית כבר חזר בשלום הביתה, תודה לאל, אולם החזרה לשגרה הייתה קשה כמו לרבים מאנשי המילואים שחיים עדיין את הקרבות הקשים והטראומה. כעת, החליטה ויצמן ליצור סרט חדש ברשת 13 על התמודדותם של המילואימניקים בניסיון לחזור לשגרה. 

לירון ויצמן, אורי סמית (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
לירון ויצמן, אורי סמית (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"‏כמה טוב שבאת הביתה, אבל מסתבר שלוקח הרבה זמן להגיע הביתה על באמת. ‏ידענו אני ושאר נשות המילואימניקים ‏שייקח להם זמן, הכינו אותנו שהחזרה תהיה קשה, ‏אבל לא אנחנו ולא הם תיארנו לעצמנו עד כמה‏״, כתבה המנחה בפוסט ששיתפה על שובו של בעלה מהמילואים והמשיכה: ״במשך ארבעה חודשים הם חיו ביקום מקביל, ‏חיו חיים של לוחמים, ‏ראו דברים שהם אפילו לא יכולים לספר לנו, צחקו מדברים שאנחנו לא נבין, ‏פחדו על החיים שלהם , ‏זכו להיות גיבורים נערצים ‏ואז לראות חברים נופלים".

ויצמן המשיכה: "ואז ביום אחד מנחיתים אותם חזרה ומצפים שהם יתפקדו כאילו כלום, זה קשוח צריך לתת להם להסביר לנו כמה זה קשה. על התקפי החרדה באמצע יום עבודה, על הקשיים בזוגיות, על עסקים שנהרסו, על לימודים וחלומות שנקטעו. צריך שהם לא ירגישו לבד״. המנחה המצליחה סיימה את דבריה כשאמרה שהיא  עתידה ליצור את הסרט המדובר על לוחמי ולוחמות המילואים, שישודר ברשת 13.