חודשים מטלטלים עברו על הקריירה המקצועית של אייל ברקוביץ', זאת לאחר שעזב ברעש גדול את המגישה שלצידו ב-18 השנים האחרונות, אופירה אסייג, ועבר לערוץ המתחרה רשת 13, שם הוא משתמש כחבר פאנל במהדורת שישי עם נטעלי שם טוב. ברקוביץ' סיפר כי מיצה את תוכניתם המשותפת, ואינו מעוניין לריב יותר עם חרדים או ערבים, אלא שנקלע לויכוח סוער עם לוסי אהריש, שסירבה להשתתף בפאנל לצידו במהדרות חדשות 13. אסייג מצידה המשיכה בתוכניתה בקשת 12 ומצאה לו מחליף, הכתב הפוליטי חיים לוינסון. 

בראיון ל-TMI שנערך על סט הצילומים של מותג התכשיטים החדש של רוסלנה רודינה "RUSMAZ", לה ברקוביץ' משמש כפרזנטור, סיפר על המעבר לרשת 13, מה דעתו על הרייטינג שממשיך לדשדש על אף שחקן החיזוק המשמעותי, ומה בדיוק קרה עם לוסי אהריש.

אייל ברקוביץ' בראיון (צילום :מערכת TMI)

אפשר לומר שפעם ראשונה אתה דוגמן?
"אל תגזימי, עשיתי כבר כמה צילומים בעבר, אבל לתכשיטים - פעם ראשונה". 

איך הגיע החיבור הזה עם רוסלנה?
"חברות. בעלה חבר טוב שלי". 

אתה בן אדם של תכשיטים?
"לא. סתם, אוהב - תלוי מה. קצת צמידים, שעונים, בקטנה - לא יותר מדיי. אפשר לומר שהכריחו אותי לאהוב, צריכים להיות אמיתיים עד הסוף".

עברת הרבה שינויים מאז השבעה באוקטובר. איך ההרגשה בבית החדש שלך ברשת 13?
"כולנו עברנו הרבה שינויים. השבעה באוקטובר שינה את כולנו. אנחנו לא אותם אנשים, לא אותה מדינה. זה לא קל, עברנו טראומה מטורפת, ואנחנו עדיין עוברים. עדיין לא התחלנו להבין מה עברנו, וכמו כולם, גם אני עברתי. עברתי גם את הטראומה האישית שלי, לראות מה המדינה עוברת וחברים שנרצחו. גם לראות את כמות החיילים והנפגעים בתקופה האחרונה, זה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. יש הרבה עצב, כעס. איבדנו את התמימות כמו שאומרים, עברנו הרבה דברים בחודשים האחרונים. זה שעברתי מערוץ קשת לערוץ רשת, זה משהו קטן. באמת, אני לא הנושא. זה טלטלה קטנה מאוד". 

אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)
אייל ברקוביץ' (צילום: אור גפן)


כן? זה לא שינוי אסטרונומי מבחינתך? עזבת את קשת, את התכנית רדיו עם אופירה ואת אופירה אחרי 18 שנים יחד.
"אני עדיין ברדיו ב-102FM. אני כזה קטן לעומת מה שקורה פה במדינה. מה שקורה אצלי, בנינו? מה זה מעניין? יש דברים הרבה יותר גדולים במדינה שהם הדברים המעניינים. יש דברים שצריך לפתור במדינה וזה יותר חשוב מהכל".

ציפו ממך להרים את הרייטינג אבל הוא בנתיים ממשיך לדשדש באזור ה-3-4 אחוז. מאוכזב?
"זה לא מה שביקשו ממני. ביקשו שאני אהיה אייל וזה מה שאני עושה. אני לא מתעסק בענייני רייטינג, עם כל הכבוד. גם כשהייתי בקשת לא עניין אותי רייטינג. אני בא לעבודה, אני נהנה מהעבודה ואת ענייני הרייטינג אני משאיר לאנשים אחרים".

זה לא קצת מאכזב שעברת מ-13-16 אחוזי רייטינג בקשת, ל-3-4 אחוזים, בכל זאת?
"לפי מה שאני יודע זה לא היה ב-13-14 אחוזי רייטינג. אבל עוד פעם, לא מעניין אותי רייטינג. אני חושב שכל עניין הרייטינג מטריף את האנשים. אני בא לעבוד, ליהנות, ליצור, להגיד את דעתי, שישמעו אותי. הרייטינג זה לא מה שיגרום לי לעזוב מקום או לעבור למקום אחר".  

אייל ברקוביץ באולפן חדשות 13 (צילום: חדשות 13)
אייל ברקוביץ באולפן חדשות 13 (צילום: חדשות 13)


בראיון לנטעלי שם טוב אמרת "אין סיכוי שאריב עם ערבי באולפן". והנה רבת עם לוסי אהריש. כנראה שאי אפשר להתחמק מזה, לא?
"ממש לא רבתי איתה. אני ביחסים טובים עם לוסי, גם התכתבנו אחרי זה. גם התנצלתי, אני בכלל לא ידעתי שהיא נפגעה. רק נטעלי אמרה לי שבוע אחרי זה, אז שלחתי לה הודעה שאני מתנצל אם היא נפגעה. אני לא הולך לריב איתה ואין סיכוי שנריב. אני אוהב אותה והכל בסדר". 

בכל זאת היא נעדרה מהמהדורה לאחר מכן, אז על מה זה ישב?
"זה בחירה שלה".

זה קשור אליך?
"כן. אבל זה בחירה שלה".

כלומר היא לא קיבלה את ההתנצלות.
"היא קיבלה את ההתנצלות אבל לא בא לה להיות בפאנל הזה. וזה בסדר גמור, זו זכותה". 

ייל ברקוביץ', לוסי אהריש (צילום: אור גפן,ענת מוסברג)
ייל ברקוביץ', לוסי אהריש (צילום: אור גפן,ענת מוסברג)