לפני שנה חשף קאזם חליליה אחד הדיירים הבולטים בעונה ה-12 של "האח הגדול" שהוא סובל מדיכאון רגע אחרי שיצא מהבית הסגור. אך הוסיף בנימה אופטימית כי החל טיפול נפשי ומצבו משתפר. בתחילת המלחמה הוא היה מעורב בפעילות הסברתית למען ישראל ברשתות החברתיות, ונראה היה כי מצבו משתפר, אלא שבשלושת החודשים האחרונים הוא נעלם, ואמש נפל הפור, חליליה שיתף סרטון קשה שלו ברגע התמוטטות נפשית וחשף כי הוא סובל מדיסתימיה.

בסרטון שהעלה אמש בדמעות ושבר אמר: "מי שרואה אותי בחוץ, בבקשה תניחו לי. אני מאובחן בדיסתימיה. דיסתימיה זו מחלת דיכאון. בעברית קוראים לזה "הדיכאון השקט". הייתי יושב עם חברים שלי במסעדה, פתאום מקבל נתק, אני לא איתם. אני זוכר שאחד החברים שלי, תוך כדי שאנחנו יושבים במסעדה, שולח לי הודעות 'מה יש לך' ו'למה אתה סנוב?' ואני אומר לעצמי, אני לא סנוב אני פשוט יש לי דיכאון".

והוסיף: "בהתחלה חשבתי שאפשר לטפל בזה לבד ולהשאיר את זה לעצמי ואמרתי 'טוב זה יעבור', אבל זה ממש לא. יש לי מחלת לב ואני לוקח כדור כל יום, אני חי עם זה ואני אחיה עם זה, אבל לנפש אין כדור. אני באמת מרגיש עייף, איבדתי את החשק להכל, רזיתי מלא. אני לא עושה את הסרטון הזה כדי שתרחמו עליי, אני עושה את הסרטון הזה כדי להגיד לכם שיש אנשים בדיכאון ואתם צריכים להכיל אותם. תפסיקו לשאול אותם שאלות אישיות. אני בטוח שהכוונה של אנשים בחוץ שרואים אותי היא כוונה טובה עם השאלות של 'קאזם לאיפה נעלמת?', 'קאזם למה לא עשית?', אבל אחר כך אני צריך להתמודד עם השאלות שלכם בבית".

קאזם חליליה (צילום: אור גפן, יח''צ)
קאזם חליליה (צילום: אור גפן, יח''צ)

עוד חשף: "אתם לא יודעים מה זה אומר שאני לפעמים איבדתי חשק לחיות, לא רציתי את החיים האלה. אז בבקשה מי שרואה אותי בחוץ, תניחו לי, אל תשאלו שאלות אישיות. אני בכלל לא רציתי לעשות את הסרטון הזה ולא רציתי לדבר אתכם על זה, אבל אני מרגיש שאני חנוק. אנשים רואים אותי בחוץ ושואלים אותי מה שלומך ואני אומר שבסדר, אבל אני לא בסדר".

ואז פנה לעוקבים ואמר: "אני בטוח שיש המון ויש אלפים במדינה במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר שמרגישים כמוני. תטפלו בעצמכם. תלכו לטיפול, תלכו לפסיכולוגים, תשתפו את האנשים, תשתפו את החברים שלכם כי זה מאוד חשוב. הנפש לא יכולה לשאת כל כך הרבה דברים. אז כן, עובר עליי משהו. כן, אני בדיכאון. זאת מחלה שמשתלטת עליך והיא גורמת לך לחשוב על המון דברים ולהתאבד ולא לאכול. אז כן, זה קשה. אבל בבקשה, לא רק לי, לכל מי שאתם מרגישים שהוא בדיכאון, תעזרו לו, תהיו לו אוזן קשבת, זה יותר טוב מכל השאלות האישיות".

קאזם חליליה (צילום: נוי עינב)
קאזם חליליה (צילום: נוי עינב)