הבחירות לרשויות המקומיות עוררו סערה אחרי שראש העיר הנכנס של עכו, עמיחי בן שלוש, עשה שימוש בקמפיין הבחירות שלו בלחן של "עיר נמל", הלהיט של אייל גולן ללא אישורו. מטעמו של יוצרי השיר נעשו פניות חוזרות ונשנות בדרישה להסרת השיר מהקמפיין ולאחר שלא נענו, הוחלט לפנות לערכאות משפטיות.

אייל גולן (צילום: צילום מסך יוטיוב)
אייל גולן (צילום: צילום מסך יוטיוב)

כפי שמדווח גיל משעלי, יוצרי השיר רותם חן ודביר קהלני פנו לגורמים משפטיים ודרשו מראש העיר פיצוי על סך 200 אלף שקלים על השימוש בלחן של השיר ללא אישור זכויות יוצרים.

נתנאל מויאל, מיחסי הציבור של רותם חן מסר: ״אכן נעשה שימוש בלתי חוקי בלחן של השיר ׳עיר נמל׳, ללא כל אישור מטעם היוצרים בעלי הזכויות, לצערנו על אף פניות רבות וחוזרות לראש העיר ומי מטעמיו בחרו שלא להסיר את הסרטונים המדוברים והמשיכו להשתמש בלחן כנגד החוק ונאלצנו לפנות לעורכי דין להמשך טיפול משפטי״.

עו"ד עמית הורוביץ (ממשרד עמית הורוביץ ושות' משרד עו"ד) מטעם התובעים: "צר לנו שנאלצנו להגיע לכלל הליך משפטי. שימוש ביצירה מוסיקלית דורשת רישיון והסדרת השימוש, ותעשה אך ורק בהסכמתם של היוצרים מראש ובכתב. למרבה הצער, מועמדים בבחירות נוטים לעיתים לשכוח חובה זאת ועושים שימוש ביצירות ללא אישור. מקווים שכבוד ראש העיר הנבחר שהינו עו"ד במקצועו יחתור לסיים את המחלוקת המשפטית בהקדם"