גל רפאלוב, אשתו של קפטן מכבי חיפה, ליאור רפאלוב חושפת את הסיבה בה החליטה סופית לחזור מבלגיה לארץ אחרי 12 שנים של מגורים שם. הסיבה הייתה האנטישמיות הגוברת ברחבי העולם מאז השבעה באוקטובר. בסטורי ששיתפה באינסטגרם כתבה: "‏לא תכננתי לחזור לארץ בשנה הקרובה. לצערי היה לי מקרה ספציפי עם אדריאן הבן שלי, ‏שמאוד זעזע אותנו כמשפחה".

גל רפאלוב והילדים (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
גל רפאלוב והילדים (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

"הוא היה בבית ספר פלמי. ‏חזר הביתה בוכה מהבית ספר, ‏וסיפר שהיתה ילדה שציירה את דגל פלסטין ודגל ישראל ועשתה איקס גדול על דגל ישראל ורשמה 'תשוחרר פלסטין'. היא דאגה יחד עם עוד ילדים לומר לאדריאן שהיהודים הם מלוכלכים שאנחנו רעים", שיתפה רפאלוב. לאחר מכן כתבה על כך שפנתה להנהלת בית הספר: "ניסיתי לא לחשוף את הילדים יותר מדי על מה שקרה בשבעה באוקטובר אבל המקרה הזה גרם לי לחשוב שהייתי צריכה לעשות איתם שיחה. כמובן שעירבתי את ביה"ס במקרה. לומר שהם עשו עם זה משהו? לא בדיוק".

גל רפאלוב מספרת למה חזרה לארץ (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
גל רפאלוב מספרת למה חזרה לארץ (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

עוד כתבה: "זה המשיך שהילדה העלתה לסנאפצאט דגלים של פלסטין, וזה הלך וגבר בכל יום". רפאלוב סיימה בכך שסיפרה כי נאלצה לקבל החלטה דרמטית ולעזוב ולחזור לישראל: "הרגשתי לא בטוחה. לא דיברנו עברית בחוץ, חששתי שבגלל שכולם יודעים מי זה ליאור, מי אנחנו כמשפחה, יודעים שאנחנו יהודים ופחדתי לשלומם של הילדים שלי. תוך שבוע ארזתי תיקים והזמנתי כרטיס לכיוון אחד. אחרי 13 שנה זרת פעם ראשונה שאני והילדים חווינו אנטישמיות".