אחרי שנפצע קשה בעזה ועובר בחודשים האחרונים הליך שיקום ממושך בביתו, הזמר עידן עמדי זוכה בפרס יוקרתי. עמדי אומנם סירב להצעה להשתתף בטקס המשואות שייערך בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב, כדי שיוכל להתאבל השנה על חבריו שנפלו בקרב, אבל לזכייה הזו הוא ממש לא ציפה. בעיצומה של המתקפה של איראן על ישראל הלילה, התבשרו יוצרי הסרט ״כביש הסרגל״ על זכייתו. 

מיה דרייפוס שכתבה וביימה את הסרט בכיכובו של עמדי התבשרה כי הסרט זכה אתמול בתחרות הרשמית בפסטיבל המותחנים הבינלאומי היוקרתי ריימס פולר (Reims Polar) בצרפת. צוות השופטים בראשות הבמאית דניאל תומפסון ("כיסאות מוזיקלים") העניק לדרייפוס את הפרס, ובכך מצטרף עמדי יחד עם כוכבי הסרט ביניהם טלי שרון, שרה פון שוורצה ואחרים לרשימה היוקרתית של זוכי הפסטיבל. 

עידן עמדי, טלי שרון (צילום: איתי גרוס)
עידן עמדי, טלי שרון (צילום: איתי גרוס)


מיה דרייפוס מסרה: "מרגש מאוד לזכות בהכרה על מותחן ישראלי בפסטיבל שמוקדש כולו לחגיגה של הג׳אנר מזה שנים. מקווה שנתבשר על חזרתם של החטופים כך שנוכל לנשום שוב כמו שצריך". לירון אדרי, מנהלת ההפצה: "על הזכייה המרגשת התבשרנו אתמול במקביל לירי של מאות הכטב"מים לעבר שטח ישראל, סיטואציה סוריאליסטית ישראלית. אנחנו גאים ושמחים עבור מיה, וחברת ההפקה ותעשיית הקולנוע הישראלית".

עידן עמדי  (צילום: מרווה שרון)
עידן עמדי (צילום: מרווה שרון)