מאז תחילת המלחמה כל עם ישראל מתגייס למען חיילים המילואים שהתגייסו עבורנו. כל אחד תורם את חלקו ומנסה לעזור כמה שאפשר במה אפשר. אז מי הם הסלבס בביצה שהעניקו מעצמם ונתנו הכי הרבה? 

עומר אדם
הזמר האהוב שזוכה במשך שנים לקהל אוהב של חיילים בהופעות שלו, החליט להחזיר להם את אהבתו ותרם סכום כסף מטורף מכיסו. עמותת "חסדי דרור" ועומר אדם איחדו כוחות והחליטו להקים חמ"ל מיוחד בבית משפחתו של הזמר. החמ"ל סיפק כבר ציוד לכ-60 אלף חיילים ברחבי הארץ: מוצרי ביגוד, היגיינה, אוכל ושתייה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אבל זאת לא התרומה היחידה של אדם, כי הוא גם החליט להעניק הסעות פרטיות של חיילים בחזרה לביתם לאפטר. כך שיתף הזמר בנוגע לתרומה המרגשת: "אחרי ששמעתי שיש כאלה שקצת מסתבכים עם האוטובוסים, קמתי בבוקר עם רעיון חדש. להוציא חיילים לאפטרים במוניות ספיישל לבתים כדי שלא יצטרכו להסתבך וישחזרו הביתה בדיוק כמו שמגיע להם". אגב, אדם גייס תרומה של מיליון ש״ח מחברו הטוב, המיליארדר טדי שגיא, למיזם שהקים אדם להשבת חיילים הביתה במוניות ספיישל. 

עומר אדם בכיכר החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
עומר אדם בכיכר החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

אייל גולן
הזמר אייל גולן השיק בתחילת השנה מותג אופנה חדש הנושא את שמות ילדיו "LAYMR" - ליאם, אלין, יאן, מיאל ורון. בין פרטי האופנה הוא מוכר קפוצ'ונים ממותגים עם ציור של אייל (כמה מקורי). ברוחב לב ובנדיבות החליט הזמר להעניק במתנה כ-1,500 קפוצ'ונים מהמותג לחיילי צה"ל שנלחמים בימים אלה של החורף, כדי שיהיה להם חם ונעים. אם אתם תוהים בכמה זה מתורגם לכסף, מדובר בתרומה של כמעט כ-400,000 ש"ח. זאת לא הייתה התרומה היחידה, כי גולן גם רכש אוהלי ענק עבור הלוחמים. האוהלים משמשים את לוחמי צה״ל בשטחי כינוס בצפון ובדרום ומהווים הגנה מרוחות, גשמים ושמש חזקה. 

אייל גולן תורם (צילום: באדיבות נתנאל מויאל יחסי-ציבור)
אייל גולן תורם (צילום: באדיבות נתנאל מויאל יחסי-ציבור)

ליאור נרקיס
הזמר ליאור נרקיס עלה על רעיון די גאוני והחליט לצאת במיזם לארח בביתו שבסביון חתונות של לוחמים הנמצאים במילואים. כך הציג את המיזם בחשבון האינסטגרם שלו: ״אני לוקח על עצמי יחד עם לא מעט אנשים טובים שמצטרפים למיזם הזה בהתנדבות מלאה לארגן מ-א׳ עד ת׳ בכל שבוע חתונה מושלמת שאפיק בעצמי וגם אופיע לצד עוד אומנים וחברים אותם אגייס למענכם. המיזם שהחל כבר אתמול אצלנו בבית ימשך בחודשיים הקרובים״.

נועה תשבי
נועה תשבי
היא אחד הקולות הכי מזוהים בעולם עם ההסברה הישראלית כשהיא אפילו שירתה כנציגה של ישראל למאבק באנטישמיות מטעם משרד החוץ, אולם פוטרה בחודש אפריל האחרון כיוון שהעבירה ביקורת על הממשלה ועל הרפורמה המשפטית. משימתה של תשבי היא להילחם באנטישמיות העולמית ובהפצה הדיגיטלית של מידע מוטעה. העבודה שתשבי עושה בשנה האחרונה היא מוערכת ואף זכתה לקבל פרסי הוקרה מגורמים שונים, אך לא מממשלת ישראל. 

נועה תשבי (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
נועה תשבי (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

נת'ניאל בוזוגליק
נת׳ניאל בוזוגליק הגיע לכאן בתחילת המלחמה ומאז עושה חיל. השחקן האוסטרלי בכלל לא יהודי, אבל כן חש אהבה גדולה למדינת ישראל. על כן, הגיע השחקן על דעת עצמו למדינה על מנת לתרום לה בשעת מלחמה. עשייתו הרבה התבטאה בעיקר בהסברה ברשתות החברתיות ולאחר מכן הגיע אף לארץ כדי לתאר למיליוני העוקבים שלו את המצב כפי שהוא באמת. תרומתו של השחקן הובילה לכך שהוא נבחר על ידי השרה מירי רגב להשיא את משואת חזית ההסברה יחד עם יוסף חדאד ואלה קינן. אגב, לא רק המשואה משתלמת, כי בוזוגליק  גם נמצא זוגיות דביקה וצמודה מאוד עם כוכבת הרשת ליה נגה, אותה הכיר כשהגיע לארץ.

נת׳ניאל בוזוליק, ליה נגה (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
נת׳ניאל בוזוליק, ליה נגה (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

קובי פרץ 
בחודשים האחרונים עבד הזמר קובי פרץ על פרויקט מיוחד במינו, גיוס תרומות לחיילים מאנשי עסקים בארץ ובעולם, לא עבור ציוד טקטי, אלא עבור דבר אחר ספציפי. הזמר הצליח לגייס סכום של מיליון שקלים מתורמים שונים, שתרמו מכספם עבור רכישת תפילין למען חיילים שנכנסים להילחם בכניסה הקרקעית בעזה. התרומה הענקית הזאת מגיעה יחד עם ההופעות שערך בתחילת המלחמה בהתנדבות מלאה בבתי חולים, בבסיסים, ולתושבי הדרום המפונים.

קובי פרץ (צילום: עמי ארליך )
קובי פרץ (צילום: עמי ארליך )

נועה קירל
לכוכבת הפופ הגדולה שלנו שכיכבה גם באירוויזיון בשנה שעברה והגיעה למקום השלישי - יש לא מעט כוח. הזמרת נועה קירל הצטרפה לסיבוב הכנסים יחד עם ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF) ברחבי ארה"ב, במהלכו נתרמו לצה"ל 29,500,000 דולר. מדובר בלא מעט כסף, אנחנו מקווים שצבא ההגנה לישראל לא יבזבז אותו בבת אחת.  

נועה קירל בסניקס של PUMA (צילום: סיימון אלמלם)
נועה קירל בסניקס של PUMA (צילום: סיימון אלמלם)