הבוקר (ראשון) התבשרנו כי לוחם המילואים מחיל ההנדסה הקרבית, אלירן מזרחי שלחם חצי שנה בעזה, מאז השבעה באוקטובר, שם קץ לחייו בשישי האחרון, רגע לפני שהיה אמור לחזור להילחם ברפיח בצו 8 נוסף שקיבל. אלירן בן ה-40, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. עם שובו מהמילואים, אובחן כסובל מפוסט טראומה, כמו לוחמים רבים שיצאו מזירת הלחימה הקשה מזרחי ז"ל, הספיק להשתתף בסרט דוקומנטרי שצילמה המגישה לירון ויצמן לרשת 13- "בחזרה מעזה" לצד חברו הטוב גיא זקן שלחם לצדו, ושיתף אותה ואת המצלמות על הקושי לחזור לשגרה אחרי המלחמה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מתוך "בחזרה מעזה" (צילום :באדיבות רשת 13)

ויצמן פנתה לרשתות החברתיות וספדה לזכרו בכאב גדול: "אלירן מזרחי, איש יקר ואהוב כל כך. תודה, וסליחה. תודה ששיתפת אותי, שנתת לי להבין למה אפשר לצאת מעזה, אבל היא לא בהכרח תצא ממך. שלקחת אותי יחד עם גיא והחברים המדהימים לגדוד צמ״ה 271 יד ביד, בניסיון להבין מה עובר עליכם. הכל עם הקסם האישי ששמור לך. בשקט. בכנות. ועם מלא צחוקים. מלא מלא צחוקים מזרחי, צחוקים שהסתירו מצוקה שרק הלכה וגדלה", אמרה ויצמן ושיתפה על הקושי שחווה: "רצית לברוח. לאילת. לאנשהו. הנפש חיפשה וחיפשה מרגוע. הלב לא עמד בעומס.

‎בא לי לצרוח. למה הנושא הזה לא מדובר מספיק? כמה גיבורים ולוחמים מדהימים לא מצליחים לעכל את חודשי הלחימה? למה הכל מושתק כל הזמן? ואיך יכול להיות שהמדינה ששלחה את אלירן להילחם, לא מוכנה לתת לו עכשיו לנוח בין חללי צה״ל? בגלל שהוא היה בין צו אחד לשני? אפשר להשתגע".

‎לסיום, כתבה המגישה: "אלירן אהוב, איזה לוחם על היית. גיבור. כל חאן יונס העריצה אותך. כן גם בעלי. אני אף פעם לא אשכח אותך, תודה שהסכמת להכניס אותי לחייך, סליחה שזה לא היה מספיק. הלב עם מיראל וארבעת הילדים, אנסה לעזור ככל שאוכל מבטיחה".

לירון ויצמן (צילום: יחצ)
לירון ויצמן (צילום: יחצ)